فرانسه برنامه ردیابی COVID-19 را از 11 می تست خواهد کرد

رسانه کلیک - فرانسه یکی از اولین کشورهایی بود که به فکر راه‌اندازی برنامه اختصاصی ردیابی و شناسایی افراد مبتلا به کرونا برای خود افتاد. حال به نظر می‌رسد این برنامه در مراحل پایانی قرار داشته و هفته آینده در تاریخ 11 می به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود.

فرانسه برنامه ردیابی COVID-19 را از 11 می تست خواهد کرد

سدریک اُ (Cedric O) وزیر امور دیجیتال فرانسه به رویترز می‌گوید: «برنامه StopCOVID از هفته آینده به صورت آزمایشی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این برنامه به کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای رفت‌وآمد به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا کمک خواهد کرد.» البته وی نگفت که این برنامه چه زمانی به صورت گسترده منتشر خواهد شد اما احتمالا این موضوع به نتایج اولیه تست برنامه ردیابی COVID-19 بستگی خواهد داشت.

وزیر امور دیجیتال فرانسه ادامه می‌دهد: «محدودیت‌های اپل در استفاده از تکنولوژی بلوتوث استفاده از این برنامه را با مشکل مواجه خواهد کرد و این برنامه قصد ندارد تا این محدودیت را دور بزند.» اگرچه به نظر می‌رسد این برنامه در نسخه iOS دارای نقص بوده و امنیت آن با خطر مواجه است.

مدیران فرانسه به این عقیده باور دارند که وجود یک برنامه ردیابی COVID-19 می‌تواند سبب ایجاد انحصار شود اما دولت این کشور کنترل و نظارت روی بیماران و افراد مشکوکرا حق خود دانشته که نباید در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار گیرد.

سدریک اُ می‌گوید: «فرانسه بدون توجه به اینكه اپل نظر خود را تغییر داده یا نه، پیش خواهد رفت. نسخه آیفون این برنامه رضایت بخش خواهد بود»

با این حال روشن است که که تا زمانی که اپل با این کار موافقت نکند، دسترسی گسترده به اپلیکیشن StopCovid در فرانسه بسیار سخت بوده و دولت با مشکل مواجه است.

ارسال نظر