هوش مصنوعی گوگل سرطان سینه را دقیق تر از انسان تشخیص می دهد

رسانه کلیک - کاربرد هوش مصنوعی در سال های اخیر در صنعت پزشکی افزایش یافته است. در همین راستا با استفاده از هوش مصنوعی گوگل سرطان سینه دقیق تر تشخیص داده می شود.

هوش مصنوعی گوگل سرطان سینه را دقیق تر از انسان تشخیص می دهد

گوگل سرمایه گذاری زیادی در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است. این غول جستجوی اینترنتی به دنبال یافتن راهی برای تشخیص انواع مختلف سرطان است. به تازگی گوگل موفق به توسعه یک هوش مصنوعی جدید شده است که می تواند سرطان سینه پیشرفته را دقیق تر از پزشکان تشخیص دهد.

هوش مصنوعی گوگل سرطان سینه را با استفاده از اسلایدهای پاتولوژی و مقایسه آن ها با یکدیگر تشخیص می دهد. الگوریتم این هوش مصنوعی می تواند فرایند متاستاز را در شرایط مختلف مشخص کند (متاستاز به مهاجرت سلول‌های سرطانی از یک بافت به بافت‌های دیگر گفته می شود).

بر اساس آزمایش های انجام شده، هوش مصنوعی گوگل با دقت 99 درصد می تواند اسلایدهای مربوط به سلول های سرطانی و غیر سرطانی را از یکدیگر جدا کند. این هوش مصنوعی متاستاز سرطان سینه را در ابعاد کوچک نیز شناسایی می کند.

این الگوریتم LYNA نام دارد و در صورت داشتن همکار، کارایی بالاتری از خود نشان می دهد. پاتالوژیست هایی که تشخیص خود را بر اساس شبیه سازی انجام می دهند، به این موضوع پی بردند که فناوری یادگیری عمیق می تواند کار آن ها را آسان تر کند.

هوش مصنوعی گوگل سرطان سینه

از آنجایی که سرطان سینه در مراحل پیشرفته اش درمانی ندارد، هوش مصنوعی گوگل می تواند با تشخیص زودهنگام، از مرگ بیماران جلوگیری کند. برای بررسی عملکرد هوش مصنوعی گوگل برای تشخیص سرطان سینه، باید در دنیای واقعی از آن استفاده کرد.

دانشمندان به این نکته اشاره می کنند که متاستاز در بسیاری از سرطان ها مشابه است؛ بنابراین می توان از هوش مصنوعی گوگل برای تشخیص آن ها استفاده کرد. در صورتی که این هوش مصنوعی در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار گیرد، متخصصان می توانند زمان بیشتری را با بیماران خود سپری کنند.

ارسال نظر