حمله هکرها به تحقیقات مربوط به واکسن ویروس کرونا در انگلیس

رسانه کلیک - سازمان بهداشت ملی انگلیس به جای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، بیشتر درگیر مقابله با حمله هکرها به تحقیقات مربوط به واکسن ویروس کرونا در انگلیس بوده است.

حمله هکرها به تحقیقات مربوط به واکسن ویروس کرونا در انگلیس

جرمی فلمینگ، رئیس آژانس امنیتی و اطلاعاتی انگلیس می‌گوید: «هکرها از زمان شروع همه‌گیری کرونا، بارها و بارها سیستم مراقبت‌های بهداشتی را هدف قرار داده‌اند.»

او گفت: واقعیت این است که ما شاهد حمله به زیرساخت های بهداشت هستیم. ما می‌دانیم این حملات از سمت هر سازمان و گروهی که است، آن‌ها به دنبال اطلاعاتی هستند که برای ما بسیار حساس هستند.»

به گفته نشریه گاردین، سازمان بهداشت ملی انگلیس معتقد است كه چین ممكن است پشت این حملات باشد.

هکرها تلاش کردند تا به اطلاعات حساس مربوط به واکسن ویروس کرونا از جمله کارهایی که انگلیس برای تهیه واکسن انجام داده است، دسترسی پیدا کنند. البته تلاش‌های هکرها خیلی پیچیده نبود. در اکثر موارد، آن‌ها سعی می‌کردند با پیوندهای گمراه کننده افراد را فیشینگ کنند و از رمزهای عبور ضعیف استفاده کنند.

با این حال، مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس برای محافظت از آن‌ها با بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی همکاری کرده است. این مرکز همچنین به سازمان بهداشت ملی انگلیس کمک کرده تا تا برنامه ردیابی مبتلایان بیماری کرونا خود را تا حد امکان ایمن سازد.

دستیابی به اطلاعات و تحقیقات در خصوص ویروس کرونا و واکسن یا داروی آن برای هر شرکت و سازمانی بااهمیت است که از نظر سیاسی و اقتصادی نیز می‌تواند تاثیر زیادی برجای گذارد؛ موضوعی که هکرها کاملا به آن آگاهی دارند.

ارسال نظر