دولت هند از همه کارگران خواست تا از برنامه ردیابی ویروس کرونا استفاده کنند

رسانه کلیک - برنامه ردیابی مبتلایان به کرونا در اغلب کشورهایی که تاکنون اجرا شده داوطلبانه است اما عملکرد هند در این خصوص استفاده از برنامه ردیابی ویروس کرونا کاملا اجباری است.

دولت هند از همه کارگران خواست تا از برنامه ردیابی ویروس کرونا استفاده کنند

دولت هند اعلام کرد همه کارگران و کارمندان دولتی و خصوصی باید از تاریخ 4 می از نسخه اندروید و iOS برنامه Aarogya Setu استفاده کنند. همچنین شرکت‌ها و مدیران مسئول اجرای این دستور بوده و در صورت سهل‌انگاری در اجرای آن، مجازات خواهند شد.

برنامه ردیابی ویروس کرونا پیش‌تر 80 میلیون دانلود داشته و هدف آن است که نه‌تنها به همه 350 میلیون کاربر گوشی هوشمند در هند دسترسی داشته باشند، بلکه با استفاده از یک سیستم صوتی تعاملی، مبتلایان به این ویروس را نیز شناسایی کنند.

همچون دیگر کشورها که از این مدل راهکارها برای شناسایی و ردیابی بیماران اجرا کرده‌اند، استقبال کاربران از آن برای مهار و جلوگیری از شیوع بیشتری بیماری بسیار مهم و حیاتی است؛ زیرا ممکن است این برنامه پس از ثبت‌نام، از روی گوشی‌ها حذف شود. با این حال دیگر دولت‌ها از اعمال زور در خصوص استفاده از این برنامه‌ها جلوگیری کرده‌اند تا ترس و وحشت عمومی از بین برود اما دولت هند نگران این موضوع نیست.

همچنین فعالان حفظ حریم خصوصی در خصوص استفاده از برنامه ردیابی ویروس کرونا اطمینان نداشته و ابراز نگرانی کرده‌اند. اگرچه برنامه هویت افراد را پنهان نگه داشته و از کدهای رمزگذاری شده برای جابه‌جایی اطلاعات استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد این برنامه مطابق با استاندارهای امنیتی حفظ اطلاعات نیست و قوانینی نیز برای حفظ حریم خصوصی کاربران وجود ندارد. البته این اتفاقات لزوما منجر به سواستفاده از اطلاعات نمی‌شود اما این خطر همواره برای آن وجود دارد.

ارسال نظر