برنامه Immuni برای ردیابی بیماران کرونا در ایتالیا راه‌اندازی شد

رسانه کلیک - ایتالیا برنامه ردیابی مبتلایان به کرونا خود را منتشر کرد. برنامه Immuni در چارچوب برنامه ردیابی گوگل و اپل راه‌اندازی شده و از هفته آینده در چهار منطقه کشور ایتالیا در دسترس است.

برنامه Immuni برای ردیابی بیماران کرونا در ایتالیا راه‌اندازی شد

مردم چهار منطقه لیگوریا، ابروزو، مارچه و پوگلیا به صورت آزمایشی از 8 ژوئن به برنامه ردیابی مبتلایان به کرونا که Immuni (به زبان ایتالیایی یعنی ایمنی) نام دارد، دسترسی خواهند داشت. مناطق دیگر در آینده به آن دسترسی خواهند داشت.

Immuni یکی از اولین برنامه‌هایی است که از API اپل و گوگل برای ردیابی بیماران کرونا استفاده خواهد کرد. برنامه ردیابی کرونا سوییس هفته گذشته استفاده از این API را آغاز کرد.

ایتالیا پس از شیوع گسترده ویروس کرونا و ابتلای هزاران نفر از مردم این کشور، از اوایل ماه می محدودیت‌های آمدوشد ایجاد شده را کمتر کرده است اما همچنان نگرانی‌ها بابت شروع پیک دیگری از شیوع بیماری وجود دارد.

ردیابی بیماران کرونا برنامه Immuni از فناوری بلوتوث برای جابه‌جایی اطلاعات و داده‌ها استفاده خواهد کرد. یعنی اگر تست کرونای فردی مثبت شود، وضعیت بیماری فرد مشخص شده و به افرادی که با آن شخص ارتباط نزدیک داشته‌اند، هشدار می‌دهد. آن‌ها باید فاصله اجتماعی را با فرد مبتلا حفظ کرده و همچنین تست ابتلا دهند.

همچنان نگرانی در رابطه با حفظ حریم خصوصی افراد وجود دارد. به گفته دولت ایتالیا، این برنامه داده‌های شخصی یا موقعیت مکانی افراد را جمع‌آوری نمی‌کند و اطلاعات ذخیره شده در گوشی‌های هوشمند رمزنگاری خواهد شد.

دولت ایتالیا استفاده از برنامه Immuni را اجباری نکرده اما هر چه کاربران بیشتری از آن استفاده کنند، مبارزه با کرونا آسان‌تر خواهد بود. براساس نظرسنجی صورت گرفته فقط 44 درصد ایتالیایی‌ها ردیابی بیماران کرونا را دانلود کرده یا احتمالاً از آن استفاده خواهند کرد.

ارسال نظر