نانو ربات هایی که اندازه سلول های سرطانی را کاهش می دهند!

رسانه کلیک - در حالی که بیماری سرطان سالانه باعث مرگ میلیون ها نفر در سراسر جهان می شود محققان به دنبال شیوه هایی نوین برای کاهش تلفات این بیماری هستند. به تازگی دانشمندان موفق به توسعه نوع جدیدی از نانو ربات ها شده اند که سلول های سرطانی را کوچک و نابود می کنند.

نانو ربات هایی که اندازه سلول های سرطانی را کاهش می دهند!

در سال های اخیر محققان برای مبازره با سلول های سرطانی راه های مختلفی را امتحان کرده اند. سرطان بیماری است که رشد بالایی در جامعه جهانی دارد، ولی متاسفانه روش های درمان آن با چنین سرعتی رشد نمی کند.

بسیاری از شیوه های درمانی که یافت می شوند کارایی لازم را ندارند؛ به همین علت محققان به سختی در حال تلاش برای دستیابی به روشی برای کاهش سرعت رشد بیماری سرطان در جهان هستند. به تازگی محققان موفق به توسعه نانو ربات ها با طراحی متفاوت نسبت به گذشته شده اند ( نانو ربات‌هایی از جنس DNA که در بدنتان مولکول جابه‌جا می‌کند ).

محققان موفق به ایجاد تکنولوژی شده اند که تومورهای سرطانی را درمان می کند. دانشمندان در دانشگاه ایالتی آریزونا در همکاری با محققان مرکز NCNST (مرکز علمی علوم نانو و فناوری) کشور چین موفق به توسعه نانو ربات هایی برای مبارزه با سرطان شده اند.

این نانو ربات ها به گونه ای برنامه ریزی شده اند که با قطع خون وارد شده به تومورها، اندازه آن ها را کاهش می دهند. برخلاف برخی از روش های درمان، این نانو ربات ها به سلول های سالم آسیبی نمی رسانند و تنها تومورهای سرطانی را شناسایی و تخریب می کنند.

نانو ربات ها

تحقیقات مربوط به توسعه این نانو ربات ها از 5 سال پیش شروع شده و هم اکنون نیز ادامه دارد. با برنامه ریزی های صورت گرفته بر روی این ربات ها، آن ها می توانند خودشان تومورهای سرطانی را شناسایی و منبع تغذیه آن ها را قطع کنند. این تکنولوژی می تواند انقلابی در درمان بیماری سرطان ایجاد کند.

این تکنولوژی با موفقیت بر روی موش های آزمایشگاهی که به سرطان ریه مبتلا بوده اند آزمایش شده است. به علت شباهت رگ های خونی که باعث تغذیه تومورهای سرطانی می شوند، دانشمندان فکر می کنند این فناوری بر روی نمونه های انسانی نیز کارآمد باشد.

ارسال نظر