اپل و گوگل تماس‌های مربوط به COVID-19 را از هفته آینده در اروپا ردیابی می‌کنند

رسانه کلیک - فناوری ردیابی تماس های مرتبط به COVID-19 با همکاری دو شرکت اپل و گوگل در تاریخ 28 آوریل راه‌اندازی خواهد شد. هفته‌ها بعد از اطلاع‌رسانی اولیه درباره آن!

اپل و گوگل تماس‌های مربوط به COVID-19 را از هفته آینده در اروپا ردیابی می‌کنند

تیم کوک مدیرعامل اپل خبر این موضوع را در گفت‌وگویی ویدئویی به اطلاع تیری برتون، کمیسر اروپایی داده است.

در مدت این گفت‌وگو، کمیسر برتون بارها از تیم کوک خواست تا این ردیابی ناشناس، داوطلبانه، شفاف، موقتی، امن و قابل بررسی بوده و همچنین اپل ضمانت کند که حریم خصوصی افراد در کار حفظ شده و با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد.

اتحادیه اروپا می‌گوید: «تنها در طی بحران COVID-19، فناوری ردیابی تماس گوگل و اپل را برای مدت زمان محدودی استفاده می كند؛ مشروط بر اینكه با قوانین حریم خصوصی مطابقت داشته باشد.»

کشور فرانسه نیز در حال آماده سازی یک برنامه ردیابی برای COVID-19 است؛ به نظر می‌رسد این برنامه در تاریخ 11 می و همزمان با برداشته مقررات منع آمد و شد به دلیل کرونا رونمایی شود. دولت فرانسه قصد دارد تا از فناوری بلوتوث برای انجام این کار استفاده کند؛ بنابراین از شرکت اپل درخواست محدودیت‌های سرویس بلوتوث را برای بهبود ردیابی شیوع ویروس کرونا بردارد.

البته به گفته برتون، ملاحظات فنی باید در سطح کشور عضو (و نه اتحادیه اروپا) حل و فصل شود.

کمیسر تیری برتون مانند این گفت‌وگوی ویدئویی را مدیران گوگل و یوتیوب نیز برگزار کرده است؛ در طی آن گفت‌وگو، او از گوگل درخواست کرده برای كاهش فشار در زیرساخت های پهنای باند اروپا، نرخ داده‌های برنامه ردیابی مخاطبان را محدود کنند. این خواسته با موافقت یوتیوب و نتفلیکس نیز همراه شده است.

ارسال نظر