پس از فرانسه، انگلیس نیز این هفته برنامه ردیابی COVID-19 را آزمایش خواهد کرد

رسانه کلیک - انگلیس این هفته آزمایش برنامه ردیابی COVID-19 خود را آغاز می‌کند. سازمان بهداشت ملی انگلیس (NHS) این برنامه را در جزیره وایت که در جنوب این کشور واقع شده آزمایش کرده و تلاش می‌کند تا با این کار، از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کند.

پس از فرانسه، انگلیس نیز این هفته برنامه ردیابی COVID-19 را آزمایش خواهد کرد

سازمان بهداشت ملی انگلیس و کادر درمانی درگیر مبارزه با کرونا از روز سه‌شنبه به این برنامه دسترسی خواهند داشت. همچنین 140هزار نفر از ساکنین جزیره وایت نیز از روز پنجشنبه امکان دانلود این برنامه را دارند.

پیش‌بینی می‌شود تا در بهترین حالت، بیش از نیمی از این افراد از برنامه استفاده کنند. به مدیران NHS، تا زمانی که بیش از 20 درصد افراد از برنامه استفاده کنند، می‌توان اطلاعات جامع و دقیقی در خصوص شیوع این ویروس به دست آورد.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، انگلیس نیز مانند فرانسه از برنامه اختصاصی برای ردیابی و شناسایی افراد مبتلا به بیماری کرونا استفاده کرده و از رویکرد غیرمتمرکز اپل و گوگل تبعیت نمی‌کند. این سازمان یک سیستم متمرکز داخلی را در نظر گرفته که اطلاعات از طریق فناوری بلوتوث منتقل خواهد شد. اگر کاربران علائمی از بیماری داشته باشد، با ثبت آن‌ها در برنامه، امکان تجزیه تحلیل و پیگیری فراهم خواهد شد.

این مدل متمرکز و داخلی نگرانی‌هایی در خصوص حفظ حریم خصوصی کاربران را در پی داشته است. متیو گولد، مدیرعامل شرکت NHSX به عنوان مالک و مجری این برنامه می‌گوید: «حریم خصوصی افراد همچون رازی در قلب ماست!» به گفته او، این برنامه دسترسی به موقعیت مکانی افراد را نداشته و افراد نزدیک به کاربر نیز مشخص نیستند.

دیروز نیز فرانسه اعلام کرد برنامه ردیابی COVID-19 خود را از 11 مه آزمایش خواهد کرد. مشابه همین برنامه در استرالیا نیز راه‌اندازی شده و همچنین مقامات آمریکایی به دنبال تصویب قانونی برای ایجاد بستر لازم جمع‌آوری اطلاعات و شفافیت در این خصوص هستند. همچنین برنامه ردیابی گوگل و اپل نیز در دسترس کاربران قرار داشته و می‌توانید از آن نیز استفاده کنید.

ارسال نظر