باز کردن قفل دستگاه های دیجیتال با استفاده از سایز قلب

رسانه کلیک - دانشمندان موفق به طراحی سیستم تایید هویت مبتکرانه ای شده‌اند که اندازه و شکل قلب کاربر را مورد استفاده قرار می دهد. به نظر می رسد این سیستم تشخیص جایگزین خوبی برای راه های امنیتی بیومتریک فعلی در گوشی و کامپیوتر باشد.

باز کردن قفل دستگاه های دیجیتال با استفاده از سایز قلب

اکثر افراد از رمزهای عبور برای محافظت از دستگاه های دیجیتالی خود استفاده می کنند. با وجود اینکه رمزهای عبور پیچیده و متشکل از کاراکترهای مختلف می توانند امنیت را روی سرویس های مختلف تامین کنند، اما مشکلات ذاتی عبور هر روز بیشتر آشکار می شود.

فناوری بیومتریک اگرچه امکان دسترسی بر اساس خصلت های تغییرناپذیر و منحصربه فرد را به ما می دهد، اما هنوز هم ممکن است این فناوری مشکلات و دردسرهای خود را داشته باشد.

محققان به تازگی سیستم تایید هویت کامپیوتری را ایجاد کرده اند که از شکل و اندازه قلب هر فرد برای ورود به سیستم استفاده می کند. در این فناوری از رادار داپلر سطح پایین استفاده شده تا به طور مداوم ابعاد قلب اسکن بگیرد.

همانطور که قلب در طول زندگی فرد به جز مواقعی وخیم مانند بیماری قلبی تغییری نمی کند، این روش نتیجه بخش تر از هر فناوری بیومتریک دیگر برای ورود به سیستم عمل می کند. جالب است بدانید این روش تشخیص هویت حتی از فواصل دور هم به طور دقیق کار می کند.

تیم تحقیقاتی امیدوار است این سیستم تایید هویت را تا جایی که امکان دارد در گوشه صفحه کلید کامپیوترها بکار ببرد و معتقد است این سیستم برای گوشی های هوشمند نیز بسیار مفید واقع می شود.

گفتنی است؛ تا قبل از آن در بسیاری از مواقع ضروری، مقامات آمریکایی می توانستند شما را مجبور کنند تا با اثر انگشت گوشی قفل شده تان را باز کنید، اما با روش اسکن قلب، دیگر این امکان زمانی وجود دارد که فرد در مقابل وسیله تا زمانی که آن ها می خواهند قرار بگیرد.

قدرت امواج رادار مورد استفاده در این سیستم تایید هویت، ضعیف تر از امواج وای فای است، بنابراین آسیبی به قلب وارد نمی‌کند.

ارسال نظر