چرا گوشی های شیائومی ضد آب نیستند؟

مدیر عامل شیائومی از دلایل مجهز نکردن گوشی های هوشمند این شرکت به قابلیت ضد آب بودن می گوید.

چرا گوشی های شیائومی ضد آب نیستند؟

به گزارش کلیک، در بازار گوشی های هوشمند که این روز ها همه محصولاتش از قابلیت های سخت افزاری تقریبا یکسانی برخوردارند، قابلیت ضد آب بودن می تواند یک گوشی را از رقبایش متفاوت کند. سامسونگ این قابلیت را در پرچمدار های خود یعنی Galaxy S7 و Galaxy S7 edge به کار گرفته است و موتورلا نیز با استفاده از پوشش نانو در محصولاتش همواره آن ها را تا حدی ضد آب می کند. حتی گوشی های آیفون ۶s و آیفون ۶s Plus نیز نسبت به مدل های قبلی مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب دارند و طبق شایعات آیفون ۷ کاملا ضد آب خواهد بود. اما شرکت شیائومی نه تنها چنین گوشی در بین محصولات فعلی خود ندارد، بلکه هیچ برنامه ای نیز برای افزودن این قابلیت به محصولاتش ندارد. Lei Jun، موسس شرکت شیاومی در مورد دلیل این امر توضیحاتی را ارائه داده است.

طی یک مراسم رسمی در چین Lei Jun، دلیل عدم استفاده شیائومی از قابلیت های ضد آب و ضد غبار را در گوشی ها خود توضیح داد. اولا در صورت سقوط گوشی های هوشمند از ارتفاع و آسیب دیدن آن ها، قابلیت ضد آب بودن نیز از کار خواهد افتاد. بنابر این در صورتی که یک کاربر به صورت تصادفی گوشی خود را رها کند، درز گیر های استفاده شده جهت جلوگیری از نفوذ آب به داخل گوشی به درستی کار نمی کند.

دوما اضافه کردن قابلیت ضد آب به گوشی های هوشمند هزینه تولید آن را حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می دهد. Jun می گوید اگر مشتریان حاضرند چنین هزینه اضافی را بپردازند، این شرکت نیز قابلیت ضد آب را به گوشی های خود اضافه خواهد کرد و تا آن موقع شیائومی در مورد ضد آب و ضد غبار کردن گوشی های هوشمند خود حتی فکر هم نمی کند.

لازم به ذکر است که گوشی های هوشمند فعلی که دارای گواهینامه قابلیت ضد آب IPXX هستند نیز به طور کامل ضد آب نبوده و فقط می توانند به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱٫۵ متر زیر آب دوام بیاورند. هر چند این قابلیت چندان موثر و چشمگیر نیست ولی در صورت مجهز بودن به آن می تواند از آسیب ها ناشی از ریختن تصادفی آب، قهوه و مایعات روی گوشی جلوگیری کند.

ارسال نظر