تصاویر شاداب با نمایشگرهای ۳۲۰۰۰ رنگی E ink

شرکت E ink، تولید کننده صفحه نمایش های تک رنگ کم مصرف بر پایه رنگ دانه است که در بسیاری از نمایشگرهای معروف امروزی یافت می شود، این شرکت در نهایت پی برده است که چگونه بیش از ۳۲ هزار رنگ را تقریباً مشابه با همان فناوری تولید کند.

تصاویر شاداب با نمایشگرهای ۳۲۰۰۰ رنگی E ink

کلیک - این شرکت روز دوشنبه در کنفرانس SID Display Week در سان فرانسیسکو از چیزی که فناوری پیشرفت مهم نامیده می شود رونمایی خواهد کرد.
به گفته جیوانی مانچینی، مدیر بازاریابی جهانی هلدینگ E INK، ما برای اولین بار توانسته ایم تمام رنگ ها را در هر جای پیکسل تولید کنیم. ما چهار چیز مختلف را در یک میکروجام قرار داده ایم.
این چهار چیز در واقع چهار رنگ دانه مختلف هستند: زرد، فیروزه ای، ارغوانی و سفید. در فناوری E INK تک رنگ قدیمی فقط دو رنگ وجود داشت: سیاه و سفید. هر دو میکرو جام به روش مشابه کار می کنند، E INK قطبیت را تغییر داده تا رنگ دانه ها را حرکت دهد. در صفحه نمایش های سیاه و سفید این رنگ دانه ها مکان خود را عوض می کنند ( شما سفید یا سیاه را بر روی صفحه انعکاسی مشاهده می کنید). با این وجود، E INK برای صفحه نمایش الکتروفورتیک جدید مجبور بود تا برای مدیریت رنگ دانه ها در هر ریز جام روش پیچیده تری پیدا کند.
مانچینی می گوید، " توانایی کنترل این رنگ دانه ها مهم است."

علاوه بر این که رنگ دانه ها از رنگ های متفاوتی تشکیل شده اند، هر یک از آن ها دارای خصوصیات اضافی خواهند بود که به E INK توانایی کنترل بیشتری بر حرکت و موقعیت آنها می دهد. این امر به E INK اجازه می دهد تا برخی از آنها یا تمام آنها را با هم حرکت دهد تا ترکیباتی تولید کند که منجر به ایجاد بیش از ۳۲ هزار رنگ نمایشی می شود. به دلیل این که هر جام به طور اساسی بیانگر یک پیکسل قابل کنترل است، نتایج آن می تواند بسیار خیره کننده باشد.

رنگی که دوام دارد
صفحه نمایش جدیدی که شرکت E INK برای اولین بار به طور عمومی نمایش خواهد داد یک صفحه نمایش ۲۰ اینچی با وضوح تصویر ۱۶۰۰ × ۲۵۰۰ است که در واقع از قابلیت های توان مصرفی شگفت انگیز E INK بهره مند است. مانچینی به پایگاه Mashable می گوید که این صفحه نمایش جدید نیز به همان میزان کم مصرف است. او توضیح می دهد که از آن می تواند در علامت های ایستگاه اتوبوس استفاده کرد. انرژی ایستگاه های اتوبوس توسط سلول های خورشیدی تامین می شود، نیروی این صفحه را نیز می توان توسط این سلول ها تامین کرد.
شرکت E INK در بازار صفحه نمایش های رنگی کم مصرف تنها نیست. فناوری صفحه نمایش تمام رنگی Mirasol شرکت Qualcomm شش سال است که در بازار است. در این فناوری به جای رنگ دانه ها، کپسول ها و قطبیت، از یک سیستم تمام مکانیکی برای تولید یک طیف رنگی وسیع استفاده شده است و برای حفظ تصویری که یک بار قبلاً تنظیم شده تقریباً هیچ نیرویی به کار نمی برد. طبق گزارش ها، سال گذشته شرکت اپل کارخانه Mirasol شرکت Qualcomm را خریداری کرد. اپل هنوز راجع به تصمیم خود برای توسعه فناوری صفحه نمایش رنگی کم مصرف هیچ صحبتی نکرده است.

در دسترس همگانی نیست
با وجود این که E INK به سرعت به سمت تجاری سازی پیش می رود اما دارای برخی محدودیت های عمده است. فعلاً، وضوح آن ۱۵۰ پیکسل در هر اینچ (ppi) است، که تقریباً نیمی از وضوحی است که در یک صفحه نمایش تک رنگ ۶ اینچی E INK وجود دارد. علاوه بر این، صفحه نمایش تمام رنگی E INK به هیچ وجه نمی تواند با قابلیت های مجازی نمایشگرهای الکترونیکی امروزی برابری کند. در حال حاضر دو ثانیه طول می کشد تا یک صفحه نمایش رنگی E INK به طور کامل روشن شود.

مانچینی این مورد را یک نقص محسوب نمی کند، زیرا این شرکت علامت های تجاری ای را هدف قرار داده که نیازی به تغییر مداوم ندارند و برای جلب توجه طراحی شده اند، حوزه ای که صفحه نمایش رنگی E INK می تواند مناسب تر باشد. او می گوید صفحه نمایش رنگی E INK دارای رنگ های بسیار اشباع شده خواهد بود. چیزی نزدیک به آنچه که شما در یک پوستر چاپ شده در نوع کاغذی محصول می بینید.
او همچنین خاطر نشان می کند با وجود این که نمونه اولیه کمتر از ۲ فوت عرض خواهد داشت، اما اندازه آن در واقع صرفاً به واسطه امکانات تولیدی E INK محدود شده است.

انتظار می رود که در دو سال آینده دسترسی عمومی به صفحه نمایش های رنگی E INK امکان پذیر شود. آیا این صفحه نمایش موفق می شود تا به فروشگاه Amazon Kindles راه پیدا کند؟ مانچینی فقط این را تکرار می کند که E INK در حال حاضر بر روی بازار صفحه های نمایش تمرکز کرده است.

منبع:msn

ارسال نظر