18 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت مجهز می شود

رسانه کلیک - دستیار وزیر ارتباطات با بیان اینکه تا خرداد سال آینده 18 هزار روستای کشور به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می شوند، گفت: زیر ساخت لازم برای اتصال این روستاها به اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

18 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت مجهز می شود

به گزارش کلیک به نقل از عصر ایران؛ مجتبی جوانبخت دستیار وزیر ارتباطات روز چهارشنبه در همایش تحول دیجیتال، ضرورتی برای اصلاح ساختارها و نهادها در سالن اجتماعات فرمانداری دزفول عنوان کرد: همزمان با دهه فجر امسال یکهزارو 246 شهر کشور به شبکه اینترنت پرسرعت (تری جی و فور جی) متصل شدند که امیدواریم این اینترنت پرسرعت موبایل در روستاها نیز فعال شود.

وی اظهار کرد: نقشه 64 هزار روستای کشور تهیه، و روستاهایی که سرویس ارتباطی ندارند مشخص شده، که امیدواریم با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،شکاف دیجیتالی در بین روستاها جبران شود.

وی به تحول اقتصاد دیجیتالی در کشور اشاره کرد و بیان کرد:در آینده بسیاری از ارتباطات و صنایع روستایی ،حکمرانی و تراکنش ها در کشور دچار تحول می شود و مدیریت بر اساس مدیریت ارتباطات اداره می شود؛ لذا باید فرهنگ تفکر را در کشور نهادینه کرد.

دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: کشور ایران از نظر شاخص های خلاقیت رتبه خوبی در جهان دارد و رتبه چهارم دنیا در تربیت مهندس متعلق به ایران است ولی در عرصه اقتصاد حرفی برای گفتن نداریم.

وی با بیان اینکه در ابتدا باید ذهنیت و نگرش ها در عرصه دیجیتال تغییر یابند تصریح کرد: اینکه برای پرورش ماهی، اخذ 52 مجوز نیاز است نشان می دهد هنوز خیلی باید در عرصه فناوری اطلاعات تلاش کنیم.

جوانبخت جوان گرایی را از ضرورت های جامعه دانست و یادآور شد: با حضور یک وزیر جوان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سن مدیران منصوب در این وزارتخانه از میانگین 55 سال به 45 سال کاهش یافته است.

ارسال نظر