پهبادهای فوق سریع به زودی می آیند

شرکت آئرودورم که مالک و مجری مراکز آموزشی پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین تجاری بوده، تاسیس اولین فرودگاه پهپاد تجاری در جهان را آغاز کرده است. در این مرکز، خدماتی از قبیل آموزش مورد تایید دولت، آزمایش و صدور گواهی نامه خلبانی ارائه می‌شود.

پهبادهای فوق سریع به زودی می آیند

به گزارش کلیک، اداره کل هواپیمایی فدرال تنها پنج مرکز دیگر را برای تحصیل و صدور گواهی‌نامه رسمی خلبانی برای خلبانان پهپادها، تایید نموده، اما به گفته‌ی مطبوعات، فرودگاه پهپاد اولین مرکزی است که مختص پهپادها و هواپیماهای بی‌سرنشین بوده و به آنها اجازه می دهد تا بر هواپیماهای سرنشین‌دار برتری یابند.

شرکت آئرودورم تاسیس فرودگاهی تمام مجهز را آغاز نموده و محل این فرودگاه شهر بلوندر نوادا خواهد بود. قسمت‌هایی از برنامه این فرودگاه در بلوندر هم‌اکنون در مرحله عملیاتی شدن است و براساس گزارش شرکت فست زمان تکمیل این پروژه سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

این خبر، بلافاصله بعد از اعلام برنامه ثبت اجباری پهپادها در روز دوشنبه توسط اداره کل هواپیمایی فدرال، به دست آمد. براساس قوانین جدید اداره کل هواپیمایی فدرال؛ تمام مشتریان مالک پهپاد که مالک دستگاهی با قیمت بین نیم پوند تا پنجاه و پنج پوند هستند، باید پهپاد خود را ثبت کرده و دولت اجازه خواهد داشت از اطلاعاتی همچون نام، آدرس و ایمیل آنها استفاده کند.

جاناتان دنیلز رئیس شرکت آئرودورم در مصاحبه با مطبوعات اعلام داشته: مالکین پهپادهای تجاری باید هواپیمای خود را از طریق فرآیند اداری که پیش‌تر نیز سابقه داشته، ثبت کنند. وی ادامه می دهد: این پیشرفت‌ تاریخی، مفهوم دست‌نیافتنی دارد و فرصت‌های جدید هواپیمایی تجاری وشغلی ایجاد کرده و اعتبار عمیقی برای آمریکا به عنوان رهبر و پیشگام سیستم‌های بی سرنشین هوایی، در جهان، به همراه داشته است.

فرودگاه پهپاد الدورادو، انرژی خورشیدی مورد نیاز را خود تامین می‌‌کند. تنها دو راه برای دریافت تاییدیه پرواز پهپادها وجود دارد. در راه اول افراد می‌توانند درخواست لغو یا صدور مجوز پرواز دهند. اما این مجوز تنها به پروازهای تحقیقاتی تعلق می‌گیرد.

راه دوم که معمول‌تر هم هست؛ درخواست مجوز از طریق بخش۳۳۳ پیمان نوسازی و اصلاح ۲۰۱۲ می باشد. شرکت آئرودرم در بیانیه خود می‌نویسد: اخیرا ۲۵۰۰ شرکت موجود با استفاده از قانون معافیت بخش ۳۳۳ انگیزه لازم جهت تاسیس فرودگاه را به شرکت می‌دهند.

ارسال نظر