نگاهی کوتاه و نزدیک‌تر به گوشی C20 کمپانی هایسنس

کمپانی هایسنس (Hisense) در نمایشگاه CES 2016 از یک گوشی هوشمند اختصاصی با نام Hisense C20 رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم نگاه دقیق‌تری به این محصول داشته باشیم.

نگاهی کوتاه و نزدیک‌تر به گوشی C20 کمپانی هایسنس

شرکت چینی هایستس در نمایشگاه CES 2016 در کنار سایر شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، ال‌جی و.... حضور داشت و از یک گوشی هوشمند اندرویدی جدید با نام اختصاصی C20 نیز رونمایی کرد. ما در این مقاله قصد داریم نگاهی نزدیک‌تر به این گوشی هوشمند داشته باشیم و تجربیات مربوط به چند دقیقه کوتاه استفاده از این محصول را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم.

طراحی

گوشی هوشمند C20 کمپانی هایسنس از طراحی چندان منحصر به فرد و خیره کننده‌ای بهره نمی‌برد. این گوشی هوشمند از استاندارد ضد آب IP67 بهره‌مند است و صفحه نمایش آن توسط پنل گوریلاگلس 4 پوشانده شده است. ضخامت بدنه این گوشی برابر با 8.6 میلیمتر بوده و طول و عرضه آن به ترتیب 144 و 72.10 میلیمتر هستند. بهط ر کلی هنگامی که این گوشی هوشمند را در دست خود می‌گیرید، احساس معمولی به شما منتقل می‌شود و حس و حال در دست‌گیری یک پرچمدار باکیفیت در شما ایجاد نخواهد شد.

2

صفحه نمایش

صفحه نمایش به کار گرفته شده در گوشی هوشمند C20 کمپانی هایسنس نمایشگری 5 اینچی و از نوع AMOLED است که وضوح تصویر 720 در 1280 یا اچ دی را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی آن در حدود 294 پیکسل در هر اینچ خواهد بود که چندان رقم بالایی به شمار نمی‌رود. همچنین در چند دقیقه‌ای که این گوشی هوشمند را در دست خود گرفتیم، دریافتیم که عملکرد آن در شرایط قرارگیری تحت زاویه داد خوب و مطلوب است.

سیستم عامل

سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی گوشی هوشمند Hisense C20، اندروید 5.1 آب نبات چوبی است. طی چند دقیقه‌ای که این گوشی هوشمند را در اختیار داشتیم، عملکرد رابط کاربری و سیستم عامل دستگاه بسیار روان بود و لگ و تاخیری در آن مشاهده نشد. البته باید در نظر داشته باشیم که این گوشی در شرایطی در دست ما قرار داده شد که تقریبا تنظیمات پیش فرض و اپلیکیشن‌های پیش فرض دستگاه بر روی آن نصب بودند و هیچ اپلیکیشن جانبی دیگری در آن نصب و راه‌اندازی نشده بود.

3

سیستم روی چیپ (SoC) و رم

کمپانی هایسنس گوشی هوشمند C20 خود را به سیستم روی چیپ اسنپدراگون 415 کوالکا مجهز کرده که پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ای و با فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتز است. همچنین این گوشی هوشمند از رمی 2 گیگابایتی بهره می‌برد که مطمئنا قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ دستگاه را افزایش خواهد بود. ضمنا پردازنده گرافیکی تراشه اسنپدراگون 415 هم پردازنده آدرنو 405 است که نسبتا پردازنده‌ای مناسب محسوب می‌شود. با این وجود نباید انتظار داشته باشید که گوشی هوشمند Hisense C20 به راحتی و بدون هیچ مشکلی قادر به اجرای بازی‌های پرگرافیک و پرحجم اندرویدی باشد.

شایان ذکر است که حافظه داخلی گوشی هوشمند C20 هایسنس هم به طور پیش فرض ظرفیت 16 گیگابایتی را ارائه می‌کند. البته این گوشی قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی و رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را نیز دارد.

دوربین

دوربین اصلی گوشی هوشمند C20 کمپانی هایسنس از سنسوری 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که عملکرد عالی را به همراه دارد. ما طی چند دقیقه‌ای که فرصت استفاده از این گوشی را داشتیم، سریعا وارد اپلیکیشن دوربین آن شده و به عکسبرداری از محیط پیرامون خود پرداختیم و نهایتا متوجه شدیم که عملکرد سنسور دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی گوشی C20 هایسنس یکی از بهترین جنبه‌های طراحی آن به شمار می‌رود.

4

هایسنس همچنین از سنسور دوربینی 5 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی گوشی هوشمند C20 استفاده کرده که قابلیت ضبط ویدئوهای با وضوح تصویر فول اچ دی را به همراه دارد. ضمنا دوربین اصلی این گوشی قابلیت عکسبرداری پانوراما را نیز ارائه کرده و از چراغ فلش LED نیز بهره‌مند است.

جمع‌بندی

مطمئنا گوشی هوشمند Hisense C20 یک گوشی میان رده محسوب می‌شود. باید اشاره داشته باشیم که باتری این گوشی هم ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند که عملکرد دقیق آن طی چند دقیقه قابل بررسی نخواهد بود. با این وجود پیش بینی می‌شو که باتری 3200 میلی آمپر ساعتی این محصول با توجه به سایر خصوصیات آن عملکردی رضایت‌بخش را ارائه کند. متاسفانه هنوز اطلاعات دقیق مربوط به قیمت این گوشی هوشمند ارائه نشده، اما انتظار داریم که شرکت هایسنس برای این محصول قیمتی رقابتی و مقرون به صرفه را در نظر بگیرد.

منابع:

phonearena

smartphones.specout

ارسال نظر