نرم افزار هوشمند Hitwizard فروش یک اثر هنری را پیش‌بینی می‌کند!

رسانه کلیک - سرمایه‌گذاری در موسیقی با خطرهای بسیار زیادی همراه است و تهیه‌کنندگان آلبوم های موسیقی، شبانه‌روز به فکر فروش آثار خود هستند. حال به لطف نرم افزار Hitwizard پیش‌بینی فروش این آثار، خوابی راحت برای تهیه‌کنندگان این آثار به ارمغان آورده است.

نرم افزار هوشمند Hitwizard فروش یک اثر هنری را پیش‌بینی می‌کند!

توسعه‌دهندگان نرم افزار Hitwizard طی کنفرانسی در شهر آمستردام اعلام کردند که این نرم‌افزار با استفاده از هوش مصنوعی و شبکه عصبی، قادر به پیش‌بینی فروش آهنگ است. نرم افزار Hitwizard پارامترهای مختلفی را بررسی می‌کند که از میان آن می‌توان به BPM ،valence و tempo اشاره کرد. این پارامترها به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا فروش و موفقیت یک آهنگ و یا آلبوم موسیقی را پیش‌بینی کند.

لازم به ذکر است؛ میزان دقت این برنامه در حال حاضر ۶۶ درصد است که با اضافه شدن پارامترهای دیگر، دقت آن بالاتر می‌رود. جالب است بدانید، این نرم‌افزار همچنین می‌تواند محبوبیت یک آهنگ را در بین مردم پیش‌بینی کند که میزان دقت آن بیشتر و حدود ۹۳ درصد است.

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، با افزایش پارامترهای مختلف میزان دقت این برنامه بالا می‌رود. به اعتقاد توسعه‌دهندگان نرم افزار Hitwizard یکی از اصلی‌ترین پارامترهایی که می‌توان از آن کمک گرفت، آمار رسانه‌های اجتماعی و میزان بازخورد افراد به یک آهنگ است که متأسفانه استفاده از این پارامتر در این برنامه بسیار دشوار است، چرا که یافتن افرادی که همه این داده‌ها را در یک روش معنادار تفسیر کنند، تقریباً غیر ممکن است.

با وجود تمام سختی‌های ارتقای نرم افزار Hitwizard اما توسعه‌دهندگان آن و برخی تهیه‌کنندگان بسیار خوش‌بینانه به این طرح نگاه می‌کنند و امید دارند تا در آینده دقت این نرم افزار را بالا ببرند.

ارسال نظر