راهنمای دقیق گرفتن اسکرین شات در آیفون، آیپاد تاچ، آیپد و اپل واچ

رسانه کلیک - اسکرین شات یکی از قابلیت های مهم گجت های دیجیتالی به حساب می آید. در این مطلب می خواهیم مراحل گرفتن اسکرین شات در آیفون و سایر محصولات اپل را بررسی کنیم.

راهنمای دقیق گرفتن اسکرین شات در آیفون، آیپاد تاچ، آیپد و اپل واچ

قابلیت گرفتن اسکرین شات را می توان از جمله امکاناتی دانست که بسیاری از کاربران به آن نیاز دارند. ممکن است پیام مهمی را دریافت کرده یا مشغول مرور یک سایت باشید و بخواهید تا قسمتی از آن را با دوستتان به اشتراک بگذارید. بهترین گزینه در این حالت، اسکرین شات گرفتن از نمایشگر است. به همین دلیل می خواهیم راهنمای گرفتن اسکرین شات در آیفون آیپاد تاچ و آیپد را با هم مرور کنیم. اما پیش از شروع، توضیح کوتاهی در مورد اسکرین شات می دهیم.

اسکرین شات در واقع نسخه دیجیتالی محتوای نمایشگر دستگاه هاست که می توانید آن را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید. از زمان عرضه دومین نسخه سیستم عامل آی او اس، امکان گرفتن اسکرین شات در آیفون آیپاد تاچ و آیپد فعال شد و بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن خاصی، می توانید یک نسخه دیجیتالی از نمایشگر دستگاه خود را به آسانی تهیه کنید.

راهنمای گرفتن اسکرین شات در آیفون آیپاد تاچ و آیپد

از آنجا که اپل در آیفون X اقدام به حذف دکمه هوم کرد، لذا روش گرفتن اسکرین شات در آیفون ها به دو قسمت مختلف تقسیم شد؛ یک روش به صورت اختصاصی برای آیفون ایکس و روش دیگر برای سایر آیفون ها.

راهنمای گرفتن اسکرین شات در آیفون 10

برای اسکرین شات گرفتن در آیفون X کافی است دکمه پاور و افزایش صدا را به صورت همزمان فشار دهید.

گرفتن اسکرین شات در آیفون

راهنمای گرفتن اسکرین شات در سایر آیفون ها، آیپاد تاچ و آیپد

برای اسکرین شات گرفتن در سایر محصولات مبتنی بر سیستم عامل آی او اس، کافی است دکمه پاور و هوم را به صورت همزمان فشار دهید.

در پایان به یاد داشته باشید که اگر تمایل دارید تا چند تصویر را به یکدیگر چسبانده و اسکرین شات های طولانی را بگیرید، می توانید از اپلیکیشن Tailor که به صورت رایگان در اپ استور قرار گرفته، استفاده کنید. به این ترتیب مانند تصویر زیر ، می توانید چند اسکرین شات متعدد را گرفته و آنها را به یکدیگر چسبانده و در قالب یک تصویر با دیگران به اشتراک بگذارید.

گرفتن اسکرین شات در آیفون

اگر از سیستم عامل آی او اس 11 استفاده می کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بعد از گرفتن اسکرین شات در آیفون آیپاد تاچ و آیپد، تصویر کوچک آن در قسمت پایین سمت چپ قرار می گیرد.
  • با ضربه زدن روی آن، می توانید اسکرین شات را ویرایش کرده و تغییرات لازم مانند اضافه کردن متن یا اعمال فیلتر را انجام دهید.
  • با سوایپ کردن به سمت چپ، می توانید تصویر اشاره شده را فراموش کرده و کار خود را ادامه دهید، اما به یاد داشته باشید که اسکرین شات گرفته شده در اپلیکیشن Photos ذخیره می شود.

گرفتن اسکرین شات در آیفون

راهنمای گرفتن اسکرین شات در اپل واچ

برای اسکرین شات گرفتن در اپل واچ ابتدا باید این قابلیت را در اپلیکیشن Watch روی آیفون فعال کنید:

  • وارد اپلیکیشن Watch شوید.
  • روی تب My Watch ضربه بزنید.
  • حالا وارد منوی General شوید.
  • گزینه Enable Screenshots را فعال کنید.

به محض فعال کردن قابلیت اشاره شده، اسکرین شات های گرفته شده در اپلیکیشن Photos آیفون ذخیره می شود.

حالا برای اسکرین شات گرفتن کافی است دو دکمه کناری اپل واچ را به صورت همزمان فشار دهید.

ارسال نظر