HoloTouch از مایکروسافت به علت نقض پتنت هدست‌های «هولولنز» شکایت کرد

رسانه کلیک – دادگاهی در نیویورک برای رسیدگی به شکایت علیه مایکروسافت بر سر نقض حداقل دو پتنت به کار رفته در هولولنز تشکیل خواهد شد.

HoloTouch از مایکروسافت به علت نقض پتنت هدست‌های «هولولنز» شکایت کرد

شرکت بزرگ ردموندنشین به دلیل نقض پتنت های به کار رفته در هدست واقعیت ترکیبی هولولنز، از طرف کمپانی نوپای هولوتاچ (HoloTouch) تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. در دادگاه مذکور به دلیل نقض حداقل دو پتنت تصویربرداریِ هولوگرافیک از سال 2006 تاکنون چندین شکایت علیه مایکروسافت تنظیم شده است.

علاوه بر این HoloTouch با ادعای مالکیت پتنت «هنر پیشگام» علیه مایکروسافت شکایت کرده است. فناوری مذکور که با عنوان "Prior Art" نیز شناخته می‌شود به برخی از ابزارهای صنعتی امکان کنترل بدون حضور نمایشگر لمسی را می‌دهد. این فناوری در ابزارهای صنعتی نظیر دستگاه های خودپرداز، تجهیزات اتوماسیون ها، دستگاه های هوانوردی، کامپیوترهای شخصی، کنسول های بازی، تجهیزات هوشمند سازی خانه و تجهیزات پزشکی و نظامی کاربرد دارد.

HoloTouch ادعا می‌کند که مایکروسافت به عنوان یک شرکت بزرگ و قدرتمند، از تکنولوژی کشف شده توسط این کمپانی کوچک سو استفاده کرده است. در ابتدای سال جاری میلادی این کمپانیِ نوپا تصمیم به مذاکره بر سر حق استفاده فناوری مذکور با مایکروسافت گرفت، ولی مایکروسافت با نادیده گرفتن حق ثبت اختراع، چاره ای جز شکایت برای هولوتاچ باقی نگذاشته است.

HoloTouch همچنین اعلام کرده که استفاده غیرمنصفانه از فناوری Prior Art ضربه بزرگی به روند سوددهی این شرکت زده است و در شکایت علیه مایکروسافت درخواست دریافت سه برابر خسارات وارده را کرده است.

با این حال شکایت علیه مایکروسافت توسط هولوتاچ مسیری طولانی را در پیش دارد. بر همین اساس، HoloTouch باید میزان خسارات وارده را با اسناد قابل قبول برای مراجع قانونی ثابت کند.

استفاده از پتنت های شرکت های کوچک توسط کمپانی های بزرگ تجاری مسئله جدیدی نیست. شرکت های بزرگی همچون مایکروسافت معمولاً بدون در نظر گرفتن حقوق کمپانی های دیگر، به راحتی حق ثبت اختراع‌های مختلف را برای تولید محصولات جدید نادیده می‌گیرند.

گفتنی است؛ شکایت از کمپانی های بزرگ توسط کسب و کارهای کوچک روند بسیار دشواری دارد، چرا که کمپانی های بزرگ و از جمله آنها مایکروسافت، مجرب ترین وکیل ها را استخدام می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود تا مبارزه قانونی با این کمپانی ها و احقاقِ حقوق پایمال شده بسیار دشوار باشد.

هنوز معلوم نیست که نتیجه پرونده شکایت علیه مایکروسافت به کجا ختم می‌شود؛ با این حال باید منتظر ماند تا دید که آیا HoloTouch در این مبارزه نابرابر می‌تواند حقوق خود را از ردموند نشین ها دریافت کند یا خیر؟

منبع: tomshardware

ارسال نظر