تصفیه هوای خانگی با فناوری نانو

آلودگی هوای داخل ساختمان یک مشکل جدی است و اغلب اثرات منفی بیشتری از آلودگی هوای خارج از خانه دارد. در حال حاضر، فناوری فیلتر و تصفیه هوا از سال ۱۹۴۰ تغییر چندانی نکرده است.فیلترهای امروزی اجزا را در محل نگه می‌دارند و آن را در محیط به گردش در می‌آورند.

تصفیه هوای خانگی با فناوری نانو

به گزارش کلیک، یک فناوری هوشمند از Molekule اوایل سال آینده به بازار خواهد آمد که عناصر آلوده را با استفاده از نانوتکنولوژی به عناصر بی‌ضرر تجزیه می‌کند.

سازمان حفاظت محیطی هشدار جدی در مورد کیفیت هوای داخل خانه داده است. آپریل ریچارد، رئیس برنامه تحقیقات کسب‌وکارهای کوچک نوآورانه‌ی EPA می‌گوید "برای بیش از یک دهه پیش، EPA متوجه شد که هوای داخل خانه پنج برابر آلوده‌تر از خارج است و در برخی موارد حتی به ۱۰۰ برابر نیز می‌رسد. از آن‌جا که افراد بیش از ۸۰ درصد زمان‌شان را داخل خانه می‌گذرانند، داشتن هوای سالم در خانه و سایر فضاهای بسته بسیار ضروری است.

SBIR منبع مالی اولیه Molekule بوده است. اکنون با اثبات مفهوم این دستگاه، این شرکت به ۳٫۵ میلیون دلار بودجه دست پیدا کرده است و در حال آماده سازی برای تولید محصول و ارائه آن در اوایل سال ۲۰۱۷ به بازار است.

تصفیه هوای Molekule یک دستگاه قابل حمل است که هوای اتاق را در فضای ۵۵ متر مربع در ۶۰ دقیقه تصفیه می‌کند. این دستگاه یک فیلتر پوشیده شده از نانواجزا دارد که پس از فعال‌سازی توسط نور یک فعالیت شیمیایی را شروع می‌کند و تمامی آلرژن‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر ذرات آلاینده را تجزیه و به واحدهای بی‌ضرر تبدیل می‌کند. این دستگاه از طریق وای‌فای و کنترل و با یک اپلیکیشن iOS مدیریت می‌شود.

molekule-0001-970x647-c

این دستگاه برای پیش سفارش با قیمت ۵۰۰ دلار در دسترس است. این شرکت می‌گوید قیمت خرده فروشی در آغاز فروش ۸۰۰ دلار خواهد بود. اشتراک سالانه برای فیلترها نیز ۱۰۰ دلار می‌شود و زمانی که نیاز به تعویض داشته باشد از طریق اپلیکیشن اعلام خواهد شد.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر