Home Depot در اندیشه خرید سرویس ابری گوگل

کسب و کار ابری موفق گوگل،  Home Depot را وسوسه کرده است تا به فکر خرید آن باشد.

Home Depot در اندیشه خرید سرویس ابری گوگل

به گزارش کلیک، شرکت گوگل، یک پیروزی بزرگ در ادامه تلاش‌هایش برای مشتری‌های ادغامی به‌دست آورده است: Home Depot بخشی از داده‌های خود را به ابر گوگل منتقل می‌کند.

این معامله در ۲۲ مارس توسط کرگ دمیشله صورت گرفت و در روز ۲۳ مارس اعلام شد. در این روز به مواردی همچون موفقیت‌های چشمگیر گوگل تحت رهبری دایان گرین نیز اشاره شد. گرین از بنیان گذاران شرکت وی‌ام ویر بود که سال گذشته به گوگل پیوست.

وی‌ام ویر فناوری "مجازی سازی" برای بهبود کارایی دیتاسنترها می‌فروشد و طیف هدف آن نیز همان طیف هدف ابر گوگل است. بسیاری از مشتری‌های برجسته گوگل، از جمله سرویس پیام اسنپ‌چت، شرکت‌های جدید مبتنی بر اینترنت هستند که همیشه بهترین مرجع برای مدیران ارشد عملیاتی در شرکت‌های سنتی هستند.

Home Depot یک شرکت ساختمانی در آتلانتا است که بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه در سراسر آمریکا، کانادا، و مکزیک دارد. این شرکت از ارائه جزییات در مورد معامله با گوگل، خودداری کرد.

طبق تحلیل های گلدمن ساچز، کسب و کار ابری گوگل سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا سود داشته است. این رقم با سود کلی شرکت مادر یعنی آلفابت با سود ۷۴٫۵ میلیون دلار مقایسه می‌شود اما بخش ابری گوگل یکی از سریع الرشد ترین بخش‌های این شرکت بوده است.

طبق تحقیقات سینرژی، به طور کلی گوگل بازیکن شماره ۴ در زیرساخت‌های خدمات ابری است که سال گذشته ۴ درصد سهم بازار را داشت. آمازون AWS 31 درصد، آزور مایکروسافت ۹ درصد و IBM 7 درصد سهم بازار را داشته‌اند.

اکنون نشانه هایی مبنی بر ورود گوگل به کارزار وجود دارد. اپل که از کاربران آمازون و مایکروسافت بوده است، برای iCloud از ابر گوگل استفاده خواهد کرد. این سرویس به مشتریان اپل این امکان را می‌دهد که موسیقی، تصاویر، و اسناد را ذخیره کنند.

ماه گذشته نیز، سرویس موسیقی Spotify، یکی از مشتریان سطح بالای AWS آمازون گفت برای برخی زیرساخت‌های محاسباتی از ابر گوگل استفاده خواهد کرد.

گوگل نیز مشغول ایجاد مرکز داده خود در سراسر جهان است و دو مرکز منطقه‌ای جدید خود را در ژاپن و اورگان ایجاد می‌کند تا تعدا مراکز منطقه‌ای خود را به عدد پنج برساند.

منبع: thestar

ارسال نظر