ساخت سیستم پخش هولوگرافیک خانگی

تا به حال به داشتن یک سیستم پخش هولوگرافیک خانگی فکر کرده اید؟ دستگاه های علمی تخیلی یک به یک تبدیل به واقعیت می شوند.

ساخت سیستم پخش هولوگرافیک خانگی

به گزارش کلیک، جیمی رویز آویلا یک طرفدار پروپاقرص جنگ های ستاره ای بود. یکی از صحنه های محبوب وی در فیلم اصلی زمانی است که ماجراجویی های لوک اسکای واکر توسط یک تصویر هولوگرافیک از پرنسس لیا کنار زده شد که در آن می گفت اوبی وان کنوبی به من کمک کن. تو تنها امید من هستی.

این صحنه در ذهن رویز آویلا مانده و باعث ساخت فناوری مشابه شده است. پس از چند دهه رویای جیمی به حقیقت پیوسته و اولین صفحه نمایش "هولوگرافیک" مبتنی بر لیزر قابل دسترسی در بازار تجاری ساخته شد.

در حال حاضر مشغول جمع آوری کمک هزینه مالی در کیک استارتر برای ساخت این صفحه نمایش قابل استفاده در منزل با قابلیت رسم تصاویر سه بعدی روی هوا است.

رویز آویلا می گوید "این ایده ای است که من برای مدت های مدید با خود داشته ام. در دانشگاه تز من مربوط به اتاق های هولوگرافیک و لیزر بود. با این حال فناوری در دسترس و ارزان وجود نداشت. سپس من روی این پروژه تمرکز کردم و سال گذشته موفق شدم اولین نمونه را بسازم."

تصویر هولوگرافیک

از نظر فنی، تصاویر منتشر شده توسط Holovect در واقع هولوگرافیک نیستند بلکه بیشتر تصاویر پخش شده بر روی هوا هستند. این فناوری تجربه تصاویر سه بعدی متفاوتی را به بیننده می دهد.

وی افزود "در ابتدا تصور می کردم این کار کنجکاوی افراد را بر انگیزد. اما هرچه به افراد بیشتری نشان دادم، هیجان زده تر شدم. برای این سیستم موارد مصرف بسیاری وجود دارد. برای مثال می توانید تجسم مولکولی را برای یادگیری و آموزش با آن نمایش دهید. نگاه کردن به تصاویر سه بعدی به جای یک تصویر تخت روی صفحه باعث درک بهتری می شود. برای تبلیغات نیز می تواند سیستم مناسبی باشد."

ارسال نظر