فروش خودروی استثنایی هوندا از سال آینده

شرکت هوندا تحقیق و پژوهش خود را دهه های اخیر روی خودروهایی از نوع "سلول سوختی"  سرمایه گذاری کرده است و سرانجام یک خودرو را به بازار انبوه اتومبیل های الکتریکی عرضه میکند.هوندا: رانندگی این خودرو در ژاپن آغاز می شود.

فروش خودروی استثنایی هوندا از سال آینده

هوندا: رانندگی این خودرو در ژاپن آغاز می شود.

به گزارش کلیک،در تابستان سال 2016 شرکت هوندا چند نمونه ی اجاره ای از این نوع خودرو را به بازار عرضه و در اختیار کاربران قرار خواهد داد، یک خودروی چهار درب کلاس سدان که اگر از ظاهر و استایل پیچیده، تازه و بعضا نویزها و صداهای کوچک صرف نظر کنیم، به هیچ عنوان متوجه نخواهید شد که این خودرو با یک خودروی معمولی در بازار تفاوت خواهد داشت.

1 قلب تپنده و سیستم تامین نیروی این ماشین توسط کمپانی FCX Clarity تولید میشود، سیستم مورد نظر از بازنگری روی یک سیستم انتقال توان الکتریکی این شرکت گرفته شده است. همچنین به روزترین تغییرات و طراحی ها برای این سیستم در نظر گرفته شده و روی آن اجرا شده است.
مدل اولیه این خودرو از سال 2008 روانه بازار شد، اما این نسخه جدید با موتوری با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 221 فوت.پاند (6/30 متر.کیلوگرم) روانه بازار خواهد شد.
موتور این خودرو تمام توان تولیدی خود را مستقیما به چرخ های جلو برای ایجاد توان حرکت منتقل میکند.

4 قسمتی از اتاق ماشین(قسمت پشتی اتاق) به عنوان سلول سوختی و قسمتی از منبع تامین توان استفاده می شود. در قسمت پشتی اتاق خودرو هیدروژن فشرده طی عملیات خاص و پردازشی با اکسیژن ترکیب شده و تولید جریان الکتریسیته و آب مینماید.

جریان الکتریسیته تولید شده به یک باتری لیتیومی که زیر صندلی های جلو تعبیه شده است هدایت می شود و در پایان به موتور الکتریکی به منظور به حرکت درآوردن چرخ های جلویی خودرو منتقل می شود.
باقی مانده هیدروژنی که در فرایند تولید الکتریسیته و آب مصرف میشود به محیط دفع میشود و هیچگونه آلودگی ندارد، یکی از مزیت های این نوع خودرو همین ویژگی زیست محیطی بودن آن است. ویژگی منحصر بفرد و جالب دیگر این خودرو سلول سوختی آن است که در پشت اتاق نصب میشود و فضای مورد نیاز آن یک سوم نسخه قبلی خود می باشد، همچنین میتوان تمام مدارات الکتریکی مورد نیاز زیر درب موتور خودرو (کاپوت) قرار گیرد، این ویژگی به ما کمک میکند که فضای بیشتری برای مخزن های هیدروژن فراهم کرده و هیدروژن بیشتری در ماشین ذخیره سازی کرد.

دو مخزن برای ذخیره هیدروژن در این ماشین وجود دارد، مخزن بزرگتر پشت اتاق ماشین(پشت صندلی های عقب) و مخزن کوچکتر زیر صندلی های عقب. مجموعا تمام توان تولیدی توسط این مخازن و سیستم الکتریکی، توان این خودرو را برای طی مسافتی معادل 435 مایل (696 کیلومتر) تامین میکند. همچنین میتوان از گجت انحصاری شرکت هوندا (Honda's new Power Exporter 9000) استفاده کرد و برق یک هفته منزل خود را از این خودرو تامین کنید.

5 اگر قدرت 174 اسب بخاری این خودرو شما را به اندازه کافی هیجان زده نمیکند، با توجه به هجوم تعداد بالای خودروهای الکتریکی که امروزه روانه بازار میشوند این ویژگی را باید در نظر بگیرید که این خودرو در کلاس خودروهایی که این مقدار گشتاور را تولید میکنند، سریع ترین می باشد.

قابل توجه است که این خودرو اولین خودروی سلول سوختی میباشد که از اگزوز آن صدای متمایزی تولید می شود. این صدا براحتی حین کار سلول سوختی قابل شنیدن است، البته با صرف نظر کردن از صدای موتور الکتریکی که شاید چندان خوشایند نباشد. در پایان اگر از ناخوشایندی آن صرف نظر کنیم، صدای تولیدی این سیستم بعنوان یک صدای متفاوت و منحصر بفرد میتواند صدای جالبی برای موتور خودروهای الکتریکی باشد.

2
با توجه به اینکه تجربه رانندگی با این خودرو در زمان کوتاه و مسافتی نه چندان زیاد در نمایشگاه "توکیو موتور شوTokyo Motor Show" انجام شد، به وضوح مشخص بود که این نسخه جدید از کمپانی هوندا توانایی های مناسب و معقولی در جاده ها از خود نشان داده است. خودرویی راحت، با قدرت کافی و همچنین با بازه ی مسافتی بیش از 400 مایل (624 کیلومتر) توانایی قرار گرفتن در کلاس خودروهایی با انجام مسافرت های کوتاه را نیز دارد. امروزه بازه مسافتی مهم نمی باشد تا زمانی که ایستگاه های مورد نظری برای پر کردن باک هیدروژن این نوع خودروها فراهم شود، هر چند که چند ایستگاه برای تامین سوخت هیدروژنی این نوع خودروها موجود می باشد ولی تعداد آن ها کم می باشد.

3
همچنین هوندا اضافه کرد: در دهه آینده شاهد درخواست های بسیار از مشتریان عمده بازار های پر رونق برای این نوع خودروها خواهیم بود، اما بهتر است که فراهم کردن ایستگاه های هیدروژنی را زودتر شروع کنیم و اگر ایستگاه ها مایل باشند می توان نصب تجهیزات را شروع کرد و خدمات را به مشتریان رساند.

ارسال نظر