مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017؛ رقابت برای عنوان برتر و برترین!

رسانه کلیک - شرکت های آنر و سامسونگ در زمینه ساخت تلفن‌های هوشمند میان رده نقش پر رنگی در بازار دارند و بدین ترتیب با تولید محصولات قدرتمند در این رده، در تلاش‌اند تا نظر کاربران مختلف را به خودشان جلب کنند. آنر 7X و گلکسی A7 2017 دو گوشی میان رده موجود در بازار هستند که امروز برای یک مقایسه جنجالی در کلیک حضور پیدا کرده‌اند. مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017 را در ادامه دنبال کنید.

مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017؛ رقابت برای عنوان برتر و برترین!

آنر که تمرکز اصلی‌اش بر روی میان‌رده‌های رقابتی است، توانسته با تولید و عرضه تلفن‌های هوشمند متعددی در این سری به یک جایگاه عالی در میان تولیدکنندگان بزرگی مانند سامسونگ دست پیدا کند. این کمپانی، آنر 7 ایکس را در زمانی که تلفن هوشمند پرطرفداری چون گلکسی A7 2017 در بازار موجود بود، عرضه کرد و با استقبال زیاد کاربران رو به ‌رو شد ( بررسی گوشی آنر 7 ایکس؛ میان رده‌ای برای جوانان ).

اما در این مطلب هر دو گوشی گلکسی A7 2017 و آنر 7X در مقابل هم قرار می‌گیرند تا برتری‌های خودشان در بخش‌های مختلف را به رخ هم بکشند. تا انتهای این مقاله با مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017 همراه ما باشید تا از نتیجه قدرتنمایی این دو میان رده پرطرفدار موجود در بازار مطلع شوید.

Honor 7x

Galaxy A7 2017

پردازنده Kirin 659 Exynos 7880
سیستم‌عامل اندروید 7 اندروید 6 (قابل آپدیت به 7)
حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت 4 گیگابایت رم
نمایشگر

۵.۹ اینچ
IPS LCD
رزولوشن 2160×1080 پیکسل

5.7 اینچ
Super AMOLED
رزولوشن 1080x1920 پیکسل

محافظ نمایشگر - -
تراکم پیکسلی 407 ppi 386 ppi
حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت ۶۴ گیگابایت
کارت حافظه پشتیبانی تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی تا ۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی

16+2 مگاپیکسل

16 مگاپیکسل

دوربین سلفی 8 مگاپیکسل 16 مگاپیکسل
باتری 3340 میلی‌آمپر ساعت 3600 میلی‌آمپر ساعت
وزن 165 گرم 186 گرم
ابعاد 7.6×75.3×156.5 میلی‌متر 7.9×77.6×156.8 میلی‌متر

طراحی

با مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017 به سرعت متوجه زبان طراحی انحصاری هر کدامشان می‌شوید، به طوری که هر دو مدل از نظر ظاهری کاملا با هم تفاوت دارند. A7 2017 به نسل گذشته گوشی‌های سامسونگ مانند گلکسی S7 و گلکسی S6 بسیار شبیه بوده و خبری از نمایشگر بی حاشیه و یا حتی کم حاشیه در این گوشی نیست. دو بخش بالایی و پایینی بیشترین فضای خالی را به صورت حاشیه ایجاد کرده‌اند که از دکمه‌ هوم، اسپیکر، دوربین سلفی و سنسور مجاورت نور میزبانی می‌کنند.

در قسمت روبرویی آنر 7 ایکس شاهد حاشیه‌های کم در چهار طرف نمایشگر هستیم که این عمل، هم گوشی را زیباتر کرده و هم باعث خوش دستی بیشتر آن نسبت به رقیب کره‌ای‌اش شده است. البته فاکتور دیگری هم در خوش‌ دست‌تر کردن آنر نسبت به A7 2017 موثر بوده که آن ابعاد بسیار مناسبش است؛ به طوری که در این مدل با وجود نمایشگر بزرگ‌تر، شاهد اندازه کم‌تر طول، عرض و حتی ضخامت هستیم.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که در مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017 در بخش طراحی مشاهده می‌گردد، جنس بدنه هر دو هندست است. سامسونگ از شیشه برای بدنه و از فلز برای فریم دوری دستگاه بهره برده است. استفاده از شیشه در این قسمت علاوه بر بالا بردن درصد جذب اثر انگشت، بر استحکام کلی دستگاه در برابر ضربه هم تاثیر می‌گذارد. آنر 7X درمقابل، از بدنه فلزی یکپارچه بهره می‌برد و طراحی جذاب‌تری در این بخش نسبت به A7 2017 دارد. کیفیت ساخت بدنه فلزی دستگاه بسیار خوب بوده و احساس بهتری را حین کار به کاربر القا می‌کند.

یکی دیگر از نکات منفی که حین مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017 متوجه آن شدیم، سر بودن بدنه A7 2017 است؛ به طوری که با قرارگیری A7 2017 در دست، آن طور که باید احساس راحتی نمی‌کنید. البته شاید بتوان وزن بیشتر را هم برای این موضوع مقصر دانست، چرا که گوشی A7 نسخه 2017 حدود 20 گرم از آنر سنگین‌تر است.

در آنر 7X دو لنز دوربین و فلاش LED را در قاب پشتی می‌بینیم که در گوشه بخش بالایی قاب دستگاه قرار گرفته‌‌اند. لنزهای دوربین مقدار کمی از قاب دستگاه بیرون آمده‌اند و یک فریم فلزی هم رنگ با بدنه دور تا دورشان پوشیده شده است. سنسور اثر انگشت در آنر بر خلاف A7 2017، بر روی همین بدنه فلزی در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته و به راحتی قابل دسترس است.

هر دو هندست از طراحی گرد و بدون زاویه در گوشه‌ها استفاده می‌کنند و از این نظر تقریبا به هم شبیه هستند. البته در آنر خبری از فریم فلزی برای دور گوشی نبوده و همان بدنه به صورت یک تکه تا جایی که به رو به روی دستگاه می‌رسیم، کشیده شده است.

سامسونگ از یک دوربین تک لنز که در کنار فلاش LED در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته، استفاده می‌کند. به جز نام برند سامسونگ، چیز دیگری در بخش پشتی دستگاه مشاهده نمی‌شود و بیشتر فضای آن خالی است.

تمامی دکمه‌های آنر 7X در لبه سمت راست دستگاه قرار گرفته و شما از این بخش می‌توانید به کنترل صدا و یا پاور دسترسی داشته باشید. در A7 2017، دکمه پاور را در لبه راست و دکمه‌های کنترل صدا را در لبه چپ دستگاه می‌بینیم. این که کار کردن با این دکمه‌ها در کدام حالت برای کاربر آسان‌تر است، به ابعاد هر دو هندست مربوط می‌شود. همان طور هم که اشاره کردیم، میان رده سامسونگ ابعاد بیشتری نسبت به آنر داشته و به همین دلیل هم دسترسی به کلید پاور و یا حتی کنترل صدا در این گوشی، آنچنان راحت نیست. خوشبختانه در آنر که طراحی ظریف‌تر و ابعاد کم‌تری دارد، این مشکلات مشاهده نمی‌شود.

در آخر باید گفت آنر 7X با حاشیه‌های کم، بدنه فلزی، ابعادی کم‌تر و طراحی زیباتر، در این بخش عملکرد بهتری نسبت به گلکسی A7 2017 دارد. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که میان رده سامسونگ نتوانست نظر ما را به خودش جلب کند، حاشیه‌های زیاد بالا و پایین نمایشگر و استفاده از شیشه نه چندان جذاب برای بدنه دستگاه بوده است.

نمایشگر

آنر از یک صفحه نمایش که با نام FullView شناخته می‌شود، در 7X استفاده کرده است. این نمایشگر که نسبت تصویری 18:9 داشته از رزولوشن فول اچ دی پلاس پشتیبانی کرده و قادر است با توجه به اندازه 5.93 اینچی، 407 پیکسل در هر اینچ را به نمایش بگذارد. پنل قرار گرفته بر روی این مدل از نوع IPS LCD بوده که رنگ‌ها را به صورت طبیعی نشان می‌دهد.

در گلکسی A7 2017 خبری از نسبت تصویری 18:9 و رزولوشن فول اچ دی پلاس نبوده و از یک نمایشگر سوپرامولد 5.7 اینچی با رزولوشن فول اچ دی در آن استفاده شده است. تراکم پیکسلی ایجاد شده در این نمایشگر 386ppi بوده که نسبت به میان رده آنر، عملکرد ضعیف‌تری دارد.

با توجه به حاشیه‌های کم آنر 7X، نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی 77 درصد اندازه گیری شده که در مقابل 73.6 درصد گلکسی A7 2017 قرار می‌گیرد.

نمایشگر بدون حاشیه و نسبت تصویری 18:9 را این روزها در تلفن‌های هوشمند پرچمدار می‌بینیم و استفاده از این ویژگی‌ها توسط آنر در گوشی میان رده‌اش، یک نکته بسیار مثبت محسوب شده و بدون شک این گوشی را در جایگاه بالاتری نسبت به گلکسی A7 2017 سامسونگ قرار می‌دهد.

رنگ‌ها در نمایشگر گلکسی A7 2017 دقیقا همان طور نمایش داده می‌شوند که از یک پنل امولد انتظار داریم. غلظت بالا و کنتراست عالی را می‌توان دو ویژگی اصلی این صفحه نمایش نام برد. در مقابل آنر 7X با پنل IPS LCD رنگ‌ها را کمی‌ خنک‌تر و با نزدیکی بیشتر به واقعیت نمایش می‌دهد. این پنل در نمایش رنگ سفید تصاویر، قدرتمند عمل کرده و دارای شارپنس بالایی است.

در بخش نرم‌افزاری در هر دو هندست این امکان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا با شخصی‌ سازی‌های بیشتر برای نمایشگر، به یک خروجی عالی در تصاویر دست پیدا کند. سامسونگ علاوه بر این‌ها، ویژگی نمایشگر همیشه روشن را هم به این بخش اضافه کرده تا بدون نیاز به روشن کردن دستگاه، از اعلانات و اطلاعات زمانی مطلع شوید.

مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017 در این بخش و همچنین انتخاب یکی از این دو گوشی به‌ عنوان مدل برتر در زمینه نمایشگر، شاید بیشتر به سلیقه و انتخاب کاربر وابسته باشد، این که رنگ‌های گرم و غلظت زیاد همراه با کنتراست بالا را می‌خواهید و یا به دنبال حالت نزدیک‌تر به واقعیت با نمایش خنک‌تر رنگ‌ها و شارپنس مناسب هستید.

عملکرد هر دو گوشی با تغییر زاویه دید هم مناسب بوده و با اختلاف نه چندان زیاد، گلکسی A7 2017 در این زمینه بهتر از رقیب چینی خودش است.

دوربین

چند مدتی است که شاهد دوربین‌های دوگانه با کارایی‌های مختلف در تلفن‌های هوشمند هستیم. در این بخش از مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017 توانایی عکاسی هر یک را بررسی می‌کنیم.

آنر 7X یکی از مدل‌هایی است که با این دوربین دوگانه به بازار عرضه شده و در ثبت تصاویر باکیفیت، توانایی بالایی دارد. رزولوشن لنز اصلی قرار گرفته بر روی این میان رده، 16 مگاپیکسل بوده که در کنار سنسور دوم با رزولوشن 2 مگاپیکسل، فعالیت می‌کند. با آنر 7X و همراهی دو سنسور دوربینش می‌توانید تصاویر پرتره حرفه‌ای در حد DSLR‌ها با همان افکت بوکه به ثبت برسانید.

متاسفانه سامسونگ با تاخیر زیادی پا به دنیای دوربین‌های دوگانه گذاشت و به همین دلیل هم مدل‌های متعددی با ماژول دوگانه توسط این کمپانی تولید نشده است. در گلکسی A7 2017 یک دوربین تک لنز با رزولوشن 16 مگاپیکسل قرار گرفته که توانایی در ثبت تصاویر پرتره را نداشته و خبری از قابلیت‌هایی که یک دوربین دوم ارایه می‌دهد، در این هندست نیست.

دوربین سلفی قرار گرفته بر روی گلکسی A7 2017 دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل بوده که در مقابل 8 مگاپیکسل آنر 7X قرار می‌گیرد. آنر قابلیت عکاسی پرتره را به دوربین سلفی هم آورده که به صورت نرم‌افزاری، پس‌زمینه سوژه را تار کرده و جلوه زیبایی را با استفاده از افکت بوکه و فیلترهای زیبایی به عکس‌های سلفی شما می‌دهد.

رابط کاربری دوربین‌ آنر 7X و A7 2017 تقریبا شبیه به هم بوده و دسترسی به بخش‌های مختلف در آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر است. در هر دو شاهد ویژگی‌های نرم‌افزاری متعددی هستیم که در حین عکاسی بسیار کاربردی هستند.

قابلیت عکاسی حرفه‌ای در هر دو مدل موجود بوده و با انتخاب حالت Pro، به فاکتورهای بیشتری برای ثبت تصاویر دست می‌یابید. البته عکاسی Pro در آنر 7X امکان ایجاد تغییرات در فاکتورهای بیشتری را مانند سرعت شاتر و انتخاب دستی فوکوس در اختیار کاربر قرار می‌دهد. آنر حالت Pro را علاوه بر بخش عکاسی، برای فیلمبرداری هم قرار داده که چنین چیزی را در A7 2017 نمی‌بینیم.

کیفیت تصاویر ثبت شده در هر دو مدل تقریبا مشابه هم بوده و هر دو عملکرد خوبی را در این بخش از خود نشان داده‌اند. اما بخشی که آنر 7X را نسبت به A7 2017 در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد، عکاسی پرتره و در محیط‌های کم نور است. نتیجه بهره گیری آنر از دو لنز که در واقع تفاوت اصلی این گوشی با گلکسی A7 2017 را می‌سازد، در این بخش مشخص می‌شود.

سخت‌افزار

چیپست قرار گرفته بر روی آنر 7X مدل کایرین 659 بوده که از یک پردازنده 8 هسته‌ای تشکیل شده است که چهار هسته آن با فرکانس 2.36 و چهارتای دیگر با فرکانس 1.7 گیگاهرتز عملیات پردازشی دستگاه را انجام می‌دهند. در مقابل گلکسی A7 2017 سامسونگ با چیپست 7880 و پردازنده 8 هسته‌ای قرار دارد. در A7 2017، هر هشت هسته پردازشی با فرکانس 1.9 گیگاهرتز به فعالیت می‌پردازند. همان طور که مشاهده می‌کنید، سرعت پردازشی در آنر 7X بیشتر از A7 2017 بوده که یک امتیاز مثبت برای میان رده آنر محسوب می‌گردد.

آنر 7X در دو مدل با رم‌های 3 و 4 گیگابایت و حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایت معرفی شده که دست کاربر را برای انتخاب با توجه به نیازهایش، باز می‌گذارد. سامسونگ تنها یک مدل با رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایت را برای گلکسی A7 2017 در نظر گرفته است. البته هر دو مدل از درگاه حافظه خارجی پشتیبانی می‌کنند و کاربر می‌تواند از کارت‌های micro SD برای افزایش فضای حافظه استفاده کند.

اگر بخواهیم از نظر عملکرد و سرعت هر دو میان رده را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم به طور کل شباهت زیادی از این نظر به هم دارند و از آن‌جایی که با دو گوشی میان رده طرف هستیم، کاملا کاربر را راضی نگه می‌دارند. اجرای بازی‌های گرافیکی نه چندان سنگین به راحتی بر روی هر دو دستگاه امکان پذیر بوده و مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

در ادامه تنایج بنچمارک‌های بدست آمده برای مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017 در بخش سخت‌افزار را قرار داده‌ایم:

AnTuTu 6.0

[click_chart value=154732]

Basemark OS II

[click_chart value=154733]

با توجه به بنچمارک‌ها، نتایج بدست آمده بسیار نزدیک به هم بوده و می‌توان با در نظر گرفتن همین موضوع متوجه عملکرد مشابه هر دو میان رده در این بخش شد.

نرم‌افزار

نرم‌افزار را می‌توان یکی از فاکتورهای مهم در تلفن‌های هوشمند به حساب آورد؛ چرا که ارتباط کاربر با تلفن همراه توسط همین فاکتور امکان پذیر بوده و در واقع به عنوان رابطی بین سخت‌افزار و شخص استفاده کننده محسوب می‌شود.

آنر 7X از اندروید 7.0 همراه با رابط کاربری EMUI در نسخه 5.1 استفاده می‌کند. EMUI یک رابط کاربری محبوب و پر از امکانات مختلف بوده که با قابلیت‌های متعددی برای شخصی سازی بر روی آنر 7X قرار گرفته است.

رابط کاربری آنر 7X

متاسفانه سامسونگ از نسخه قدیمی‌تر اندروید در نسخه 6.0.1 به صورت پیش فرض بر روی A7 2017 استفاده کرده که دارای قابلیت‌های محدودتری نسبت به اندروید نوقا است. این نسخه از اندروید همراه با رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، بخش نرم‌افزاری گلکسی A7 2017 را تشکیل داده‌اند. نکته مثبتی که می‌توان در این بخش به آن اشاره کرد، منتشر شدن نسخه 7.0 اندروید برای این دستگاه و امکان آپدیت آن توسط کاربر است.

رابط کاربری گلکسی A7 2017

در هر دو گوشی شاهد تعدادی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض مانند برنامه سلامتی، کنترل کننده دستگاه و فایل منیجر هستیم که دیگر شما را از نصب اپ‌های مختلف گوگل پلی بی نیاز می‌کنند.

با آپدیت سیستم عامل میان رده سامسونگ، رابط کاربری هم به نسخه جدیدتر به روزرسانی شده و در طراحی منوها و دیگر بخش‌ها تفاوت ایجاد می‌گردد.

برتر بودن یک گوشی نسبت به دیگری در بخش نرم‌افزار یک امر کاملا سلیقه‌ای بوده و به نیازهای هر کاربر در این زمینه بستگی خواهد داشت. آنر و سامسونگ هر کدام به شیوه خاص خودشان منو و آیکون‌های موجود در رابط کاربری را طراحی کرده‌اند و در آخر این شما هستید که بهترین را از نظر خودتان انتخاب می‌کنید. اما اگر نظر ما را در این بخش بخواهید، رابط کاربری هواوی را با طراحی زیباتر و در عین حال با پیچیدگی کم‌تر نسبت به سامسونگ، بیشتر می‌پسندیم.

صدا

هر دو گوشی از یک اسپیکر به صورت مونو استفاده می‌کنند. گلکسی A7 2017 حجم صدای بلندتری نسبت به آنر 7X داشته که البته با بالا بردن صدا، کمی افت کیفیت دارد. در مقابل آنر 7X با حجم صدای کم‌تر، کیفیت بهتری در پخش صدا داشته و خبری از نویز و یا موارد این چنینی در این هندست نیست.

هر دو کمپانی در جعبه محصول‌شان یک عدد هدفون قرار داده‌اند که می‌توانید توسط جک صوتی 3.5 میلی‌متری آن را به دستگاه وصل کنید و از گوش دادن به موزیک لذت ببرید.

کیفیت خروجی صدای آنر 7X در هدفون به مراتب بالاتر از گلکسی A7 2017 بوده که البته دلیلش الگوریتمی است که با نام Histen برای بخش صوتی این میان رده در نظر گرفته شده است. توسط این ویژگی نرم افزاری، این امکان به کاربر داده می‌شود تا با شخصی‌ سازی‌های متعدد، به یک خروجی عالی برای صدا برسد. یکی از ویژگی های جذاب موجود در این قسمت، افکت صدای سه بعدی بوده که با عمق دادن به صدا، حس خوبی را حین گوش دادن به موزیک به کاربر القا می‌کند.

سامسونگ‌ هم از قابلیت‌های نرم‌افزاری برای بهبود خروجی صدا درهدفون پشتیبانی می‌کند که البته شاید به اندازه چیزی که در آنر می‌بینیم کامل نباشند، اما برای دسترسی به صدای بهتر کاربردی خواهند بود.

باتری و دیگر ویژگی‌ها

یکی از نقاط قوت موجود در تلفن‌های هوشمند میان رده باید قدرت بالای باتری‌شان باشد. در آنر 7X یک باتری غیرقابل تعویض از نوع لیتیوم پلیمر قرار گرفته که دارای ظرفیت 3340 میلی‌ آمپر است. در مقابل گلکسی A7 2017 هم با یک باتری غیرقابل تعویض از نوع لیتیوم یون و با ظرفیت 3600 میلی‌ آمپر قرار گرفته است.

گلکسی A7 2017 با بهره‌ گیری از قابلیت شارژ سریع می‌تواند در حدود یک ساعت و 40 دقیقه، از 0 تا صد شارژ شود. در آنر 7X خبری از فناوری شارژ سریع نیست و برای شارژ شدن دستگاه باید مدت بیشتری منتظر بمانید.

هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت برای محافظت از دستگاه بهره می‌برند و فقط در محل قرار گیری این اسکنر با هم تفاوت دارند. در آنر 7X، سنسور اثر انگشت بر روی قاب پشتی دستگاه قرار گرفته و توسط انگشت اشاره کاربر به راحتی قابل دسترسی است. سامسونگ حسگر اثر انگشت A7 2017 را در بخش جلویی و داخل دکمه هوم تعبیه کرده است.

در مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017 و تست سرعت حسگر اثر انگشت، متوجه سریع‌تر بودن میان رده هواوی خواهید شد؛ به طوری که به محض قرار گرفتن انگشت بر روی سنسور، قفل دستگاه باز شده و اصلا متوجه زمان اتفاق افتادن این فرآیند نمی‌شوید. شناساندن اثر انگشت به این سنسور هم با همین سرعت انجام می‌‌پذیرد.

از دیگر ویژگی‌های گلکسی A7 2017 می‌توان به گواهی IP68 برا مقاومت در برابر آب، پشتیبانی از USB Type C، بلوتوث 4.2 و رادیو اشاره کرد. در آنر 7X هم شاهد پشتیانی از micro USB، بلوتوث 4.1 و همچنین رادیو هستیم.

هر دو گوشی در در بخش‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و این شما هستید که با توجه به نیاز خود، قابلیت‌های موجود در هر مدل و همچنین ارزش خرید هر کدام، انتخاب خودتان را نهایی کنید. نظر خود را درباره مقایسه آنر 7X با گلکسی A7 2017 با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر