نگاهی به طراحی آنر 9؛ تلفیقی از زیبایی و کیفیت

رسانه کلیک - در این مقاله نگاهی داریم به طراحی آنر 9 تا قبل از ارائه مقاله نقد و بررسی تخصصی این محصول، کمی بیشتر با پرچم‌دار برند آنر آشنا شویم.

نگاهی به طراحی آنر 9؛ تلفیقی از زیبایی و کیفیت

تلفن‌های هوشمند به ابزاری کارآمد تبدیل شده‌اند که هر یک از ما به طور روزمره از آنها استفاده می‌کنیم. در واقع تلفن‌های همراه از تنها کاربردشان، یعنی امکان برقراری ارتباط، به وسیله‌ای هوشمند با صدها قابلیت متفاوت تغییر یافته‌اند که کاربران امروزی را از به همراه داشتن وسایل دیگر بی‌نیاز می‌کنند.

استفاده مداوم و روزانه کاربران از گوشی‌های هوشمند به امری عادی تبدیل شده است. همین امر رقابتی میان تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند ایجاد کرده تا محصولی با بهترین و کاربردی‌ترین امکانات را به طرفداران و کاربرانشان ارائه دهند.

در کنار مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‌های نرم‌افزاری، ویژگی دیگری نیز برای خریداران گوشی‌های هوشمند اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. این ویژگی در واقع کیفیت ساخت و راحتی کار با گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

با معرفی آنر 9 (Honor 9) آخرین پرچم‌دار برند آنر، فرصتی در اختیارمان قرار گرفت تا کیفیت ساخت و همچنین ارگونومی آن را بررسی کنیم. آنر یکی از زیرمجموعه‌های شرکت هواوی است که فعالیت مستقل داشته و محصولاتی با سخت‌افزار توانمند و در عین حال، مقرون به‌صرفه به بازار عرضه می‌کند.

آنر 9 با وجود اینکه از سخت‌افزار بالارده‌ای برخوردار است با قیمتی عرضه شده تا در بازار محصولات بالارده و مقرون به صرفه رقابت کند. این مشخصات شامل تراشه کایرین ۹۶۰، حافظه رم ۴ یا ۶ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی است.

پرچم‌دار آنر از ابعاد ۱۴۷.۳ در ۷۰.۹ در ۷.۵ میلی‌متر برخوردار است و ۱۵۵ گرم وزن دارد. تمام سخت‌افزار آنر 9 در دل دو پنل شیشه‌ای جا خوش کرده که دور تا دور آنها را یک فریم مات از جنس آلومینیوم احاطه می‌کند. برای محافظت از پنل‌های شیشه‌ای، از محافظ گوریلا گلس 3 استفاده شده تا مقاومت دستگاه را در برابر خراش و ضربه افزایش دهد.

در دل پنل شیشه‌ای آنر 9 از یک نمایشگر ۵.۱۵ اینچی IPS LCD استفاده شده است. چنین ترکیبی، نرخ نمایشگر به بدنه آنر 9 را به ۷۰ درصد می‌رساند. آنر 9 تلفن هوشمندی با نمایشگر بدون حاشیه محسوب نمی‌شود، اما حاشیه‌های موجود در لبه‌های نمایشگر به حدی کم است که مشکلی در کار با تلفن هوشمند ایجاد نمی‌کند.

اگرچه حاشیه‌های موجود در بالا و انتهای نمایشگر بسیار زیاد است، اما چنین حاشیه‌ای به بهتر شدن تجربه کاربر در اجرای بازی‌ها کمک می‌کند. حاشیه‌های موجود در بالا و انتهای نمایشگر به کاربر اجازه می‌دهد تا گوشی هوشمند را بهتر در دست بگیرد. در واقع، آنر 9 یک انتخاب عالی برای کسانی است که برای آنها اجرای بازی‌های جدید اندروید با بهترین کیفیت و کمترین هزینه در اولویت قرار دارد.

برای اینکه تجربه کاربر حین کار با تلفن هوشمند بیشتر شود، لبه‌های پنل جلوی آنر 9 از انحنای خفیفی برخوردار شده است. پنل پشتی آنر 9 از یک طراحی سه‌بعدی زیبا و چشم‌نواز بهره می‌برد. این طراحی شامل لبه‌هایی با انحنای بیشتر نسبت به پنل جلو است. دوربین اصلی دوگانه کاملا هم سطح با پنل پشتی در نظر گرفته شده که البته برآمدگی خفیفی در طراحی فلش دوگانه مشاهده می‌شود.

حسگر اسکنر اثر انگشت درست زیر نمایشگر قرار گرفته و با دکمه خانه ادغام شده است. کلید‌های ناوبری به صورت خازنی هستند و دوربین سلفی، حسگرها و بلندگوی مکالمه در بالای نمایشگر قرار دارد. خبری از لوگوی آنر در جلوی این تلفن هوشمند نیست و تنها در پنل پشتی شاهد لوگوی آنر هستیم.

طراحی آنر 9

سنسور مادون قرمز در بالای آنر 9 کار گذاشته شده و در پایین این محصول نیز شاهد نوارهای آنتن، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، درگاه USB-C و بلندگو هستیم. دو نوار آنتن نیز در کناره‌های آنر 9 قرار دارند.

کلیدهای پاور و راکر ولوم صدا در سمت راست آنر 9 و خشاب سیم کارت نیز در سمت چپ طراحی شده‌اند. پرچم‌دار آنر به شما امکان استفاده از ۲ سیم کارت به صورت همزمان یا استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی به جای سیم کارت دوم را می‌دهد.

طراحی آنر 9 به حدی خوب بوده که در دست گرفتن آنر 9 حس بسیار خوبی به کاربر منتقل می‌کند. کیفیت ساخت بالا و طراحی هوشمندانه آنر 9 باعث شده تا کار با این تلفن هوشمند نه تنها لذت بخش باشد، بلکه با یک محصول خوش دست روبه‌رو شویم. این ارگونومی در تجربه بازی‌ها نیز حس می‌شود.

استفاده از ترکیب شیشه و فلز باعث زیبایی و چشم‌نوازی طراحی آنر 9 شده است، اما جذب لک و چربی حاصل از تعرق دست کاربر از نکات منفی چنین طراحی محسوب می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت که زیبایی طراحی آنر 9 و کیفیت بالای ساخت آن، این محصول را به یکی از بهترین گزینه‌ها در میان گوشی‌های هوشمند بالارده و مقرون به صرفه تبدیل کرده است. درواقع برند آنر، پرچم‌داری با سخت‌افزار توانمند، زیبایی ظاهری چشم‌نواز و امکاناتی ویژه به کاربران ارائه می‌دهد. در صورتی که به دنبال خرید گوشی هوشمند جدیدی هستید، آنر 9 یکی از گزینه‌های مناسب برای شما است.

ارسال نظر