بررسی تخصصی Honor 9X

رسانه کلیک - آنر 9 ایکس یک محصول میان رده با ویژگی های گوشی های پرچمدار است که با توجه به امکاناتش می تواند بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف سازد. در این مطلب قصد داریم بصورت تخصصی گوشی Honor 9X را بررسی کنیم.

بررسی تخصصی Honor 9X

آنر 9 ایکس یکی از گوشی های جدید در بازار ایران محسوب می شود که از امکانات مناسبی بهره می برد. در ادامه با بررسی تخصصی Honor 9X همراه کلیک باشید.

معرفی کلی

بررسی تخصصی Honor 9X

سری X آنر یکی از قدرتمندترین گوشی های میان رده بازار است. این سری گوشی ها با موفقیتی که در بازار جهانی به دست آورده اند، توانستند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. آنر 9 ایکس به دنبال موفقیت برادر بزرگتر خود، 8 ایکس راهی بازارهای جهانی شد. این گوشی همچون نسل قبلی از سخت افزار قدرتمند و دوربین با کیفیت بهره می برد.

طراحی

بررسی تخصصی Honor 9X

نسبت به نسل پیشین، آنر تغییرات زیادی در طراحی این گوشی اعمال کرده اما همچنان زبان طراحی یکسان است. صفحه نمایش کم حاشیه و بدنه شیشه ای که در برابر نور، دارای تلالو خاصی است.

سنسور اثر انگشت در پنل پشتی قرار گرفته که با توجه به تغییرات عمده ای که در طراحی انجام شده بهتر بود به پنل کناری گوشی یا شاید زیر نمایشگر انتقال پیدا کند. حالا که دوربین سلفی حذف شده و به حالت پاپ آپ تغییر کرده، شاید بهتر بود که سنسور اثر انگشت هم جابجا می شد.

دوربین ها در قاب پشتی به شکل خطی جای داده شده و برآمدگی کمی دارد که تقریبا قابل قبول است.

صفحه نمایش

این گوشی از یک صفحه نمایش کم حاشیه با اندازه 6.59 اینچ از نوع LTPS IPS LCD بهره می برد که دارای رزولوشن 1080 × 2340 پیکسل و نسبت تصویر 19.5:9 است. این نمایشگر از کیفیت نسبتا خوبی بهره می برد. یکی از روشن ترین مدل هایی است که تاکنون مشاهده کرده ایم.

دوربین

بررسی تخصصی Honor 9X

در این بخش از بررسی تخصصی Honor 9X به سراغ دوربین می رویم. هیجان انگیزترین بخش گوشی های آنر معمولا دوربین عکاسی آن‌هاست، آنر 9 ایکس از یک دوربین 3 گانه با سه سنسور 48، 8 و 2 مگاپیکسلی بهره می‌ برد. سنسور 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f1.8 از نوع نرمال و سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 از نوع فوق عریض است. اما از زوم و لنز تله فوتو خبری نیست. سنسور 2 مگاپیکسلی هم سنسور سنجش عمق میدان است.

دیافراگم f/1.8 به دلیل میزان گشادگی نسبتا بالا می تواند میزان نور بیشتری را وارد سنسور کند که این میزان نور بیشتر ثبت تصاویر در تاریکی و فضاهای کم نور را آسان تر می کند. به کمک سنسور سوم امکان ثبت تصاویر بوکه با کیفیت بالاتر و بهتر، تغییر فوکوس تصاویر و مواردی از این دست راحت تر می شود.

این دوربین به یک فلش تک رنگ نیز مجهز است که عملکرد قابل قبولی ارائه می کند. همچنین این دوربین می تواند فیلم هایی با کیفیت FULL HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. این دوربین از حالات مختلفی همچون HDR، عکاسی شب، پانوراما، عکاسی دستی و... بهره می برد.

دوربین سلفی از نوع پاپ آپ 16 مگاپیکسلی است که تصویر نسبتا واید و مناسبی عرضه می کند و کیفیتی قابل قبول هم دارد.

سخت افزار

بررسی تخصصی آنر 9 ایکس

در این بخش از بررسی تخصصی Honor 9X به سراغ سخت افزار می رویم. گوشی آنر 9 ایکس از پردازنده KIRIN 710F محصول شرکت HiSilicon بهره می برد. این پردازنده عملکرد قابل قبولی دارد و با توجه به استفاده از پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 در این چیپست می تواند به راحتی بازی ها را روان اجرا کند. همچنین قابلیت های مالتی تسکینگ این گوشی کاملا قابل قبول است. به زبان ساده تر خبری از هنگ کردن گوشی نیست.

این پردازنده هشت هسته ای از دو بخش مختلف 4x2.2 GHz Cortex-A73 و 4x1.7 GHz Cortex-A53 تشکیل شده است. این محصول در سه نسخه 4/64، 4/128 و 6/128 به بازارعرضه می شود. رم 4 و 6 گیگابایتی به سادگی می توانند شما را در طی انجام فعالیت های مختلف همراهی کنند.

نرم افزار

این گوشی از نسخه اندروید 9 معروف به پای استفاده می کند که رابط کاربری EMUI 10 روی آن نصب شده است. در این رابط کاربری یک سری فایل سیستمی جدید با نام EROFS اضافه شده که سرعت خواندن اطلاعات را نسبت به نسخه های قبل تا 10 درصد افزایش می دهد.

در آنر 9 ایکس امکانات نرم افزاری فراوانی یافت می شود. اپلیکیشن های متعددی به صورت از پیش نصب شده در این گوشی موجود بوده که هر کدام وظیفه رسیدگی به بخشی از نیازهای شما را دارند. پشتیبانی از ژست های حرکتی، گشت و گذار در محیط رابط کاربری را بسیار دلنشین کرده است.

باتری

بررسی تخصصی Honor 9X

زمانی شما نگران اتمام باتری گوشی خود بودید و مدام باید حواستان به شارژ آن می بود. خرید پاور بانک هم یکی از راه حل هایی بود که بسیاری به آن پناه می بردند. آنر با افزودن یک باتری 4000 میلی آمپر بر ساعت قدرتمند، این مشکل را هم حل و رفع کرده است. این باتری از سیستم شارژ سریع هواوی بهره مند نیست اما سرعت شارژ خیلی پایینی هم ندارد.

جمع بندی

به طور کلی آنر 9 ایکس یک گوشی میان رده با امکانات یک پرچمدار واقعی است که برای قشر گسترده ای از کاربران و مشتریان تولید و به بازار عرضه شده است. در صورتی که شما هم به دنبال یک گوشی ارزان قیمت با امکانات گوشی های بالا رده هستید قطعا آنر 9 ایکس بهترین انتخاب برای شماست.

ارسال نظر