آیفون ۷ اپل چگونه می‌تواند توجه کاربران را جلب کند؟

اپل در ماه سپتامبر امسال از آیفون ۷ رونمایی خواهد کرد. این محصول در حالی معرفی می‌شود که پرچمداران اندرویدی همچون گلکسی S7، گلکسی S7 Edge، ال‌جی جی ۵ و ... روانه بازار شده‌اند. به نظر شما با در نظر گرفتن این موضوع، آیفون ۷ اپل چگونه می‌تواند توجه کاربران را جلب کرده و خود را به محصولی منحصر به فردتر تبدیل کند؟

آیفون ۷ اپل چگونه می‌تواند توجه کاربران را جلب کند؟

همانطور که می‌دانید، اپل هر ساله طی ماه سپتامبر از آیفون‌های جدیدش پرده‌برداری می‌کند. امسال هم شاهد رونمایی از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل خواهیم بود. اما به واقع امسال اپل به منظور جلب رضایت کاربران و دوستداران دنیای گوشی‌های هوشمند باید تدابیر خاصی را در نظر بگیرد تا آیفون‌هایش بتوانند با سایر محصولات پیشرفته کنونی موجود در بازار رقابت کنند. همانطور که می‌دانید شرکت‌هایی همچون سامسونگ و ال‌جی پرچمداران سال ۲۰۱۶ خود را معرفی کرده‌اند و این محصولات هم اکنون به شکل چشمگیری مورد استقبال کاربران واقع شده‌اند. همچنین در آینده نزدیک شاهد رونمایی از فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ خواهیم بود و این محصول نیز رقیبی جدی برای آیفون‌های جدید اپل و به ویژه آیفون ۷ پلاس محسوب خواهد شد.

بنابراین جای شکی وجود ندارد که اپل به منظور جلب رضایت و توجه کاربران باید آیفون ۷ را با قابلیت‌های خاصی و پیچیده‌تری طراحی کند. ما در این مقاله قصد داریم که مروری بر آن دسته قابلیت‌هایی داشته باشیم که می‌توانند آیفون ۷ اپل را به محصولی قدرتمند و با پتانسیل لازم برای رقابت با سایر محصولات قدرتمند اندرویدی تبدیل کند. از نظر ما چنانچه اپل آیفون ۷ خود را به قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیر مجهز سازد، می‌تواند امیدوار باشد که این آیفون‌هایش توجه کاربران را جلب ‌کنند. در غیر این صورت عرضه یک آیفون مشابه با محصولات قبلی که تنها از نظر سخت افزاری ارتقاء یافته، نمی‌تواند منجر به جلب توجه کاربران شود.

بدنه ضد آب و بهره‌مندی از استانداردهای مرتبط

انتظار داریم که شرکت اپل، آیفون‌های جدیدش را از استاندارد ضد آب بهره‌مند سازد. مدت‌هاست که شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند اندرویدی نظیر سونی پرچمدارانشان را به استانداردهای ضد آب IP مجهز می‌کنند. سونی همواره از جمله شرکت‌هایی بوده که به واقع گوشی‌های هوشمندش را مقاوم در برابر نفوذ آب طراحی کرده و بارها و بارها این موضوع را در ویدئوهای تبلیغاتی خود به تصویر کشیده است. در سال ۲۰۱۶ کمپانی سامسونگ هم دو گوشی هوشمند گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge را به استاندارد ضد آب IP68 مجهز کرد. این موضوع از جمله نقاط مثبت طراحی پرچمداران جدید سامسونگ محسوب می‌شود. انتظار داریم که استاندارد ضد آب در فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ هم لحاظ شود. در این بین چنانچه آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل از این استاندارد بهره‌مند نشوند، قادر به رقابت با محصولات نامبرده شده نخواهند بود. به بیان دیگر تجهیز آیفون‌های جدید اپل به استاندارد ضد آب و بدنه‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب از جمله مواردی است که اپل باید به آن توجه داشته باشد.

صفحه نمایش با قابلیت اسکن اثر انگشت

چندی پیش شایعاتی در رابطه با احتمال تجهیز آیفون‌های جدید اپل به صفحه نمایشی با قابلیت اسکن اثر انگشت کاربر منتشر شده بود. در واقع این شایعه به طور آنی منتشر نشده و ساخته ذهن فرد خاصی نیست! اپل پتنتی را ثبت کرده که مربوط به پنل نمایشگری است که قابلیت اسکن کردن اثر انگشت کاربر را به همراه دارد. ثبت این پتنت منجر شد که بسیاری از افراد بر این باور باشند که اپل آیفون‌های جدیدش را به نمایشگری این چنینی مجهز می‌کند.

۱

چنانچه اپل آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خود را به این نوع از پنل‌های نمایشگر مجهز سازد، دیگر شاهد تجهیز این محصولات به دکمه فیزیکی Home دستگاه و اسکنر اثر انگشت مربوط به آن نخواهیم بود. در این شرایط صفحه نمایش آیفون‌های اپل قابلیت اسکن اثر انگشت کاربر را به همراه خواهند داشت. این موضوع می‌تواند منجر به کوچک‌تر و ظریف‌تر شدن بدنه آیفون‌های جدید اپل نیز شود. همچنین در این شرایط اپل می‌تواند از صفحه نمایشی بزرگ‌تر در آیفون‌های هم اندازه با نسخه‌های پیشین خود استفاده کند، چرا که بخش زیرین مربوط به اسکنر اثر انگشت کاربر دستگاه حذف شده است.

دوربین قدرتمندتر

آیفون‌های اپل همواره از نظر کیفیت و قدرت عملکرد دوربین محصولاتی فوق‌العاده بوده‌اند. اما به واقع در سال ۲۰۱۶ کیفیت عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند اندرویدی به شکل چشمگیری افزایش یافته است. به عنوان مثال دوربین گلکسی S7 سامسونگ یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی را به همراه دارد ، اما در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که عملکرد این سنسور فوق‌العاده با کیفیت است. در سمت مقابل گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ از دوربین دوگانه و قدرتمندی بهره می‌برد که یکی از برترین نقاط مثبت عملکردی این گوشی را در بر می‌گیرد و حتی پرچمدار هوآوی هم در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته و به دوربین دوگانه لایکا (Leica) مجهز شده است.

۲

بنابراین اپل به منظور جلب توجه کاربران باید به شکل ویژه‌ای قابلیت عملکردی دوربین آیفون‌هایش را تقویت کند. در غیر این صورت شک نکنید که عده کثیری از علاقمندان به گوشی‌های هوشمند از خرید آیفون‌های اپل صرف نظر کرده و نسبت به خرید پرچمداران اندرویدی اقدام می‌کنند. تجربه و آمار نشان داده که کیفیت عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های مورد نظر کاربران در حین خرید یک گوشی محسوب می‌شود. در این میان برخی از افراد و کارشناسان عقیده دارند که اپل به سختی در تلاش است تا آیفون ۷ خود را به دوربین دوگانه و تقویت شده‌ای مجهز سازد.

قابلیت‌های منحصر به فردی نظیر " Always On Display "

شاید تصور می‌شد که قابلیت Always On Display به کار گرفته شده در پرچمداران دو شرکت سامسونگ و ال‌جی چندان مورد استقبال کاربران واقع نشود. اما آمار به دست آمده نشان می‌دهد که اغلب کاربران این محصولات از این قابلیت استفاده کرده و آن را یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های این دو محصول می‌دانند. به موجب وجود قابلیت Always On Display نوتیفیکیشن‌های گوشی شما به طور دائم بر روی نمایشگر آن نشان داده می‌شوند و به نوعی صفحه نمایش دستگاه هیچ‌گاه تمام خاموش نخواهد شد.

حال که استقبال خوبی از قابلیت Always On Display پرچمداران سامسونگ و ال‌جی صورت گفته، انتظار داریم که اپل هم قابلیتی مشابه یا منحصر به فردتر را در آیفون‌های جدیدش به کار بگیرد. احتمال تجهیز آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل به قابلیت Always On Display زیاد است و این موضوع شاید به نوعی یک کپی‌برداری از سبک طراحی کمپانی‌های رقیب به شمار آید، اما در هر صورت می‌تواند قابلیتی باشد که منجر به جلوگیری برتر جلوه دادن پرچمداران اندرویدی نسبت به آیفون‌های اپل شود. البته ممکن است اپل به طور مستقیم قابلیت Always On Display را در آیفون‌های جدیدش لحاظ نکرده و با اعمال تغییراتی در این تکنیک آن را با نامی جدید پیاده‌سازی نماید.

باتری قدرتمند

یکی از ضعف‌های اصلی که پرچمداران سال ۲۰۱۶ به همراه دارند مربوط به توان شارژدهی باتری آن‌ها می‌شود. هم اکنون گلکسی S7 سامسونگ از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و گلکسی S7 Edge هم به باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است. شاید از نظر عدد و ارقام ظرفیت باتری این دو محصول بالا به نظر برسد، اما در بررسی‌های عملی انجام شده مشخص کردید که توان شارژدهی باتری این دو گوشی چندان هم عالی نیست. در سمت مقابل شرایط مشابه برای گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ نیز وجود دارد. این گوشی هوشمند به یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است و توان شارژدهی باتری آن چندان عالی نبوده است.

۳

بنابراین در این شرایط اگر اپل بر روی افزایش کیفیت و قدرت عملکرد باتری آیفون‌های جدیدش متمرکز شود، بدون تردید می‌تواند توجه کاربران را به سمت و سوی خود جلب نماید. تصور کنید که آیفون‌های جدید اپل از نظر توان شارژدهی باتری به مراتب قدرتمندتر از سایر پرچمداران اندرویدی باشند. در این صورت آیفون‌های اپل وجه تمایز و برتری محسوسی نسبت به سری پرچمداران اندرویدی نظیر گلکسی S7، گلکسی S7 Edge، ال‌جی جی ۵ و ... خواهند داشت.

ظاهری کاملا متفاوت

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند منجر به جلب توجه کاربران به سمت و سوی آیفون‌های جدید اپل شود با ظاهر این محصولات در ارتباط است. چندی پیش خبری از سوی برخی منابع منتشر شد که در آن به بهره‌مندی آیفون ۷ اپل از بدنه‌ای تمام شیشه‌ای اشاره شده بود. این موضوع در حالی است که پرچمداران سال ۲۰۱۶ سامسونگ از نظر ظاهری کاملا مشابه با پرچمداران سال ۲۰۱۵ این شرکت طراحی شده‌اند. همچنین باید در نظر داشت که گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ از بدنه‌ای ماژولار بهره‌ می‌برد و این موضوع به نقطه قوت محسوسی برای این گوشی تبدیل شده و به نوعی این محصول را کاملا منحصر به فرد کرده است. حال اگر آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل به ظاهری متفاوت مجهز شوند، بدون تردید می‌توانند توجه اغلب کاربران را به سمت و سوی خود جلب نمایند.

به نظر شما چه ویژگی‌ها یا قابلیت‌های دیگری وجود دارند که می‌توانند منجر به بیشتر دیده شدن آیفون‌های جدید اپل شده و توجه کاربران را به سمت و سوی آن‌ها جلب نمایند؟ اگر به خاطر داشته باشید اپل چندی پیش از آیفون SE خود رونمایی کرد این محصول با انتقادهای زیادی که مبنی بر عدم ارائه هیچ نوآوری در ظاهرش مواجه شد. حال اگر اپل آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را نیز از نظر ظاهری با تغییرات اساسی همراه نکرده و نوآوری در آن‌ها ارائه ننماید، عکس‌العمل کاربران در قبال این موضوع چگونه خواهد بود؟

منبع: ۹to5mac

ارسال نظر