معرفی نرم‌افزار کاردیوگراف؛ ضربان در نوک انگشتان شما

در گذشته برای اندازه گیری ضربان قلب نیاز به تجهیزات خاص پزشکی بود اما این روزها با به بازار آمدن تلفن ها و ساعت های هوشمند، بسیاری از خدمات روزمره پزشکی و بررسی شرایط سلامتی کاربران آسان تر شده است.

معرفی نرم‌افزار کاردیوگراف؛ ضربان در نوک انگشتان شما

کلیک - نرم افزار کاردیوگراف توسط یکی از سازندگان مشهور برنامه های اندروید و iOS به نام Macropinch طراحی و تهیه شده است. این برنامه هرچند اصرار دارد که به عنوان یک مرجع پزشکی مورد استفاده نگیرد اما می تواند نتایجی نزدیک به تجهیزات حرفه ای پزشکی را در اختیار شما قرار دهد.

معرفی نرم‌افزار: کاردیوگراف؛ ضربان در نوک انگشتان شما

با استفاده از کاردیوگراف و یک تلفن هوشمند دوربین دار می توانید ضربان قلب خودتان را در حالات مختلف مانند استراحت و ورزش های سنگین مشاهده و ذخیره کنید تا یک دیتابیس کامل از شرایط فعالیت قلب خود داشته باشید. در تست های انجام شده توسط ما، میزان خطای این نرم افزار در ۳ تلفن همراه مختلف با سیستم عامل های اندروید، iOS و Sailfish کمتر از ۵ درصد بود که نشان دهنده کیفیت خوب و مطلوب این برنامه است. البته امکان دارد کاردیوگراف در تلفن های همراه مختلف با دوربین های متفاوت، نتایجی متفاوت را نشان دهد.

کاردیوگراف علاوه بر تلفن های هوشمند، برای ساعت های هوشمند هم ارائه شده و توانایی استفاده از سخت افزار مختص سلامت این ساعت ها نیز در این برنامه تعبیه شده است. در نظر داشته باشید که ضربان طبیعی قلب انسان در حالت استراحت میانگینی بین ۶۰ تا ۱۰۰ تپش در دقیقه است. البته قلب ورزشکاران حرفه ای، ضربانی نزدیک به ۴۰ تپش در دقیقه را از خود نشان می دهند.


ارسال نظر