رونمایی از فناوری شارژ سریع +۴ Quick Charge

یکی از ویژگی‌های مهم چیپست‌های کوالکام بهره گیری آن‌ها از تکنولوژی شارژ سریع است. در ماه نوامبر سال گذشته این شرکت نسخه چهارم تکنولوژی شارژ سریع خود را در اسنپدراگون ۸۳۵ به‌کار گرفته و به جهانیان معرفی کرد.

رونمایی از فناوری شارژ سریع +۴ Quick Charge

به گزارش کلیک، اکنون تنها با گذشت شش ماه، نسخه بهبود یافته این تکنولوژی را با عنوان Quick Charge +4، آماده استفاده کرده است.

شارژ سریع ۴ قرار گرفته بر روی آخرین چیپست کوالکام، در مقایسه با نسل قبلی خود ۲۰ درصد سرعت شارژ بیشتری داشت و ۳۰ درصد کارآمد‌تر بود اما با اینکه اسنپداگون ۸۳۵ بر روی تلفن های هوشمندی مانند گلکسیS8، گلکسی+S8، اکسپریا XZ پریمیوم، شیائومی MI6 و اچ‌تی‌سی U11 مورد بهره برداری قرار گرفته ولی هیچ کدام از آن‌ها از شارژ سریع ۴ پشتیبانی نمی‌کنند.
نوبیا Z17 تولید شده توسط شرکت ZTE اولین گوشی هوشمندی است که به ویژگی شارژ سریع +۴ مجهز خواهد شد.
تصویر بالا نشان می‌دهد که نسخه +۴، تا ۳ درجه سردتر، تا ۱۵ درصد سریع‌تر و تا ۳۰ درصد کارآمد‌تر از نسخه‌های قبلی خود خواهد بود. این تکنولوژی همه قابلیت های QC 4.0 را به‌همراه خواهد داشت اما سه پیشرفت دیگر نیز دارد:

شارژ دوگانه : این ویژگی هم اکنون در نسل‌های قبلی شارژ سریع هم وجود دارد. با این حال، در Quick Charge +44 قوی‌تر شده و به یک IC مدیریت انرژی دوم، مجهز شده است. ویژگی شارژ دوگانه می‌تواند اتلاف حرارت را پایین آورده و زمان شارژ را نیز کاهش دهد.

متعادل سازی حرارتی هوشمند : این ویژگی جریان شارژ را از خنک‌ترین گذرگاه شارژ دوگانه عبور می‌دهد. این قابلیت از به‌وجود آمدن نقاط گرم و با حرارت بالا جلوگیری نموده و ارائه قدرت را بهینه می‌سازد.

قابلیت‌های امنیتی پیشرفته : شارژ سریع ۴ نیز دارای پروتکل‌های ایمنی داخلی بود ولی در +Quick Charge 44 با پیشرفت بیشتر، حرارت تلفن همراه و کانکتور را برای جلوگیری از اتصال کوتاه به‌صورت همزمان بررسی می‌کند. این قابلیت از به‌وجود آمدن گرمای بیش از حد و صدمه به پورت USB-C پیشگیری می‌کند.
از آنجا که نوبیا Z17 با نسخه +۴ تکنولوژی شارژ سریع روانه بازار خواهد شد، این احتمال نیز وجود دارد که ما پرچمداران بیشتری را با استاندارد جدید کوالکام ببینیم. شارژر‌ها، USB هاب‌ها و پاور بانک‌ها نیز می‌توانند با این ویژگی مفید تولید شوند همان‌طور که در گذشته با نسخه‌های دوم و سوم این تکنولوژی به بازار ارائه شده بودند.

ارسال نظر