چگونه آتش نشان‌ها با استفاده از پهباد جان افراد را نجات می‌دهند؟

رسانه کلیک - در کنار کاربردهای گوناگون پهبادها، استفاده از آن ها در آتشنشانی می تواند مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد که در این مطلب به معرفی و بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

چگونه آتش نشان‌ها با استفاده از پهباد جان افراد را نجات می‌دهند؟

مهمترین مسئله در یک حادثه آتش سوزی خاموش کردن آتش در کوتاه ترین زمان ممکن است و یک پهباد می تواند نقش مهمی در آن داشته باشد. تجهیز کردن این وسایل با دوربین های حرارتی و تشخیص افراد گیرافتاده در آتش از یک نمای کلی، و همچنین استفاده از سنسورهای حساس به گاز برای جستجو در قسمت هایی از ساختمان که امکان ورود به آن وجود ندارد، پهبادها را به یکی از سودمتندترین وسایل مورد استفاده توسط آتش نشان ها تبدیل کرده است.

برای مثال در یک حادثه آتش سوزی که منجر به کشته شدن ۳۶ نفر در اوکلند کالیفرنیا در دسامبر سال ۲۰۱۶ شد، پس از آنکه دیگر امکان ورود آتش نشان ها به داخل ساختمان در حال سوختن وجود نداشت، از پهبادها برای ادامه جستجو در میان شعله های آتش و تشخیص بخش هایی که همچنان امکان شعله ور شدن آن ها وجود داشت استفاده شد.

سرعت بالا و عملکرد مناسب از جمله مواردی هستند که می تواند یک پهباد را به یکی از وسایل ضروری موجود در هر ایستگاه آتشنشانی تبدیل کند؛ همچنین هزینه پایین و امکان استفاده از این وسایل در زمینه جستجو و نجات افراد نیز از جمله مزایایی است که موجب شده است که امروزه بسیاری از ایستگاه های پلیس نیز در ماموریت های خود از آن ها استفاده نمایند.

اگرچه استفاده از پهبادها همواره با انتقادهایی از جمله موضوع نقض حریم خصوص افراد همراه بوده است اما مزایای بی شمار آن ها نیز می تواند دلایل قابل قبولی برای افزایش استفاده آن ها در نیروهای پلیس و آتش نشانی باشد.

ارسال نظر