نقشه جمعیت فیسبوک چگونه است؟

شبکه اجتماعی، مناطق روستایی و دوردست را نگاشت می کند تا با استفاده از فناوری های ارتباطی مناطق غیر متصل را به یکدیگر متصل سازد.

نقشه جمعیت فیسبوک چگونه است؟

به گزارش کلیک، آزمایشگاه فیسبوک، این یکی دو روز اخیر نقشه جمعیت خود را با وضوح بالا برای مالاوی، آفریقای جنوبی، غنا، هائیتی و سریلانکا و کشورهای دیگری منتشر کرد و امید داد که در ماه های آینده مجموعه داده های در دسترس بیشتری فراهم خواهد شد. هرچند که فیسبوک به این پروژه به خاطر راه اندازی سرویس های ارتباطات بی سیم در مناطق روستایی در کل جهان علاقه دارد، اما نگاشت های جمعیت تلاشی بین آزمایشگاه اتصال فیسبوک، دانشگاه کلمبیا و بانک جهانی است.

فیسبوک و همکارانش از نرم افزاری برای شناسایی ساختمان هایی که در تصاویر ماهواره ای تجاری در دسترس هستند استفاده کرد و با استفاده از داده هاس سرشماری و جند نظر سنجی و با استفاده از نر افزارهای دیگر جمعیت را تخمین زد. مدلی که از شبکه های عصبی کانولوشن شده قدرت گرفته است قادر به شناسایی ساختمان ها در تصاویر از سراسر جهان است.

یکی از کارهای جدیدی که با استفاده از شبکه های عصبی می توان انجام داد شناسایی ساختمان های افراد است و این کر با دقت بسیار بالا قابل انجام است. این مدل ها به محلی که در آنجا آموزش دیده اند حساس هستند و نمی توانند در مقیاس جهانی با مقادیر واقعی از داده های آموزشی کار کنند، بنابراین آن ها مدلی توسعه دادند که فقط در داده های دودویی آموزش داده می شود (وجود یا عدم وجود ساختمان) و آموزش در آن بسیار سریع است.

facebook-population-map

یافته های اولیه فیسبوک نشان می دهد که ۲۳ کشور مورد مطالعه قرار گرفته است و ۹۹ درصد از جمعیت در ۶۳ کیلومتر نزدیکترین شهر زندگی می کنند و ۴۴ درصد افراد در شهر ها زندگی می کنند.

تیم معتقد است که اگر قادر به توسعه فن آوری های ارتباطی هستیم که می تواند در ۶۳ کیلومتر، پلی با نرخ داده به اندازه کافی بالا ایجاد کند ، بنابراین باید بتوانید ۹۹ درصد از جمعیت در این ۲۳ کشور را به یکدیگر متصل کنیم.

فیسبوک با تعداد انگشت شماری از گزینه ها برای فناوری ارتباطی روستایی از جمله پلت فرم shoebox-size OpenCellular و یک ابتکار ماهواره ای بازی می کند. نگاشت های جمعیت می تواند به فیسبوک برای طراحی هایش به او کمک کند.

فیسبوک قصد دارد که برای انجام تحقیقات بیشتر مجموعه داده ها را به اشتراک بگذارد.

ارسال نظر