شکستن کلمه عبور شما چقدر زمان می‌برد؟

یک وبسایت نشان می‌دهد یک هکر برای شکستن رمز عبور شما چقدر زمان صرف می‌کند.

شکستن کلمه عبور شما چقدر زمان می‌برد؟

به گزارش کلیک، طبق سایت BetterBuys اگر کلمه عبور شما به سادگی "12345" و یا "pasword" باشد برای یک هکر تنها 0.29 میلیونم ثانیه زمان می‌برد تا آن را هک کند.

با استفاده از معیار داده‌ها از اینتل و ابزار شکستن رمز، این سایت یک دید کلی به کاربران می‌دهد که آیا کلمه عبور آنان به اندازه کافی قوی است یا خیر.

بسیاری از افراد هنوز از کلمات عبور ضعیفی استفاده می‌کنند که هکرها به‌راحتی با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری مثل John the Ripper می‌توانند آن را هک کنند. یک کلمه عبور که در فرهنگ لغت نیز پیدا می‌شود با تعدادی عدد در انتهای آن را می‌توان ظرف یک ساعت شکست.

ابزاری مانند جان از روش"brute force" برای حمله به کلمه عبور استفاده می‌کند. با یک لیست از کلمات ساده، کلمات، عبارات، حروف و ترکیب مختلفی از آنان را امتحان می‌کند تا اینکه یکی از آن‌ها با رمز مطابقت کند. و کلمه عبوری مانند "12345" و یا " password" که جزو بدترین کلمات عبور هستند تنها کسری از ثانیه زمان می‌برند. یک هکر می‌گوید: "این کلمات اولین مواردی هستند که به سراغشان می‌رویم."

میزان کاراکترهای استفاده شده اغلب کلمه عبور را قوی‌تر می‌کند. یک اینفوگرافیک در سایت نشان می‌دهد داشتن 7 کاراکتر تنها 0.29 میلیونیم ثانیه زمان می‌برد، در حالی‌که 12 کاراکتر زمان شکست آن را به دو قرن افزایش می‌دهد. با این‌حال این امر باعث نمی‌شود که تنها از کلمات فرهنگ لغت برای طولانی‌تر ساختن کلمه عبور استفاده کنیم. افزودن موارد دیگر مانند حروف بزرگ و کوچک، نمادها و اعداد بسیار مفید هستند. هرچه کلمه عبور طولانی‌تر باشد حدس زدن آن سخت‌تر خواهد شد.

password_time_and_length

منبع: techinsider

ارسال نظر