چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

LG V20 یکی از گوشی های هوشمند بسیار خوب حال حاضر است که از ظرفیت‌ها و قابلیت های بسیار خوبی برخوردار است که یکی از این قابلیت ها دوربین با کیفیت این دستگاه است.

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

کلیک- LG V20 در حال حاضر یکی از بهترین های بازار گوشی های هوشمند است که نه تنها دوربین خوبی دارد بلکه از بسیاری از قابلیت های خود برخوردار است. دوربین دوگانه LG V20 این دستگاه را به قابلیت عکاسی با زاویه های باز و بسته مجهز کرده است و کاربران می توانند با استفاده از دوربین دوگانه LG V20 عکس های بسیار با کیفیتی بگیرند. نکات بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است شما در رابطه با دوربین LG V20 ندانید، اگر شما یک کاربر LG V20 هستید و یا قصد خرید این دستگاه را دارید بی شک این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

مشخصات اولیه و ظاهری

بسیاری از برند های تولید گوشی های هوشنمد راه های میانبری را برای فراخوانی دوربین گوشی های هوشمند خود در نظر گرفته اند که در LG V20 ما با یکی از ساده ترین راه ها برای فراخوانی دوربین در حالت استند بای مواجه هستیم. هنگامی دستگاه خاموش است کافی است کاربر دوبار دکمه کم کردن صدا بر روی بدنه را بفشارد و همین کار باعث باز شدن دوربین LG V20 می شود. کاربران LG V20 می توانند با مراجعه به مسیر Settings > General > Shortcut Keys براساس نیاز خود راه فراخوانی دوربین در حالت استند بای را تغییر دهند.

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

یکی دیگر از قابلیت های دوربین LG V20 که شاید کمتر کسی از این قابلیت مطلع باشد امکان عکاسی در فریم های بسیار سریع و پشت سر هم است که فقط کافی است که کاربر دست خود را چند ثانیه بیشتر بر روی دکمه ثبت عکس نگاه دارد، با این روند دوربین به صورت خودکار چیزی حدود ۱۰ فریم عکس می گیرد و کاربر می تواند براساس سلیقه بهترین فریم را انتخاب کند.

این قابلیت برای عکاسی از رویداد های ورزشی و رویداد هایی که بسیار سریع اتفاق می افتند نیز بسیار مناسب است ولی در برخی شرایط که شما مایل به عکاسی از جمع دوستان خود هستید این روش می تواند بسیار مؤثر باشد و با گرفتن چند عکس از یک صحنه مطمئن می شود که چشم هیچ‌کس در عکس بسته نمی افتد. در تصویر زیر شما می توانید نمونه ای از کاربرد این قابلیت دوربین LG V20 را مشاهده کنید.

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

دقت کنید برای استفاده از قابلیت ذکر شده باید شرایط نوری مناسبی داشته باشید و اگر در شرایط کم نور عکاسی کنید ممکن است نتیجه مطلوبی نگیرید و عناصر در صحنه شما محو شوند. یکی دیگر از قابلیت هایی که برای عکاسی از این قبیل از صحنه ها مناسب است عکاسی با حالت HDR است که البته در عکاسی باحالت HDR کاربر کمی محدودیت دارد ولی می تواند در نور کم نیز به عکاسی بپردازد.

تنظیمات

LG V20 یکی از کامل ترین تنظیمات دوربین را در بین برندهای گوشی های هوشمند دارد و منو تنظیمات LG V20 مانند یک دوربین حرفه ای عمل می کند. یکی از ویژگی هایی که در لیست تنظیمات LG V20 دیده می شود Tracking focus است که مربوط به واضح سازی تصویر و فوکوس کردن است. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا هنگامی که از سوژه به خصوصی عکاسی می کنید بر روی سوژه خود تمرکز کنید، به عنوان مثال می توان از Tracking focus در عکاسی از کودکان، گل ها و بسیاری از سوژه های زیبای اطراف خود استفاده کنیم. در این نوع از فوکوس کردن ما نمی توانیم تصاویری با فوکوس و واضح بسیار بالا داشته باشیم چون خاصیت این نوع از فوکوس محو کردن بقیه عناصر موجود در کادر به‌جز سوژه است.

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

یکی دیگر از قابلیت های دوربین LG V20 قابلیت عکاسی با حالت HDR است؛ اما حالت عکاسی HDR چیست؟ بسیاری از گوشی های هوشمند این گزینه را در منو تنظیمات دوربین خود گنجانده اند، در عکاسی HDR دوربین برای شما از مکان مورد نظر چندین عکس تهیه می کند که معمولاً این عدد بر روی ۳ تنظیم شده است. در این سه عکس اتفاق‌ها و تفاوت های نوری رخ می دهد، عکس اول دوربین شما تاریک ترین نقاط تصویر را ثبت می کند، در عکس دوم دوربین شما عکسی معمولی از محیط می گیرد و در عکس سوم دوربین شما روشن ترین نقاط را ثبت می کند و درنهایت دوربین این عکس ها را با هم ترکیب می کند و یک عکس با نور مناسب و جزئیات بسیار بالا به شما تحویل می دهد.

دوربین LG V20 دارای خطوط راهنمای افقی و عمودی است که به کاربر در ترکیب‌بندی بهتر عناصر موجود در صحنه بسیار کمک می کند.

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

استفاده از دیافراگم

یکی از ویژگی های مثبت دوربین LG V20 دیافراگم ۱٫۸ دوربین این دستگاه است که اجازه می دهد نورهای بسیار زیادی به سطح سنسور حساس این دوربین برخورد کنند. علاوه بر این، این دیافراگم باعث می شود تا شما بتوانید عکس های بسیار خوبی از فاصله نزدیک و با عمق میدان کم بگیرید. منظور از عمق میدان کم و عکاسی با عمق میدان کم این است که سوژه اصلی و مورد نظر شما در جلوی دوربین قرار دارد و بسیار واضح ثبت می شود ولی بقیه اجزای صحنه که در فاصله دورتری از سوژه اصلی قرار دارند محو ثبت می شوند. بی شک نتیجه عکس های گرفته شده و بوکه های ایجاد شده در عکس های دوربین LG V20 قابل‌مقایسه با یک دوربین حرفه ای نیست ولی بی شک می تواند یک دوربین عکاسی بسیار خوب برای یک گوشی هوشمند باشد.

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

لنز زاویه باز LG V20

همان طور که اشاره شد لنز دوم دوربین L G V20 در پشت این گوشی هوشمند زاویه دید بسیار باز یا واید دارد. این زاویه باز برای عکاسی از طبیعت، عکاسی دست جمعی و بسیاری از موارد مناسب و کاربردی است. اما شاید این سؤال برای شما مطرح شود که چرا کمپانی سازنده علاوه بر لنز واید لنز دیگری نیز در کنار لنز واید بر روی LG V20 قرار داده است. لنز واید LG V20 برای عکاسی از زاویه نزدیک بسیار مناسب نیست و دوربین واید LG V20 لرزش گیر اپتیک ندارد به همین علت دوربین دیگری باید مکمل این دوربین زاویه باز باشد.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب دوربین واید این است که شما می توانید با لنز واید تصاویری با پرسپکتیو و یا زاویه دید نامتعارف بگیرید چون این دسته از لنزها تناسبات خطی را تا حدی برهم می زنند و به عکس ما حس عظمت نمایی می دهند.

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

تنظیمات دستی دوربین LG V20

تنظیم دستی دوربین گوشی هوشمند شاید برای بسیاری از افراد امری عادی نباشد و علاقه ای نیز به تنظیم دوربین گوشی هوشمند خود نداشته باشند ولی در برخی شرایط تنظیم دستی می تواند نتیجه بسیار بهتری را برای ما به ارمغان بیاورد. برای عکاسی بهتر با دوربین LG V20 نیازی نیست تا هر بار تنظیمات بسیار سخت و پیچیده ای را انجام دهید کافی است تا با تأثیر گذار ترین تنظیمات دوربین بر روی عکس آشنا شوید تا بتوانید عکس های خوبی بگیرید.

وایت بالانس

شاید واژه وایت بالانس را تا به حال زیاد شنیده باشید، اگر بخواهیم تعریفی بسیار ساده از وایت بالانس ارائه دهیم باید با یک مثال این نکته را توضیح دهیم. ممکن است شما نیز در برخی اوقات با این موضوع مواجه شده باشید که پس از عکاسی از یک صحنه رنگ آبی رنگی بر روی تصویر شما نشسته باشد، حتی ممکن است در برخی اوقات تم رنگی نارنجی و زرد بسیار شدیدی بر روی عکس شما وجود داشته باشد. در واقع وایت بالانس یا تراز سفیدی برای از بین بردن همین نورهای تن ها نوری مزاحم است. هنگامی که زیر نور خورشید هستید باید زا وایت بالانس مناسب با نور خورشید استفاده کنید، هنگامی که زیر نور مهتابی هستید نیز از وایت بالانس مناسب آن فضا باید استفاده کرد در غیر این صورت عکس شما تم رنگی غیر طبیعی به خود می گیرد. وایت بالانس کمک می کند تا شما بتوانید رنگ های واقعی و موجود در طبیعت را بهتر ثبت کنید و حتی در برخی موارد می توانید از آن برای گرم تر کردن رنگ های موجود در صحنه استفاده کنید.

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

فوکوس

در رابطه با فوکوس کردن در قسمت های بالا صحبت های زیادی کردیم، در واقع فوکوس کردن برای بهتر دیده شدن اجزا و سوژه اصلی است. استفاده از فوکوس اتوماتیک برای نور روز پیشنهاد بسیار خوبی است ولی در نور شب و نورهای کم فوکوس دستی بسیار بهتر جواب‌گو است. در تصاویر زیر شما می توانید قسمت مربوط به تنظیمات فوکوس در LG V20 را مشاهده کنید و به عکس نمونه نیز دقت کنید.

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

ایزو و سرعت شاتر

این دو مؤلفه هر دو رابطه مستقیمی با نور دارند، ایزو میزان حساسیت سنسور دوربین به نور را مشخص می کند و به ایزو اصطلاحاً در عکاسی حساسیت نیز گفته می شود. سرعت شاتر در واقع مانند سرعت باز و بسته شدن پلک ما می ماند، اگر نور صحنه شما مناسب باشد بی شک با یک سرعت شاتر معمولی می توانید یک عکس بسیار خوب بگیرید ولی اگر نور صحنه شما کم باشد باید از سرعت شاتر پایین استفاده کنید تا نور بیشتری در مدت زمان بیشتری به سنسور و یا سطح حساس برسد. در این جا ممکن است با تکان خوردن دست شما بلرزد و عکس شما تار شود پس در عکاسی در شب باید به این نکته توجه کرد.

همان طور که گفتیم سرعت شاتر و ایزو با هم در ارتباط هستند، به تصویر زیر توجه کنید، کاربر از یک صحنه تاریک در شب عکاسی کرده است و خواسته تا به‌عکس حالتی احساس گونه ببخشد. سرعت شاتر در این عکس ۲ ثانیه است، ایزو مناسب برای این سرعت شاتر، بی شک ایزو بالایی است. اگر کاربر با سرعت شاتری معادل ۸۰۰/۱ در ثانیه عکاسی کند نیازی به بالا بردن ایزو نیست و می تواند با ایزو معمولی عکاسی کند چون دوربین به اندازه کافی نور دریافت می کند.

چگونه با دوربین LG V20 عکس‌های خوبی بگیریم؟

RAW

فرمت RAW را تا چه حد می‌شناسید؟ در عکاسی می توان عکس ها را با فرمت RAW عکاسی کرد، در واقع این فرمت یک فرمت غیر فشرده از اطلاعات عکس است که برای ویرایش بسیار مناسب است. در واقع در عکس RAW شما می توانید بسیاری از نقاط ضعف عکس خود را برطرف کنید و عکسی با کیفیت بهتر داشته باشید. عکاسی با فرمت RAW شاید کمی تخصصی باشد ولی باید به این نکته توجه کنید در صورتی با LG V20 می توانید عکس RAW بگیرید که از تنظیمات دستی دوربین استفاده کنید.

ارسال نظر