شناسایی اتفاقات بزرگ تاریخی از طریق تحلیل ۳۰ میلیارد کلمه

اخیرا دانشمندان از طریق هوش مصنوعی میلیاردها کلمه که توسط انسان ها در دهه های گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است را بررسی کرده اند و توانسته اند اتفاقات بزرگ تاریخی را در زمینه های مختلف سیاسی و هنر و غیره شناسایی کنند.

شناسایی اتفاقات بزرگ تاریخی از طریق تحلیل ۳۰ میلیارد کلمه

به گزارش کلیک ، انسان برای ثبت تاریخ همیشه به کلمات نوشته شده بسنده کرده است و از این راه آنچه پیرامونش اتفاق می‌ افتد را برای آیندگان به یادگار می گذارد.

محققان در تلاش هستند تا بتوانند با استفاده از هوش مصنوعی ، میلیاردها کلمه ‌ای که طی دهه‌ های گذشته در قالب کلمات ثبت شده‌ اند را مورد تحلیل قرار دهند. آن ها در پژوهشی، بیش از ۳۰ میلیارد کلمه را بررسی کرده اند.

بر اساس این پروژه گروهی از محققان دانشگاه بریستول ۳۵ میلیون مقاله که طی ۱۵۰ سال گذشته در بیش از ۱۰۰ روزنامه انگلیسی به چاپ رسید را به صورت ساده و پیچیده مورد تحلیل قرار دادند و این اتفاق از طریق فرآیند یادگیری ماشینی صورت گرفت.

سیستم‌ های رایانه ‌ای پیشرفته در این پروژه بیش از ۳۰ میلیارد کلمه را شناسایی کردند و در تحلیل‌های ساده محققان موفق شدند اتفاقات بزرگ از جمله جنگ و بیماری‌ های همه‌ گیر را شناسایی کنند.

سیستم مشابه به رایانه ‌ها باعث شد تا بتوانند به صورت بصری در مورد هنر و حتی استدلال ‌های مرتبط با یک موضوع تحلیل کنند و یاد بگیرند.

محققان همچنین با استفاده از این تکنیک موفق شدند صعود و فرود اتفاقات مختلف بین سال‌ های ۱۸۰۰ تا ۱۹۵۰ میلادی را به خوبی تحلیل کنند.

به عنوان مثال در این بررسی دانشمندان توانستند کاهش استفاده از انرژی بخار و روی کار آمدن جریان الکتریسیته را تشخیص دهند و حتی متوجه شوند در سال ۱۸۹۸ میلادی این اتفاق به اوج خود رسیده است.

در بخش دیگر این پروژه تحقیقاتی دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی توانستند افراد مشهور را به اخبار مرتبط کنند و از این طریق متوجه شوند هر یک از اتفاقات چگونه و توسط چه افرادی رخ داده است.

ارسال نظر