پیش بینی مرگ افراد در هفت سال آینده با روشی جدید

به تازگی محققان موفق شده اند با یک آزمایش خون که هزینه آن تنها ۴۰ پوند است، خطر سکته قلبی را در افراد پیش بینی کنند. آن ها حتی می توانند با این آزمایش احتمال ایجاد حمله قلبی در افراد در هفت سال آینده را نیز پیش بینی کنند.

پیش بینی مرگ افراد در هفت سال آینده با روشی جدید

به گزارش کلیک ، این محققان مدعی هستند که با اندازه گیری میزان مولکول خاصی که توسط باکتری روده ای تولید می شود، می توان درد بیماران در قفسه سینه آن ها را به طور دقیق پیش بینی کرد.

باکتری روده ای در بدن انسان غذا را جذب می کنند و باعث ایجاد سوخت و ساز در بدن انسان می شوند که می تواند قلب و رگ ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مولکولی که تری‌متیل‌آمین ان-اکسید (TMAO) نامیده می شود، توسط باکتری روده ای و از مواد غذایی موجود در گوشت قرمز، تخم مرغ و فرآورده های لبنی که در خون انسان وجود دارند، تولید می شود.

محققان اذعان کرده اند که اندازه گیری میزان TMAO در خون نه تنها می تواند خطر سکته قلبی در کوتاه مدت را پیش بینی کند، بلکه می تواند خطر مرگ بیماران در هفت سال آینده را نیز پیش بینی کند.

محققان در مطالعات خود به موضوع دیگری نیز پی بردند. آن ها دریافتند با اندازه گیری میزان TMAO می توانند از وجود مشکلات قلبی جدی و یا حتی خطر مرگ در بیمارانی که پروتئینی به نام تروپنین تی در خون آن ها وجود ندارد، نیز آگاه شوند.

اندازه گیری میزان تروپنین تی یکی از روش های آزمایشی استاندارد برای تشخیص مشکلات بیماری در بیماران مشکوک است.

این محققان آزمایشی را بر روی بیماران شهر کیلیولند آمریکا انجام دادند و دریافتند بیمارانی که میزان TMAO در خون آن ها بالا است، احتمال ایجاد بیماری های خطرناک قلبی در آن ها پس از گذشت سی روز یا ۶ ماه و یا حتی هفت سال پس از بستری شدن آن ها در بیمارستان، وجود دارد؛ بنابراین می توان با این آزمایش خون، بیماری ها و حملات قلبی را به موقع تشخیص داد و از مرگ تعداد زیادی از افراد به دلیل سکته قلبی جلوگیری کرد.

ارسال نظر