نسخه آزمایشی اندروید 11 منتشر شد

رسانه کلیک - بعد از تاخیر‌های زیاد، گوگل نسخه آزمایشی اندروید 11 را منتشر کرد. افرادی که پیکسل 2 یا مدل‌های جدیدتر را دارند، می‌توانند با ثبت نام در برنامه آزمایشی این شرکت، نسخه جدید را نصب کنند. 

نسخه آزمایشی اندروید 11 منتشر شد

این نسخه ممکن است که ناپایدار و پر از باگ باشد؛ به همین دلیل اگر دوست ندارید با مشکلات این نسخه مواجهه شوید، بهتر است کمی صبر کنید.

در ابتدا قرار بود که نسخه آزمایشی اندروید 11 در سوم ژوئن همراه با یک رونمایی مجازی معرفی شود؛ اما شرکت گوگل این رونمایی را به احترام اعتراضاتی که در سراسر کشور صورت گرفته بود، به تعویق انداخت و گفت: «اکنون وقت جشن گرفتن نیست.»

امروز گوگل برخلاف روش‌های معمول و بدون هیاهو از این نسخه رونمایی کرد و به جای پخش زنده برای رونمایی، تنها چند ویدیو و منبع آنلاین از این رونمایی منتشر کرد. در این نسخه اندروید، به ارتباط با دیگران، امنیت و کنترل پرداخته شده است.

در نوار نوتیفیکیشن‌ها همه پیام‌ها در یک قسمت نمایش داده می‌شوند و یک میان‌بر شناور وجود دارد که چت کردن با دوستان را هنگام انجام دادن کارهای دیگر برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند. همچنین در این نسخه با فشار دادن دکمه پاور می‌توانید دستگاه‌های متصل به تلفن هوشمند خود مانند اسپیکر، تلویزیون و... را کنترل کنید.

همچنین در این نسخه کنترل بیشتری روی حریم خصوصی خود دارید. در نسخه قبلی می‌توانستید به اپلیکیشن‌های مختلف اجازه دسترسی به تصاویر، صوت و… را «برای همیشه» یا برای «زمانی که در حال استفاده از آن هستید» فعال کنید؛ اما در این نسخه می‌توانید تنها یک بار اجازه دسترسی به این منابع را به اپلیکیشن بدهید. همچنین آپدیت‌هایی برای پشتیبانی از 5G، آیکون‌های جدید، رابط کاربری بهتر و… در این نسخه وجود دارد.

ارسال نظر