نحوه دریافت اینترنت رایگان روز خبرنگار

با توجه به نزدیک شدن به روز خبرنگار و ۱۷ مرداد، جزئیات بسته اینترنت خبرنگاری مشخص شد.در ادامه نحوه دریافت اینترنت رایگان روز خبرنگار را مرور می کنیم.  بر همین اساس، خبرنگاران می‌توانند با ورود به سامانه جامع رسانه‌های کشور نسبت به ثبت مشخصات و بارگذاری مدارک خود در بخش خبرنگاران این سامانه اقدام کنند. طی هماهنگی با وزارت ارتباطات، خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور به این وزارتخانه معرفی خواهند شد. 

نحوه دریافت اینترنت رایگان روز خبرنگار

بر همین اساس، خبرنگاران می‌توانند با ورود به سامانه جامع رسانه‌های کشور نسبت به ثبت مشخصات و بارگذاری مدارک خود در بخش خبرنگاران این سامانه اقدام کنند. طی هماهنگی با وزارت ارتباطات، خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور به این وزارتخانه معرفی خواهند شد.

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین رابطه گفت: «اساساً ملاک واحدی برای شناسایی خبرنگاران وجود ندارد و نبود نظام حرفه‌ای مشخص از ضعف‌های صنف روزنامه نگاری است. تشکل‌های مختلفی هم به فعالیت مشغولند اما این الزام وجود ندارد که هرکس عضو این تشکل‌ها بود خبرنگار است.»

نحوه دریافت اینترنت رایگان روز خبرنگار

خبرنگاران می‌توانند با ورود به سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی e-rasaneh.ir نسبت به ثبت مشخصات و بارگذاری مدارک خود در بخش خبرنگاران این سامانه اقدام کنند. بسته اینترنت خبرنگاران به مقدار ۲۰۰ گیگ از شرکت همراه اول به تمام خبرنگارانی که در سایت e-rasaneh.ir ثبت‌نام کرده و تأیید شده‌اند، تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند سالی می‌شود سامانه جامع رسانه‌های کشور که سامانه صدور مجوزهایی چون نشریات، کانون‌های تبلیغاتی و مواردی از این دست برای عضویت خبرنگاران وجود دارد، افزود:

ملاک معاونت مطبوعاتی برای حمایت مادی از خبرنگاران، عضویت آنها در این سامانه است و به طور مثال خبرنگارانی که تمایل به عضویت در صندوق هنر دارند اول باید عضو سامانه جامع رسانه‌ها شوند. ما برای پیگیری امور جاری خبرنگاران و مواردی که قانون به ما اجازه می‌دهد قید خاصی نداریم اما در مواردی چون اینترنت خبرنگاری، معرفی به صندوق هنر و مواردی که زین پس رخ خواهد داد صرفاً به اعضای سامانه جامع خدمات می‌دهیم و برای عضویت خبرنگاران در سامانه، نامه تأیید مدیرمسئول به عنوان گواهی اشتغال به کار توسط خبرنگاران بارگذاری می‌شود و به صورت دوره‌ای پالایش می‌شود.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت گفته بود امسال هم برای خبرنگارانی که معاونت مطبوعاتی آنها را تأیید کند بسته‌های اینترنت خواهیم داشت.

ارسال نظر