نحوه نصب افزونه در مرورگر اج

به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ امروز است و به همراه آن قابلیت نصب افزونه مرورگر در مایکروسافت اج معرفی می‌شود. افزونه‌ها یکی از موارد پرکاربرد در مرورگر هستند و به یکی از موارد رقابتی نیز تبدیل‌شده‌اند.

نحوه نصب افزونه در مرورگر اج

کلیک- ویژگی جدید فقط یکی از ترفندهایی است این مرورگر برای رقابت با مرورگرهای محبوب مثل کروم و موزیلا فایرفاکس نیاز دارد. در اینجا تعداد افزونه‌های در دسترس برای اج بسیار محدود ولی قابل‌توجه و جالب‌ترین‌ها مانند AdBlock ، AdBlock Plus، LastPass و Pocket را معرفی می‌کنیم.

زمانی که به‌روزرسانی را انجام دادید، به این صورت افزونه‌ها را دانلود و نصب می‌کنید.

Slide1

ابتدا اج را بازکرده و روی آیکون منو(سه نقطه افقی) در گوشه بالای راست صفحه کلیک کنید. سپس گزینه Extensions را از پایین منو انتخاب کنید. با این کار پنل دیگری باز می‌شود که افزون‌های نصب‌شده موجود را نشان می‌دهد. بر روی لینک با عنوان Get extensions from the Store (دریافت افزونه از فروشگاه) کلیک کنید.

Slide1

اکنون اپ استور بر روی صفحه افزونه‌ها باز می‌شود و تمام افزونه‌های متنوعی که روی مرورگر خود نصب‌کرده‌اید را نشان می‌دهد. ازاینجا به بعد نصب افزونه به همان روشی انجام می‌شود که از اپ استورها برنامه نصب می‌کنید.

Slide1

بهتر است این‌طور بگوییم شما می‌خواستید AdBlock Plus را نصب کنید. ابتدا روی نصب افزونه کلیک می‌کنید و سپس وارد صفحه موردنظر در استور می‌شوید. سپس روی دکمه رایگان کلیک کرده و افزونه نصب خواهد شد.

زمانی که آماده شد، مرکز عملیات یک اعلان می‌فرستد که شما بدانید آن افزونه در دسترس است. دفعه بعدی که وارد اج می‌شوید، مرورگر از شما می‌پرسد افزونه را روشن کند یا آن را خاموش بگذارد. اگر می‌خواهید آن را فعال کنید، بر روی گزینه روشن کردن کلیک کنید.

آن را ببینید

اکنون افزونه مشغول کار است ـ ولی شما آن را کنار نوار آدرس، به همان صورتی که در کروم یا موزیلا بود، نخواهید دید. مایکروسافت تصمیم گرفته است ظاهر مرورگر را با افزونه‌ها به هم نریزد. اگر شما می‌خواهید آیکون را مشاهده کنید، روی سه‌نقطه افقی کلیک کنید و گزینه Extensions را انتخاب کنید.

Slide1

سپس نشان‌گر را روی AdBlock Plus(یا هر افزونه‌ای که مایل به دیدن آن هستید) نگه‌دارید و بر روی آیکون دندانه‌دار تنظیمات کلیک کنید. در صفحه بعدی بر روی اسلاید با عنوان Show کنار نوار آدرس کلیک کنید تا در جای خود قرار گیرد. اکنون باید بتوانید آیکون افزونه را در مرورگر خود مشاهده کنید. در این صفحه همچنین می‌توانید افزونه خاص را فعال یا غیرفعال کنید.

اکنون می‌توانید افزونه‌های خود را نصب و مدیریت کنید و از آن لذت ببرید.

ارسال نظر