راه های زندگی در شهرهای مخوف

 بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و زندگی شهری مضراتی بر سلامت و رفاه ما دارد.کارشناسان تخمین می زنند که تا سال 2050 بیش از 70٪ انسانها در شهرها مستقر خواهند شد و ترافیک، سر و صدا، آلودگی – بر تمام این موارد می افزاید.

راه های زندگی در شهرهای مخوف

کلیک- ازآنجایی که ما تاکید بیشتری به آلودگی بدنمان داریم، در اینجا راه های زیادی برای زندگی شهری وجود دارد که به آرامی ما را بدبخت می کند.

زندگی شهری به معنای واقعی کلمه ما را دیوانه می کند.

city-life-literally-makes-us-crazy

کلیک - خبر بد برای شهرنشینان: مطالعات نشان می دهد که جمعیت شهری نسبت به روستایی به میزان بیشتری مبتلا به بیماری های روانی هستند. در واقع با توجه به مطالعه انجام شده در سال 2010، شهرنشینان 21 درصد با افزایش خطر ابتلا به اختلال اضطراب و 39٪ با افزایش خطر اختلال خلقی در مقایسه با ساکنان مناطق روستایی مواجهند.

چرا ساکنان شهری به میزان بالاتری مبتلا به بیماری روانی می شوند؟ پاسخ می تواند به نحوه پردازش استرس مغز آنها مربوط شود. در مطالعه انجام شده در سال 2011، محققان مغز شهرنشینان را اسکن کردند و دریافتند که فعالیت مغزی در دو منطقه بیشتر است: آمیگدال، درگیر در پردازش احساسات، و پریگونال قشر کمربندی قدامی، که در پردازش استرس درگیر است.

همه همیشه عجله دارند.

everyones-always-rushing

زندگی شهری به معنای واقعی کلمه با سرعت بیشتری رخ می دهد.

در یک مطالعه قدیمی تر در سال 1999، محققان 3 چیز را در 31 کشور برای بررسی ایده ی "سرعت زندگی" در آن مکان ، اندازه گیری کردند:

  1. مردم با چه سرعتی در مناطق مرکز شهر راه می روند؟
  2. چه مدتی طول می کشد تا کارگران پستی یک درخواست ساده را تکمیل کنند؟
  3. دقت ساعتهای عمومی

سریع ترین زندگی که اندازه گرفته بودند در ژاپن و اروپای غربی و کندترین آن مربوط به کشورهای توسعه نیافته بود. همچنین محققان گزارش کردند که سرعت زندگی در آب و هوای سرد، کشورهای از نظر اقتصادی سازنده و در "فرهنگهای فردگرا" بیشتر بود.

هوا بدن ما را آلوده می کند.

The air is polluting our bodies

چه در رم، آمستردام، و چه منطقه بسیار پر جمعیت دیگری زندگی کنید، زندگی شهری می تواند سلامت جسمی تان را به خطر بیاندازد. در مطالعه ای در سال 2013، محققان اثرات طولانی مدت قرار گرفتن در معرض ذرات ریز (PM) و گاز نیتروژن دی اکسید (NO 2 ) - دو آلاینده رایج زیست محیطی - را در یک گروه از بیش از یک میلیون نفر از ساکنان روم طی 9 سال اندازه گیری کردند.

محققان ارتباط بین سطوح این آلاینده ها و احتمال مرگ را در درجه اول ناشی از بیماری های عروق کرونری و سپس سایر بیماری های قلبی و سرطان ریه می دانند. مطالعه دیگری در همان سال روی بیش از 7 میلیون نفر هلندی به مدت 7 سال نشان دهنده ارتباط مشابهی بین آلودگی و مرگ و میر بود.

سیستم ایمنی بدن ما را مختل می کند.

It's making our immune systems act up

برخی از مطالعات نشان می دهد در صورتیکه در یک منطقه شهری زندگی می کنید ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به آلرژی باشید تا اینکه در یک منطقه روستایی زندگی کنید.

در یک مطالعه اخیر روی حدود 1،300 سالمند ساکن در مناطق شهری، نیمه شهری و روستایی، محققان به شرکت کنندگان آزمون پوستی - محلول حاوی یکی از نُه آلرژن شایع را در ساعد و یا پشت هر فرد چکانده و به آرامی پوست را خراش دادند تا آلرژن نفوذ کند. ساکنین مناطق شهری واکنش آلرژیک قوی تری به آزمون نسبت به ساکنین مناطق روستایی نشان دادند.

هوای آلوده احتمال ابتلا به آسم را در ما افزایش می دهد.

All that polluted air may increase our chances of getting asthma

با توجه به مطالعه انجام شده در سال 2010 روی 500 خانواده شهری، کودکانی که در محله های شهری پرورش یافته اند ممکن است به میزان بالاتری به آسم مبتلا باشند. محققان اظهار داشتند که یک توضیح احتمالی برای خطر بالاتر ابتلا به آسم در بچه های شهری این است که بسیاری از آنها در معرض استرس بیشتر، آلاینده های داخلی، میکروب ها، و آلرژن هستند و تمام این موارد بر نحوه رشد سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است. (با این حال، مطالعات دیگر نشان می دهد وضعیت معمولا ممکن است به سادگی در شهرها تشخیص داده و درمان شود.)

سر و صدا بیش از حدِ تحمل است.

The noise is too much to handle

همانطور که هر شهر نشینی می داند بوق ماشین ها و صدای آمبولانس می تواند خونتان را به جوش آورد. اما صدای ناهنجار و خشن زندگی شهری نیز می تواند بر سلامت شما موثر باشد. مطالعه سال 2015 روی 8.6 میلیون فرد ساکن لندن نشان دهنده ارتباط بین سر و صدای ترافیک در طول روز و خطر بالاتر مرگ و میر می باشد. آنها دریافتند در افراد مسن بین سطح سر و صدا و افزایش خطر سکته مغزی ارتباط وجود دارد.

بازی نور ثابت با خواب ما.

the-constant-light-mess-with-our-sleep

"نور روشن، شهر بزرگ" - عنوان رمان کلاسیک - شرح مناسبی از زندگی شهری است.

مطالعه ای در سال 2014 با مقایسه جمعیت شهری و روستایی نشان داد که ساکنان شهری بیشتر مستعد ابتلا به جت زدگی اجتماعی هستند، یک تغییر در برنامه خواب که می تواند زمانی رخ دهد که بین ساعات روز معینی مانند روزکاری و ساعات روزهای دیگر، مانند تعطیلات آخر هفته فاصله وجود دارد. در برخی موارد مطالعات نشان می دهد که این جت زدگی می تواند با خطر بالاتر ابتلا به چاقی و برخی بیماری های مزمن مانند دیابت مرتبط باشد.

پر از جمعیت بی توجه است.

maxresdefault

حتی اگر هرگز در یک شهر تنها نباشید، یک گروه از غریبه ها ممکن نیست که از شما حمایت کنند. پژوهشگران پس از قتل Kitty Genovese در سال 1964 - یک زن جوان که با ضربات چاقو کشته شد در حالی که ده ها تن از همسایگان ظاهرا ایستاده و تماشا می کردند- به بررسی "اثر تماشاچی" علاقمند شدند.

در حالی که توضیح جرم و جنایت تا کنون مورد پرسش قرار گرفته، مطالعات دیگری اعتباراتی برای این ایده که افراد در گروه های بزرگ با توجه کمتری مواجهند، ارائه کرده است. به عنوان مثال، مطالعه بنیادین در سال 1968، که مردان جوان را در یک اتاق پر از دود سیگار چه به تنهایی و چه در گروه های دو یا سه نفری قرار دادند نشان داد که زمانی که آنها در گروه هستند نسبت به زمانی که به تنهایی قرار گرفتند احتمال کمتری دارد که سیگار را گزارش کنند.

منبع: businessinsider

ارسال نظر