روش تشخیص گوشی های وارداتی مجاز از گوشی های قاچاق

به منظور آگاهی از قاچاق بودن یا نبودن گوشی تلفن همراه‌تان می‌توانید از طریق سامانه پیامکی و سایت گمرک اقدام کرده و شماره سریال گوشی خود را استعلام کنید.

روش تشخیص گوشی های وارداتی مجاز از گوشی های قاچاق

به گزارش کلیک ، بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، برای تشخیص گوشی‌های قاچاق از گوشی‌های وارداتی مجاز می‌توانید از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷ یا لینک مخصوص استعلام شماره سریال گوشی در سایت رسمی کمرگ به نشانی www.irica.ir اقدام نمایید.

نحوه تشخیص گوشی قاچاق با استفاده از سامانه پیامکی

به منظور استعلام قاچاق نبودن گوشی، شماره سریال ۱۵ رقمی آن (IMEI) را به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۷ پیامک کنید، همچنین می‌توانید شماره سریال را در لینک مخصوص سایت گمرک ثبت کنید، سپس ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرک اعلام خواهد شد. در حال حاضر واردکنندگان ملزم هستند که شناسه بین‌المللی گوشی های تلفن همراه را به گمرک ارائه دهند. تمام گوشی‌های موبایل دارای قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی GSM، این کد ۱۵ رقمی مخصوص به خود را دارند. در این کد، اطلاعات مدل گوشی، کمپانی تولید کننده و کشور سازنده ثبت شده است.

شماره سریال گوشی معمولا بر روی بسته‌بندی یا زیر باتری ثبت می‌گردد، به علاوه اگر کد #۰۶#* را شماره گیری کنید، IMEI گوشی نمایش داده می‌شود.

سامانه ثبت و دریافت شماره سریال گوشی های تلفن همراه وارداتی، یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده، که گامی موثر را در راستای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا است. گمرک ایران قصد دارد از سامانه‌های هوشمند گمرکی به منظور ردیابی کالاهای قاچاق و تشخیص آن‌ها از کالاهای مجاز و غیرقاچاق در سایر گروه‌های کالایی نیز استفاده کند.

ارسال نظر