برقراری ارتباط مستقیم با مغز انسان

مشکل ما در صحبت‌ کردن مستقیم با مغزمان این است که ما و مغزمان با یک زبان صحبت نمی‌کنیم. مغز از میدان‌ها و تکانه‌های الکتریکی در سطح اتمی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند.

برقراری ارتباط مستقیم با مغز انسان

به گزارش کلیک، اما طبق یافته های جدید، می توان این میدان‌ها را ثبت کرده و آنها را با ایمپلنت و سیم با روشی نسبتا مستقیم دستکاری کرد. یافته‌های جدید که در مجله پزشکی آینده به چاپ رسید، نشان داد شاید راه دیگری پیش رو داشته باشیم. یک گروه تحقیقی پزشکی در دانشگاه بین‌المللی فلوریدا در میامی، با ایده ایجاد یک نوع اتصال بی سیم مستقیم با سلول های عصبی، بیست میلیارد نانوذرات را درون مغز موش‌ها تزریق کردند.
نانوذرات الکترومغناطیسی (MEN) تزریق شده به موش‌ها دارای خصوصیاتی ویژه هستند. اول اینکه به اندازه کافی کوچک هستند تا بتوانند خودشان را به شبکه عصبی نزدیک کنند؛ در واقع باید بگوییم فاصله بسیار نزدیک.
دوم اینکه یک نیروی مغناطیسی خارجی باعث می‌شود ذرات هنگام مجاورت با نرون‌های منفرد، میدان الکتریکی تولید کند. محققان می‌گویند این میدان مغناطیسی، باید قادر باشد مستقیما با میدان الکتریکی مغز ارتباط برقرار کند. محقق ارشد Sakhrat Khizroev به New Scientist گفت: هنگامی که MENها در معرض میدان مغناطیسی با فرکانس بسیار پایین قرار می‌گیرند، میدان الکتریکی محلی، خود را با همان فرکانس تولید می‌کنند. در نتیجه میدان الکتریکی می‌تواند مستقیما به مدارهای الکتریکی شبکه عصبی متصل شود.
می‌توان از نانوذرات برای انتقال دارو به قسمت‌های ویژه‌ای از مغز بهره برد. در واقع تیم تحقیقی تا کنون نشان داده است داروهای ضد HIV و ضد سرطان را می‌توان به این شیوه انتقال داده و در محل مورد نظر رها کرد.

  • دستگاه پوشیدنی حالات شما را تغییر می‌دهد

همچنین امکان استفاده این روش برای تولید رابط مغز-کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد. اساسا با اجرای این روند در حالت معکوس نانو ذرات می‌توانند میدان‌ها مغناطیسی قابل اندازه‌گیری در پاسخ به میدان‌های الکتریکی مغز تولید کنند. بدین صورت، وضعیت سیستم را به حالت قبل تغییر می‌دهد و مکالمه صورت می‌گیرد.
منبع : news.discovery

ارسال نظر