شناسایی یک مشکل بزرگ در iOS 11

رسانه کلیک - اپل هنوز چند خبر غافلگیر کننده از iOS 11 در چنته دارد که البته همه آن‌ها را نمی‌توان خوشایند نامید. یکی از این موارد تنظیم دستی روشنایی صفحه در این سیستم عامل است.

شناسایی یک مشکل بزرگ در iOS 11

قبلاً به راحتی از بخش تنظیمات و از گزینه‌ی Display & Brightness می‌شد قابلیت تنظیم نور خودکار را فعال و غیر فعال کرد. این گزینه اکنون به بخش General> Accessibility> Display Accommodations منتقل شده که تقریباً هیچ کس تصوری از جایگاه آن ندارد.

اپل

البته سیستم تنظیم خودکار نور اپل در iOS 11 چند ویژگی جدید دارد. درست مثل روشنایی انطباقی اندروید، هنوز به جای تنظیم ثابت روشنایی می‌توانید یک اسلایدر نوری داشته باشید که به سختی دامنه روشنایی قابل قبولی را برای کاربر فراهم می‌کند.

حتی اگر نور را روی کم تنظیم کنید، با خارج شدن از منزل و قرار گرفتن در زیر نور آفتاب، روشنایی صفحه افزایش پیدا می‌کند. اما روشنایی خودکار گاهی اوقات در این زمینه اشتباه می‌کند و همین تغییرات نامحسوس می‌تواند برای انجام کارهایی مثل تماشای فیلم آزاردهنده باشد.

قابلیت نور خودکار مورد پسند بسیاری از مردم بود. ولی بسیاری از کاربران بسته به کاری که انجام می‌دهند، بین حالت نور خودکار و دستی جابجا می‌شوند و به نظر نمی‌رسد که دلیل مناسبی برای مخفی کردن این گزینه در عمق منوهای دستگاه وجود داشته باشد.

ارسال نظر