مروری بر لپ تاپ HP Envy13

سال گذشته شاهد اتفاق فوق العاده‌ای در دنیای لپ تاپ های تحت ویندوز بودیم.کیفیت مقرون به صرفه شد. شرکت هایی همچون Dell، HP و Asus شروع به فروش نوت ‌بوک‌های براقی کردند که از جنس الیاف آلومینیوم و کربن قوی ساخته شده بودند و قیمت آ‌ن‌ها کمتر از 1000 دلار بود.

مروری بر لپ تاپ HP Envy13

کلیک - HP آخرین محصول خود را با نام Envy 13 روانه بازار نموده است. قیمت این محصول با مشخصات پردازنده 2.3GHz - 15Watt اینتل Core i5 ، حافظه 8 گیگابایتی، و صفحه نمایش 1080p خشک که دارای وزن 2.8 پوندی و ضخامت 12.9mm از 800 دلار (699 یورو) آغاز می شود. این محصول یکی از باریک‌ترین لپ تاپ‌هایی است که تاکنون ساخته شده است.

اما با توجه به اینکه مدت کوتاهی از عرضه HP Envy 13 به بازار می گذرد، استفاده از آن را نمی توان به دیگران کاملاً توصیه کرد.

در Envy 13 هیچ ویژگی منحصر به فردی که بتواند بازار را تصاحب کند دیده نشده است. یکی از ویژگی های مورد علاقه در این مدل، وجود سنسور اثر انگشت است که به جای تایپ رمز عبور برای ورود به ویندوز می توان از طریق ضربه زدن تند و شدید بر روی این سنسور وارد ویندوز شد. شاید این یکی از امکانات مورد علاقه کاربران کامپیوترهای شخصی به حساب بیاید. البته تایپ رمز عبور عمل سخت و طاقت فرسایی به شمار نمی رود.

در زمان تایپ کردن می توان از طریق اسپیکرهای Bang & Olufsen که بر روی Envy 13 قرار دارد به صدای با کیفیت رادیو پاندورا گوش فرا داد.

طراحی Envy 13 بسیار شبیه به لپ تاپ های Apple است، البته تفاوت های زیادی هم وجود دارد. قاب سیاه و تیره رنگ لپ تاپ در برجستگی صفحه نمایش نقش بزرگی ایفا می کند. مات بودن شیشه صفحه نمایش باعث می شود تا بازتاب نور وجود نداشته باشد. فرم زیبای J شکل درب لپ تاپ منجر به ایجاد زاویه ای مناسب برای تایپ کردن می شود.

Gehause6 عملکرد Envy 13 همانطوری است که ما از آخرین پردازنده 15 وات Core i5 اینتل انتظار داریم. این لپ تاپ برای کارهای روزمره بیش از حد تصور سریع است، این یک مورد استثنایی است. موضوع عجیبی که در این لپ تاپ مشاهده شده است کاهش سرعت اجرا در هنگام شارژ شدن آن است.

وضعیت پورت آن نیز از آنچه که شما از یک لپ تاپ نازک انتظار دارید بهتر است. یک پورت HDMI، یک کارت خوان SD، سه پورت USB 3.0 و یک جک هدست استاندارد 3.5 mm در این لپ تاپ وجود دارد. تنها ایراد آن پورت های USB تنگ آن است که وقتی سعی می کنیم کابلی را از آن جدا کنیم شاید احساس کنیم که در حال شکستن آن پورت هستیم.

ضعف Envy 13 عمر باتری آن است. در تست تخلیه یک باتری استاندارد بیش از 7 ساعت زمان تخلیه به ثبت رسیده است اما در استفاده های روزانه از این مدل لپ تاپ تنها چهار ساعت و 15 دقیقه طول کشیده تا باتری تخلیه کامل شود.

نباید انتظار حداکثر عملکرد این لپ تاپ را در زمان شارژ شدن داشته باشید: زمانی که شارژر به پریز برق متصل است سرعت پرسسور کاهش پیدا می کند، حتی سرعت انتقال بین tabهای مرورگر اینترنت نیز کاهش پیدا می کند.

این یک مسئله واقعاً مرموز است، و شرکت HP هنوز هم در حال بررسی این موضوع است که چرا وقتی که یک واحد با بایاس ورژن قدیمی کار می کند مشکلی وجود ندارد، اما وقتی به یک ورژن جدیدتر ارتقاء پیدا می کند این مشکل مجدداً ظاهر می شود.

عملکرد این لپ تاپ زمانی که باتری شارژ دارد مناسب است، اما در کاربردهای روزمره که کل زمان روز از لپ تاپ استفاده می شود کار با این لپ تاپ آزار دهنده می شود.

در انتخاب لپ تاپ هایی با بیش از 100 دلار ، Spectre x360 یک انتخاب مشخص است. این مدل کمی ضخیم تر و کمی سنگین تر از Envy 13 است، اما دارای یک صفحه نمایش لمسی backflipping است و باتری آن نزدیک به دو برابر عمر می کند.

اگر برای شما داشتن صفحه نمایش ضدتابش خیره کننده یک اولویت است، مدل Dell XPS 13 گزینه مناسبی است. این مدل دارای عمر باتری نزدیک به دو برابر (12 ساعت) Envy 13 است.

c04784251_1750x1285 در نهایت اگر شما به دنبال باریک ترین لپ تاپ دنیا هستید انتخاب Lenovo Yoga 900 با قیمتی در حدود 1200 دلار با توجه به وضوح فوق العاده بالا، صفحه نمایش لمسی backflipping، پردازنده Core i7 و حافظه 256 گیگابایتی توجیه اقتصادی دارد.

نکته ای که نباید از قلم انداخت این است که MacBook Air محصول شرکت Apple که دارای طول عمر باطری عالی است و از جنس بدنه مناسب ساخته شده است، در حال بروزرسانی برای دستیابی به تراشه های سریع تر و یک صفحه نمایش بهتر است تا در ماه آینده به بازار عرضه شود.

Envy 13 یک لپ تاپ با کیفیت در محدوده قیمتی 1000 دلار به حساب می آید. زمانی این محصول مناسب به نظر می رسید اما امروزه دارای رقبای زیادی است.

منبع: cnet.com

ارسال نظر