آزمایش موفقیت آمیز ایده جدید HP برای پردازش مبتنی بر حافظه

چندی پیش در خبرها آمده بود شرکت HPE که زیر شاخه ای از شرکت HP است در حال کار بر روی طراحی و ساخت ماشین های پردازشی و یا پردازنده هایی است که اساس کار آن ها مبتنی بر حافظه ماندگار است. اما خبرهایی که به تازگی از سوی این شرکت منتشر شده است حاکی از این واقعیت است که این شرکت مراحل آزمایش ماشین های پردازشی مبتنی بر حافظه را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

آزمایش موفقیت آمیز ایده جدید HP برای پردازش مبتنی بر حافظه

اما خبرهایی که به تازگی از سوی این شرکت منتشر شده است حاکی از این واقعیت است که این شرکت مراحل آزمایش ماشین های پردازشی مبتنی بر حافظه را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

به گزارش کلیک، ایده شرکت HP در خصوص طراحی و تولید ماشین های پردازش مبتنی بر حافظه دیگر یک رؤیا و یا ایده مبتکرانه در زمینه طراحی سخت افزار های پردازشی نیست. شرکتEnterprice Hewlett Packard که بخشی از شرکت معظم HP است ماشین پردازشی را طراحی کرده است که اخیراً آزمایش نهایی آن را با موفقیت پشت سر گذاشته است. در واقع اساس پردازش در این ماشین پردازشی حافظه ماشین است یعنی در این ماشین حافظه برای پردازش از اهمیت بالاتری نسبت به قدرت پردازش برخوردار است. هرچند این ماشین تنها یک نمود و چهره اولیه از پردازش مبتنی بر حافظه است اما آزمایش موفقیت آمیز آن نشان داده است که این ایده بسیار کاربردی و کارآمد خواهد بود. در این ماشین پردازش گره های پردازشی که توسط یک سری پل های حافظه سریع ولی دائمی به یکدیگر متصل شده اند که برای اجرای پردازش به یکسری نرم افزارهای خاص و همچنین لینک های داده سریع مبتنی بر Photonic نیاز است.

البته این نمونه اولیه نیاز به گره ها و حافظه بیشتری برای عملکرد سریع تر دارد اما به هر حال نتایج اولین آزمایش بر روی این ماشین پردازشی نشان داد که می توان نسبت به آینده و کارآمد بودن این گونه ماشین های پردازشی خوش بین بود. شبیه سازی های زمان طراحی این ماشین نشان داد که ماشین های پردازش بر اساس حافظه در اجرای کدها و دستورات بسیار سریع تر از پردازنده های کنونی که در پی سی ها استفاده می شوند عمل می کنند حتی در برخی موارد این ماشین ها نسبت به پردازنده های فعلی ۸ هزار برابر سریع تر هستند. زمانی که شرکت HPE که توانست به صورت موفقیت آمیزی از این ماشین بر روی سرورها و کامپیوتر هایی که نیاز به ابر پردازنده ها دارند استفاده کند خاطر نشان کرد که استفاده از این ماشین های پردازشی بر اساس حافظه می تواند گام بزرگ و مؤثری به سمت گسترش و پیشرفت مفهوم و کاربرد اینترنت اشیا باشد. به گفته این شرکت از این نوع ماشین های پردازشی می توان در تلفن های هوشمند برای عملکرد بالاتر نیز بهره برد.

اما مانند سایر ابداعات و ابتکارت مشکلات زیادی بر سر راه تولید انبوه این ماشین وجود دارد. برای تولید حافظه ماندگار و غیر فرار نیاز به MDC وجود دارد که این تکنولوژی قرار است تا سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ عرضه شود. و بنابراین تا آن زمان شرکت HPE نمی خواهد تا به صورت گسترده از تکنولوژی Photonic استفاده کند. بنابراین کاربران نباید انتظار داشته باشند که بتوانند به زودی به لپ تاپ هایی با قدرت پردازش مافوق تصور دسترسی داشته باشند و آن ها را خریداری کنند. هر چند حقیقت این است که شرکت HPE نهایت تلاش و همت خود را برای به ثمر رساندن و تولید ماشین های پردازش مبتنی بر حافظه انجام خواهد داد. در حال حاضر مسئله ای که این شرکت با آن روبرو است این مسئله است که چگونه این ماشین را به تولید انبوه رساند و در تولید انبوه نیز این ماشین موفقیت هایی را که در مرحله آزمایش کسب کرده است بتواند کسب کند.

ارسال نظر