مشخصات کامل فبلت ویندوزی جدید اچ‌پی به همراه تصاویرش فاش شد

چند روز پیش شاهد انتشار اخباری مبنی بر برنامه‌ریزی اچ‌پی به منظور رونمایی از یک محصول ویندوزی جدید بودیم که HP Elite x3 نام داشت. حال شاهد فاش سازی تصاویر و مشخصات کامل این محصول قدرتمند هستیم.

مشخصات کامل فبلت ویندوزی جدید اچ‌پی به همراه تصاویرش فاش شد

مدت‌هاست که شایعات زیادی در رابطه با پروه اختصاصی HP Falcon شنیده می‌شد، اما مشخص نبود که این پروژه دقیقا مربوط به چه محصولی است. چند روز پیش شاهد انتشار خبرهایی بودیم که در آن از احتمال رونمایی کمپانی اچ‌پی از محصولی ویندوزی و جدید خبر داده شد، محصولی که احتمالا نتیجه‌ نهایی پروژه HP Falcon است!

به گزارش کلیک، ظاهرا اچ‌پی به زودی از فبلتی جدید و مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت رونمایی می‌کند. این فبلت HP Elite x3 نام دارد و محصول نهایی پروژه HP Falcon خواهد بود. اما ساعاتی پیش جدیدترین تصاویر مربوط به این فبلت به همراه مشخصات فنی کامل آن فاش شد. بنا به گزارشات به دست آمده، اچ‌پی فبلت HP Elite x3 را به کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 می‌آورد و در این نمایشگاه به طور رسمی این فبلت ویندوزی را به معرض نمایش قرار می‌دهد.

1

اما با کلیک همراه باشید تا نگاهی به خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری فبلت ویندوزی HP Elite x3 بیاندازیم. بنا به اطلاعات به دست آمده، فبلت HP Elite x3 به صفحه نمایشی 5.96 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا اصطلاحا QHD مجهز می‌شود. دوربین اصلی آن از سنسوری 16 مگاپیکسلی تشکیل شده و سنسور دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسلی خواهد بود. این فبلت به سیستم روی چیپ (SoC) قدرتمند اسنپدراگون 820 کوالکام مجهز می‌شود و رم آن ظرفیت 4 گیگابایتی دارد. حافظه داخلی پیش فرض فبلت HP Elite x3 با ظرفیت 32 گیگابایت در نظر گرفته شده، اما دستگاه از حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران علاقمند در صورت تمایل می‌توانند با استفاده از رم میکرو اس‌دی (Micro SD) نسبت به افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه اقدام کنند. ظاهرا فبلت HP Elite x3 به پورت اتصال USB Type C مجهز می‌شود و از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی خواهد کرد. این دستگاه به اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز می‌شود و استاندارد ضد آب IP67 را نیز به همراه دارد. فبلت HP Elite x3 همچنین از استاندارد مقاومت MIL-STD-810G نیز بهره‌مند خواهد بود که به موجب آن ضمن رها شدن از فاصله 1 متری نسبت به زمین هیچ اتفاقی برای دستگاه نخواهد افتاد. نکته بعدی شایان ذکر این موضوع است که اچ‌پی در طراحی این گوشی از یک اسکنر عنبیه چشم نیز بهره گرفته که در صورت تمایل، کاربران می‌توانند از این اسکنر به منظور قفل‌گشایی صفحه نمایش دستگاه استفاده کنند.

2

همانطور که مشاهده کردید فبلت HP Elite x3 یک محصول رده بالا و بسیار با کیفیت خواهد بود. این فبلت از سیستم عامل ویندوز 10 بهره‌مند شده و ظاهرا ضخامت بدنه آن 7.8 میلیمتر است. هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با زمان عرضه و قیمت این فبلت ویندوزی ارائه نشده، اما بدون تردید این محصول قیمتی گران را به همراه خواهد داشت. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با فبلت HP Elite x3 باید تا زمان برگزاری رویداد MWC 2016 صبور باشیم.

منبع: gsmarena

ارسال نظر