گوشی HTC 10 معرفی شد؛ اسنپدراگون ۸۲۰، رم ۴ گیگابایتی و قیمت ۶۹۹ دلار!

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی سرانجام در جریان کنفرانس اختصاصی مد نظرش از پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود پرده‌برداری کرد. گوشی هوشمند HTC 10 از صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی، تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ و رمی ۴ گیگابایتی بهره می‌برد.

گوشی HTC 10 معرفی شد؛ اسنپدراگون ۸۲۰، رم ۴ گیگابایتی و قیمت ۶۹۹ دلار!

اچ‌تی‌سی دقایقی پیش به طور رسمی پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود یعنی گوشی هوشمند HTC 10 را معرفی کرد. این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی و از نوع Super LCD 5 با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره می‌برد. سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در این گوشی تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ است. رم دستگاه ظرفیت ۴ گیگابایتی دارد و از نظر حافظه داخلی این محصول شامل دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی می‌شود. ضمنا گوشی هوشمند HTC 10 قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارد و بدین سبب کاربران علاقمند می‌توانند با استفاده از رم میکرو اس‌دی (Micro SD) فضای ذخیره‌سازی اطلاعات این محصول را تا سقف ۲ ترابایت افزایش دهند.

به گزارش کلیک، سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی گوشی هوشمند HTC 10، اندروید ۶٫۰ مارشمالو بوده و رابط کاربری اختصاصی Sense 8.0 UI نیز در کنار آن نصب شده است. دوربین اصلی پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی و نوع آلتراپیکسل ۲ تشکیل شده و چراغ فلش LED دوبل اختصاصی برای آن تعبیه شده است. این دوربین به قابلیت‌هایی همچون OIS (لرزشگیر اپتیکال)، فوکوس لیزری اتوماتیک و تصویربرداری با وضوح ۴K مجهز است. دوربین سلفی گوشی هوشمند HTC 10 هم از سنسوری ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت OIS پشتیبانی می‌کند. بنابراین دوربین سلفی این گوشی رسما اولین دوربین سلفی در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که از قابلیت لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی به عمل می‌آورد.

پرچمدار سال ۲۰۱۶ اچ‌تی‌سی به میکروفون‌های ضد نویز، اسپیکرهای BoomSound و تکنولوژی صوتی دالبی مجهز است و اسکنر اثر انگشت آن به طور یکپارچه در داخل دکمه Home دستگاه تعبیه شده و این دکمه درست در بخش زیرین صفحه نمایش آن واقع شده است. ابعاد کلی بدنه این گوشی ۰٫۹ در ۷۱٫۹ در ۱۴۵٫۹ و وزن آن ۱۶۱ گرم اعلام شده است. این گوشی هوشمند از اتصال LTE 4G پشتیبانی به عمل می‌آورد و به پورت اتصال USB Type C مجهز است. وای‌فای ۸۰۲٫۱۱ ac/ab/g/n، بلوتوث نسخه ۴٫۲، GPS، GLONASS و اتصال NFC هم از دیگر قابلیت‌های ارتباطی گوشی هوشمند HTC 10 محسوب می‌شوند. ضمنا این محصول از وجود یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و دستگاه از نسخه سوم تکنولوژی شارژ سریع کمپانی کوالکام یا همان Qualcomm Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند. کمپانی اچ‌تی‌سی اعلام کرده که قیمت نسخه پایه‌ای پرچمدارش ۶۹۹ دلار در نظر گرفته شده و عرضه آن از اوایل ماه می آغاز می‌شود.

منبع: fonearena

ارسال نظر