فروش گوشی‌های اچ‌تی‌سی در آلمان ممنوع شد

کمپانی دویچه تلکوم (Deutsche Telekom AG) که بزرگ‌ترین شرکت مخابرات آلمان است، بنا به دلایل حقوقی فروش برخی از محصولات شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی را در آلمان ممنوع اعلام کرد.

فروش گوشی‌های اچ‌تی‌سی در آلمان ممنوع شد

به گزارش کلیک،حکم ممنوعیت فروش محصولات اچ‌تی‌سی به طور مستقیم از دادگاه این کشور صادر شده و کمپانی دویچه تلکوم تنها اجازه‌ی فروش این محصولات را ندارد. اما دلیل این امر این است که به تازگی در دادگاه آلمان یک درخواست رسیدگی به شکایت علیه محصولات اچ‌تی‌سی ارائه شده، به بیان دیگر اچ‌تی‌سی هم اکنون یک شاکی حقوقی دارد. توضیحات دقیق‌تر مربوط به آن در ادامه‌ی مقاله ارائه می‌شود. مطمئنا این موضوع منجر به بدتر شدن وضعیت مالی شرکت اچ‌تی‌سی خواهد شد. میزان درآمدهای این شرکت تایوانی طی چند سال اخیر و به ویژه در سال 2015 میلادی به طرز چشمگیری کاهش یافته و این شرکت هم اکنون در یک بحران مالی حقیقی به سر می‌برد. حال ممنوعیت فروش محصولات این برند تایوانی در بازار کشور آلمان موضوع را دو چندان سخت خواهد کرد، چرا که آلمان همواره از جمله کشورهایی بوده که محصولات شرکت اچ‌تی‌سی در آن مورد استقبال قرار می‌گرفت.

پرونده‌ی شکایت علیه اچ‌تی‌سی توسط کمپانی آمریکایی Acacia Research به ثبت رسیده است. کمپانی Acacia Research یک شرکت بزرگ فعال در زمینه‌ی صدور گواهینامه‌ی ثبت اختراع در تگزاس است. کمپانی Acacia اعلام کرده که محصولاتی از کمپانی اچ‌تی‌سی که از سوی شرکت مخابراتی دویچه تلکوم به فروش می‌رسند استانداردها و گواهی‌های رسمی ثبت اختراع تکنولوژی کدینگ صوتی (Voice Coding Technology) را به همراه ندارند. این کمپانی خاطر نشان شده که قراردهای مربوط به استاندارد ثبت اختراع و اجازه‌ی استفاده از این تکنولوژی مابین این شرکت و کمپانی‌هایی نظیر اپل، سامسونگ، آمازون، هوآوی و .... موجود هستند، اما اچ‌تی‌سی هنوز هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده و در عین حال محصولاتش را از این تکنولوژی بهره‌من ساخته است.

کمپانی دویچه تلکوم هم در قابل این موضوع اعلام کرده که احتمالا این ادعا صحت دارد، از اینرو فروش برخی از محصولات اچ‌تی‌سی که از تکنولوژی مربوطه بهره‌مند هستند از سوی این شرکت قطع خواهد شد، اما به منظور رسیدگی بیشتر به این پرونده و ادعا فروش آنلاین محصولات اچ‌تی‌سی تا زمان روشن شدن نهایی موضوع همچنان ادامه خواهد داشت. کمپانی دویچه تلکوم اعلام کرده که قصد دارد اختلال مابین محصولات اچ‌تی‌سی و مشتریان آن را به حداقل برساند. همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم این خبر می‌تواند برای شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی بسیار نگران کننده باشد. این شرکت تایوانی در ماه نوامبر و با عرضه‌ی گوشی هوشمند HTC One A9 توانست روند کسب درآمدهای خود را تا حدی بهبود بخشد. اگرچه با توجه به آمارهای ارائه شده درآمدهای اچ‌تی‌سی در همین بازه‌ی زمانی طی سال 2014 تا 40 درصد بیشتر از میزان درآمدهای سال 2015 بوده اما با این حال فروش خوب گوشی HTC One A9 کمک بسزایی به ایجاد انگیزه‌ی دوباره در این شرکت تایوانی داشته است. در این بین کشور آلمان و بازارهای مربوط به آن از جمله اساسی‌ترین منابع درآمدزایی اچ‌تی‌سی محسوب می‌شوند. حال که فروش محصولات این شرکت در آلمان ممنوع شده، مطمئنا وضعیت اچ‌تی‌سی از این هم بدتر می‌شود. اگر درخواست شرکت Acacia Research به کلی ثابت شود و اچ‌تی‌سی بدون داشتن مجوز از اختراعات ثبت شده در این کمپانی استفاده کرده باشد، مطمئنا غرامت و جریمه‌های سنگینی برای اچ‌تی‌سی در نظر گرفته خواهد شد که این موضوع می‌توان به کلی این شرکت تایوانی را ورشکسته کند. شاید با ثابت شدن این موضوع و در نظر گرفتن جریمه‌ای سنگین برای اچ‌تی‌سی شاهد خداحافظی همیشگی این شرکت تایوانی از صنعت گوشی‌های هوشمند باشیم! نظر شما چگونه است؟

منبع: androidauthority

ارسال نظر