گوشی های هوشمند HTC با دوربین دوگانه در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند

رسانه کلیک - شرکت اچ تی سی طی بیانیه ای اعلام کرد که در صدد معرفی و عرضه گوشی های هوشمند HTC با دوربین دوگانه در سال ۲۰۱۸ است.

گوشی های هوشمند HTC با دوربین دوگانه در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند

همان‌طور که می‌دانید، طراحی دوربین اصلی با لنز دوگانه از ترندهای محبوب سال ۲۰۱۷ است و اغلب سازندگان گوشی‌های پرچم‌دارشان را با این طراحی روانه بازار کردند.

شرکت HTC یکی از تولیدکننده‌هایی بود که خیلی زود در گوشی‌هایش از دوربین دوگانه استفاده کرد، اما به دلایلی مجبور شد استفاده از این تکنولوژی را کنار بگذارد. حال به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد استفاده از این مدل دوربین‌های گوشی را از سر گیرد. طبق اخباری که در اختیار داریم گوشی های هوشمند HTC با دوربین دوگانه سال آینده به بازار عرضه می شوند. البته باید منتظر بمانیم تا مشخص شود این ویژگی به چه شکل در گوشی‌ یا گوشی‌های جدید HTC به کار گرفته خواهد شد.

از طرفی، اچ تی سی موفق نشد در سال جاری میلادی گوشی‌هایش را با دوربین دوگانه معرفی کند؛ هرچند این سازنده را باید از پیشگامان دوربین‌های دوگانه بدانیم، چرا که در سال‌های گذشته گوشی EVO 3D را با دوربین دوگانه معرفی کرده بود.

حال، گزارش‌های متعددی منتشر شده است که ادعا می‌کنند این سازنده تایوانی قصد دارد در سال ۲۰۱۸ گوشی‌هایی با دوربین دوگانه معرفی کند. خبرگزاری Engadget به نقل از چیالین چانگ، مدیر ارشد بخش موبایل اچ تی سی گزارش کرده است که این شرکت قطعا یک گوشی با دوربین دوگانه در سال آینده معرفی می‌کند، اما قصد دارد آن را با یک ویژگی برجسته همراه کند تا در میان سایر رقیبانش از یک مزیت اصلی بهره ببرد. این گزارش به مشکل بازاریابی شرکت اچ تی سی اشاره می‌کند. این سازنده دائما گوشی‌های توانمند روانه بازار می‌کند، اما ظاهرا این محصولات نسبت به گوشی‌های سازندگانی مانند اپل، سامسونگ و ال جی از مزیت رقابتی برجسته و خاصی برخوردار نیستند و به همین خاطر نمی‌توانند در صدر قرار گیرند.

بد نیست نگاهی به ابتدای رقابت دوربین‌های دوگانه داشته باشیم. اچ تی سی موفق شد پیش از محبوبیت شگفت‌انگیز این برند، اولین گوشی خود را با دوربین دوگانه در سال ۲۰۱۱ معرفی کند. حسگر دوم این دوربین برای افزودن جلوه‌های ویژه سه بعدی طراحی شده بود. این سازنده در سال ۲۰۱۴ به تکنولوژی و طراحی افکت عمق بخشیدن به تصاویر دست یافت، اما سرانجام تصمیم گرفت به جای ارائه وضعیت محبوب پرتره، آن را با کمی دست‌کاری و در حد همان افکت‌های محدود سه بعدی ارائه کند.

آخرین گوشی اچ تی سی با دوربین دوگانه در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، در حالی‌ که آغاز محبوبیت دوربین‌های دوگانه به سال ۲۰۱۶ و معرفی آیفون ۷ پلاس توسط اپل باز می‌گردد.

ادعای مدیر بخش موبایل اچ تی سی نشان می‌دهد حتی چنین سازنده سرشناسی هم ممکن است درباره طراحی دوربین دوگانه و افزودن ویژگی‌های نوین به آن در سال ۲۰۱۸ دچار سردرگمی باشد. این دوربین‌های دوگانه علی‌رغم محبوبیت نه چندان زیادشان در سال‌های گذشته باعث شدند برخی گوشی‌های سازنده تایوانی مذکور از نظر طراحی و عملکرد دوربین از سایر محصولات بازار متمایزتر دیده شوند. اما حالا طراحی دوربین دوگانه محبوب‌تر شده است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۸ به یکی از ویژگی‌های رایج گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.

البته همیشه فرصت کافی برای تغییر و افزودن ویژگی‌های تازه به نرم‌افزار دوربین و تجربه کاربر وجود دارد، اما اگر اچ تی سی در سال‌های اخیر نتوانست دوربین‌های دوگانه‌اش را از سایر گوشی‌ها متمایز کند، سوالی که در این میان مطرح خواهد شد این است که چه تضمینی وجود دارد این کمپانی در محصولات آینده‌اش قادر باشد این هدف را تحقق بخشد؟

ارسال نظر