گوشی One A9 اچ‌تی‌سی منجی این شرکت در برابر ورشکستی شد

همانطور که می‌دانید کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی از نظر کسب درآمد و فروش محصولاتش در یک بحران کامل به سر می‌برد.

گوشی One A9 اچ‌تی‌سی منجی این شرکت در برابر ورشکستی شد

به گزارش کلیک،این بحران به قدری جدی است که برخی از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که احتمالا این شرکت تایوانی به زودی ورشکسته شده و فعالیت در صنعت موبایل کناره‌گیری کند. روند نزولی فروش محصولات اچ‌تی‌سی در سال 2015 نیز ادامه یافته است. میزان فروش گوشی هوشمند HTC One M9 این کمپانی به هیج وجه انتظارات را برآورده نکرده بود، از اینرو اچ‌تی‌سی تصمیم گرفت که گوشی هوشمند One A9 را روانه‌ی بازار کند تا شاید بتواند تغییری در روند استقبال از محصولاتش ایجاد کرده و سود و درآمدهای خود را افزایش دهد.

در این بین کمتر کسی امیدوار بود که گوشی One A9 اچ‌تی‌سی بتواند در روند کسب درآمدهای این شرکت تغییری ایجاد کند، اما آمار و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند به نوعی توانسته به یک برگ برنده برای اچ‌تی‌سی تبدیل شود و این شرکت را تا حدی از بحران مالی ایجاد شده نجات دهد. بر اساس اطلاعات جدید به دست آمده، ظاهرا میزان درآمدهای اچ‌تی‌سی در ماه نوامبر به 314 میلیون دلار رسیده است که این آمار تقریبا در شش ماه اخیر برای این شرکت تایوانی بی‌سابقه بوده است.

منابع ارائه کننده‌ی این خبر مدعی شده‌اند که گوشی هوشمند HTC One A9 نقش بسیار اساسی و کلیدی در افزایش سود و درآمدهای اچ‌تی‌سی ایفا کرده است. اچ‌تی‌سی توانسته در طول یک ماه و درست در شرایط که گوشی One A9 را روانه‌ی بازار کرد میزان درآمدهای خود را به میزان 14.96 درصد افزایش دهد. این موضوع در حالیست که این کمپانی از نظر آمار سالیانه در ماه نوامبر نسبت به ماه نوامبر سال 2014 چیزی در حدود 39 درصد افت درآمد را شاهد بوده است.

بنابراین به نظر می‌رسد که گوشی هوشمند One A9 این کمپانی، تنها محصولی بوده که توانسته در روند نزولی کسب درآمدهای اچ‌تی‌سی تغییراتی ایجاد کرده و به نوع به یک برگ برنده و منجی برای این شرکت تبدیل شود. استقبال کاربران از گوشی هوشمند HTC One A9 تنها یک موضوع را برای ما و خود شرکت اچ‌تی‌سی ثابت می‌کند. ظاهرا کابران گوشی‌های هوشمند و طرفداران این شرکت به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در ساختار پرچمداران این شرکت هستند. متاسفانه اچ‌تی‌سی سال‌هایست که از یک سبک طراحی یکسان و مشابه در پرچمدارانش استفاده می‌کند و این موضوع احتمالا دلیل اصلی عدم استقبال کاربران از محصولات این شرکت تایوانی بوده است.

تکیه کردن اچ‌تی‌سی به طراحی مشابه و عدم ایجاد نوآوری در محصولاتش در حالی صورت گرفته که کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و اپل بیشترین تغییرات ممکن را در محصولات خود ایجاد کرده‌اند. به عنوان مثال سامسونگ گوشی گلکسی اس 6 اج را به صفحه نمایشی با دو لبه‌ی خمیده مجهز کرد و یا اپل آیفون 6 پلاس خود را با صفحه نمایشی 5.5 اینچی و بدنه‌ای بسیار باریک روانه‌ی بازار کرد. این موضوع درحالی بود که شاید تفاوت‌های مابین پرچمدار سال گذشته و امسال کمپانی اچ‌تی‌سی به قدری کم بوده باشد که حتی به چشم نیاید و یا تغییراتی در پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی ایجاد شده باشد که چندان محسوس نبوده است (به عنوان مثال محل سنسور دوربین تغییر پیدا کند).

به طور کلی آمار به دست آمده نشان می‌دهد که کاربران گوشی‌های هوشمند به دنبال ارائه‌ی نوآوری هستند و هرگاه محصولی نوآورانه تولید شود و کیفیت ساخت خوبی را هم داشته باشد، بدون تردید مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت. ظاهرا اچ‌تی‌سی هم این موضوع را درک کرده است، از اینرو پیش بیی شده که پرچمدار سال 2016 این شرکت به کلی از یک طراحی جدید بهره‌مند شود و از این طریق توجه کاربران بیشتری به سمت و سوی این محصول جلب گردد. نظر شما در این رابطه چگونه است؟ شما سبک طراحی و استراتژی‌های عملکری اچ‌تی‌سی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

منبع: phandroid

ارسال نظر