گوشی وان ام 10 از نظر ظاهری مشابه با گوشی وان A9 خواهد بود!

ظاهرا اچ‌تی‌سی پرچمدار جدید خود را با ظاهری شبیه به گوشی وان A9 معرفی می‌کند. اطلاعات مربوط به این موضوع دقایقی پیش از سوی منبع @evleaks ارائه شد.

گوشی وان ام 10 از نظر ظاهری مشابه با گوشی وان A9 خواهد بود!

همانطور که در جریان هستید کنگره جهانی موبایل سال 2016 یا همان رویداد MWC 2016 بسیار نزدیک است. این رویداد در روز بیست و دوم ماه فوریه آغاز می‌شود و شرکت‌های بسیار بزرگی در آن حضور پیدا می‌کنند. انتظار داریم که در کنگره جهانی موبایل امسال شاهد رونمایی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار متعددی باشیم. یکی از شرکت‌هایی که احتمالا در این مراسم و رویداد از پرچمدار سال 2016 خود رونمایی می‌کند شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی خواهد بود. هنوز مشخص نشده که نام تجاری پرچمدار جدید این شرکت چه خواهد بود. برخی از منابع خبری معتقدند که این گوشی با نام وان ام 10 (HTC One M10) معرفی می‌شود و برخی دیگر هم عقیده دارند که اچ‌تی‌سی برای این محصول نامی جدید را در نظر گرفته که Perfume نام دارد.

در این بین برخی دیگر از منابع خبری مدعی شده‌اند که اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل 2016 و طی ماه فوریه از پرچمدار جدیدش رونمایی نخواهد کرد و قصد دارد که این محصول را در ماه مارس معرفی کرده و عرضه انبوه آن را از ماه آوریل آغاز کند. همچنین گفته شده که این گوشی هوشمند مانند سری پرچمداران گلکسی اس سامسونگ از نظر سیستم روی چیپ (SoC) در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود. نسخه‌ اول آن که در بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد به تراشه‌ای از سری محصولات شرکت مدیاتک مجهز شده و نسخه دوم آن که راهی بازارهای اروپا و آمریکا می‌شود از تراشه‌ای از سری محصولات اسنپدراگون کوالکام بهره‌مند خواهد شد. با این وجود هنوز صحت این شایعات به طور رسمی از سوی شرکت اچ‌تی‌سی به تایید نرسیده است.

اما دقایقی پیش شاهد فاش‌سازی موضوعی جالب در رابطه با گوشی وان ام 10 اچ‌تی‌سی از سوی منبع قابل اعتماد و شناخته شده @evleaks بودیم. این منبع مدعی شده که اچ‌تی‌سی با توجه به موفقیت فروش گوشی وان A9 تصمیم گرفته که ظاهر گوشی وان ام 10 خود را شبیه به این محصول طراحی کند. در واقع دلیلی اصلی به تاخیر افتادن رونمایی از این گوشی هم می‌تواند همین موضوع باشد. بنابراین بدنه گوشی وان ام 10 از مواد فلزی تشکیل شده و دکمه Home و اسکنر اثر انگشت آن در زیر نمایشگر دستگاه تعبیه می‌شود.

همانطور که می‌دانید شرکت اچ‌تی‌سی در سال 2015 با بحران مالی مواجه شد و میزان استقبال کاربران از گوشی هوشمند وان ام 9 این شرکت ناامیدکننده بود. دلیل اصلی این استقبال ضعیف هم عدم به کارگیری هیچ نوآوری در این گوشی و استفاده از سبک طراحی مشابه و یکنواخت اعلام شد. بنابراین اچ‌تی‌سی دریافت که باید در طراحی پرچمدارانش تغییراتی اساسی ایجاد کند. این شرکت چند ماه بعد گوشی هوشمند وان A9 را معرفی و روانه بازار کرد که طراحی بدنه آن نسبت به سایر محصولات این شرکت متفاوت بود و تا حدی شبیه به آیفون اپل محسوب می‌شد. این طراحی متفاوت منجر شد که استقبال کاربران از گوشی وان A9 رضایت‌بخش شود. نهایتا پیش بینی شد که با درک این موضوع، اچ‌تی‌سی سعی کند که پرچمدار سال 2016 خود را از نظر ظاهری کاملا متفاوت و با سبکی نو معرفی کند. اما ظاهرا اچ‌تی‌سی چندان علاقه‌ای به ایجاد تغییرات اساسی در سبک طراحی گوشی‌های هوشمندش ندارد و پرچمدار جدید این شرکت هم از نظر ظاهری شبیه به گوشی وان A9 خواهد بود.

در این بین گفته شده که دو نسخه مختلف گوشی هوشمند وان ام 10 یا Perfume اچ‌تی‌سی از سیستم روی چیپ‌های اسنپدراگون 820 و Helio X20 مدیاتک بهره‌مند می‌شود. رم این گوشی احتمالا ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه کرده و حافظه داخلی آن شامل نسخه‌های متنوعی خواهد شد. اسپیکرهای BoomSound و سیستم عامل پیش فرض اندروید 6.0 مارشمالو هم بدون تردید از دیگر مشخصات پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی محسوب می‌شوند. به نظر شما رونمایی از پرچمدار جدید این شرکت با ظاهری شبیه به گوشی وان A9 می‌تواند منجر به جلب توجه کاربران به سمت و سوی این محصول شود و یا باز هم شکستی دیگر در کارنامه اچ‌تی‌سی را به همراه خواهد داشت؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر