مدیر بخش موبایل اچ تی سی از سمت خود کناره گیری کرد

رسانه کلیک - اچ تی سی به تازگی به علت نیاز مالی، بخش موبایل خود را به شرکت گوگل فروخت. حال گزارشات به استعفای مدیر اچ تی سی در پی این قرارداد اشاره دارند.

مدیر بخش موبایل اچ تی سی از سمت خود کناره گیری کرد

مدیر بخش موبایل اچ تی سی، چیلیان چانگ (Chialin Chang) از سمت خود استعفا داد. وی در سال 2012 به عنوان مدیر بخش مالی به اچ تی سی پیوست. استعفای مدیر اچ تی سی تنها چند روز بعد از اعلام کاهش 27 درصدی درآمد این شرکت تایوانی در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته اعلام شده است.

با انتشار گزارش مالی اخیر اچ تی سی، این شرکت در 10 دوره سه ماهه پی در پی ضرر مالی را تجربه کرده است. بر اساس نوشته ای که اچ تی سی در سایت خود منتشر کرده، چانگ از سمتش به عنوان مدیر بخش گوشی های هوشمند و دستگاه های ارتباطی این کمپانی استعفا داده است.

آقای چانگ علت این موضوع را «مسیر شغلی شخصی» بیان کرده است. اچ تی سی در سال های اخیر کاهش ارزش شدیدی را تجربه کرده است به گونه ای که هر سهم این شرکت در سال 2011 ارزشی برابر با 44.56 دلار داشت، ولی هم اکنون هر سهم آن با قیمت 2.03 دلار خرید و فروش می شود.

گوشی اچ تی سی Breeze

در ماه گذشته، اچ تی سی بخش موبایل خود را با قیمت 1.1 میلیارد دلار به شرکت گوگل واگذار کرد که باعث می شود گوشی های پیکسل به صورت انحصاری توسط این کمپانی تولید شود ( گوگل اچ تی سی را خریداری کرد؛ تولید انحصاری گوشی های پیکسل ).

این کمپانی تایوانی در آینده نزدیک از پرچمدار جدید خود رونمایی خواهد کرد. انتظار می رود این دستگاه که به احتمال زیاد نام U12 را یدک می کشد، به نمایشگر 6.0 اینچی با نسبت تصویر 18:9 مجهز شود.

در حال حاضر اچ تی سی از فردی به عنوان جایگزین آقای چانگ یاد نکرده است. امیدواریم مدیر جدید بخش موبایل اچ تی سی بتواند این شرکت را به روزهای اوج خود بازگرداند.

گفتنی است؛ اچ تی سی در گذشته نه چندان دور یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند محسوب می شد.

ارسال نظر