احتمال رونمایی اچ تی سی از هدست واقعیت مجازی مستقل در ۲۳ آبان

رسانه کلیک - بسیاری از کاربران بی‌صبرانه منتظرند تا شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی در کنفرانس مطبوعاتی پکن از یک هدست واقعیت مجازی مستقل رونمایی کند.

احتمال رونمایی اچ تی سی از هدست واقعیت مجازی مستقل در ۲۳ آبان

شایعات زیادی پیرامون هدست در دست ساخت اچ‌تی‌سی وجود دارد. این شرکت به دنبال روشی بود تا هدست واقعیت مجازی مستقل بسازد. همانطور که از نام آن مشخص است از ویژگی‌های این هدست، نیاز نداشتن آن به دستگاه دیگری مانند رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ برای انجام محاسبات و پردازش است.

البته این اتفاق با توجه به تکنولوژی‌های فعلی ممکن نیست. به همین جهت اچ‌تی‌سی به سراغ پلتفرم دیگری رفته است. هدست جدید این شرکت از پلتفرم دی‌دریم استفاده می‌کند که توسط گوگل توسعه یافته است.

هدست واقعیت مجازی مستقل اچ‌تی‌سی از تکنولوژی دیگری نیز استفاده می‌کند که WorldSense نام دارد. این هدست بدون نیاز به سنسورهای اضافی می‌تواند تحرکات کاربر را تشخیص دهد.

طبق گفته‌های مسوولان اچ‌تی‌سی، کوالکام نیز در ساخت هدست جدید همکاری می‌کند. در مورد این محصول شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه برای بازار چین در نظر گرفته شده است و همچنین ۲۳ آبان طی یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر پکن رونمایی می‌شود.

هدست واقعیت مجازی مستقل اچ‌تی‌سی با کیت دولوپر VRDK کوالکام تولید می‌شود و همچنین مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ است. از ویژگی‌های این هدست می‌شود به تشخیص کامل تحرکات کاربر اشاره کرد.

این هدست شامل یک نمایشگر آمولد می‌شود که از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برخوردار است. همچنین دو دوربین به‌صورت درون‌ساختی روی این هدست نصب شده‌اند تا محیط اطراف کاربر را بررسی کنند.

از مشخصات دیگر این هدست می‌شود به ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی اشاره کرد. از نظر ارتباطات، محصول اچ‌تی‌سی مجهز به وای‌فای، بلوتوث و درگاه یواس‌بی تایپ سی است که از طریق آن بشود اطلاعات را انتقال داده و دستگاه را شارژ کرد.

نام احتمالی محصول جدید اچ‌تی‌سی، وایو ام (Vive M) یا وایو موبایل (Vive Mobile) است. البته شایعاتی نیز وجود دارد که این محصول از پلتفرم دی‌دریم بهره نبرده و یک دستگاه اندرویدی نیست.

در هر صورت باید صبر کرد و دید که اچ‌تی‌سی چه برنامه‌ای در پیش خواهد گرفت. این شرکت تایوانی تنها شرکتی نیست که قصد تولید محصولی مبتنی بر پلتفرم دی‌دریم دارد. شرکت‌هایی نظیر ایسر، دل، اچ‌پی و لنوو نیز اعلام کرده‌اند که می‌خواهند یک هدست واقعیت مجازی مستقل تولید کنند.

منبع

ارسال نظر